  • 1. Data: 2004-04-13 21:28:19
    Temat: Lokata rentierska w CityBank i oprocentowanie
    Od: "skandal" <s...@t...pl>

    W temacie bankowości i moich pieniędzy w bankach :( jestem KOMPLETNYM
    laikiem i może tylko dlatego pewne rzeczy wydają mi się dziwne i niejasne.

    Pod koniec 2001 r. założyłem w CityBanku lokatę rentierską na 5 LATz wkładem
    na prawie 100 000 zł. Obecne oprocentowanie jakie mam na wydruku z konta
    wynosi 2.85%. Na stronie CityBanku
    http://www.citibank.pl/poland/consumer/polish/rentie
    r.htm podane jest
    oprocentowanie ponad dwukrotnie wyższe niż moje. I aż głupio mi się tutaj
    pytać, czy ten bank robi mnie w konia? Jakoś można z tego wybrnąć -
    pieniądze będą tam musiały leżeć jeszcze ponad 2,5 roku.

  • 2. Data: 2004-04-13 21:58:35
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    skandal wrote

    > Pod koniec 2001 r. za3o?y3em w CityBanku lokat? rentiersk? na 5 LATz wk3adem
    > na prawie 100 000 z3. Obecne oprocentowanie jakie mam na wydruku z konta
    > wynosi 2.85%. Na stronie CityBanku
    > http://www.citibank.pl/poland/consumer/polish/rentie
    r.htm podane jest
    > oprocentowanie ponad dwukrotnie wy?sze ni? moje. I a? g3upio mi si? tutaj
    > pytaae, czy ten bank robi mnie w konia? Jako? mo?na z tego wybrn?ae -
    > pieni?dze b?d? tam musia3y le?eae jeszcze ponad 2,5 roku.

    Wyglada to na dosc archiwalne oprocentowanie. Jesli na wydruku masz 2,85 to z
    pewnoscia tak jest a to na stronie obowiazywalo od 9 sierpnia 2002 a ze
    mieedzyczasie bylo kilka obnizek stop wiec na pewno nie jest ono aktualne.

  • 3. Data: 2004-04-14 00:50:29
    Od: "skandal" <s...@t...pl>

    "Pawel Sztabinski" wrote in message>

> [...]
    >

    >No tak, wyglupilem sie - link z oprocentowaniem, który wczesniej podalem
    byl od znajomego. I troche mnie to oprocentowanie zaskoczylo.

  • 4. Data: 2004-04-14 05:02:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "skandal" <s...@t...pl> wrote in message

    > byl od znajomego. I troche mnie to oprocentowanie zaskoczylo.

    Idac linkami ze strony glownej trafia sie do
    http://www.online.citibank.pl/portal/generic.jsp?con
    tentID=pNlfPoscRenOpr&contentType=PSDisplayContent&v
    iewID=MY_PORTAL_VIEW&beanID=186
    a to jest juz chyba zgodne z tym co napisales ;).

    Maciej

  • 5. Data: 2004-04-14 10:32:02
    Od: "skandal" <s...@t...pl>

    "MK" wrote in message
> [...]
    tentID=pNlfPoscRenOpr&contentType=PSDisplayContent&v
    iewID=MY_PORTAL_VIEW&beanID=186
    > a to jest juz chyba zgodne z tym co napisales ;).

    No cóż, brakuje mi pięciu tysięcy na wkładzie do przeskoku z 2,85 na 3,15,
    hehe
    THX

  • 6. Data: 2004-04-14 11:28:50
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "skandal" <s...@t...pl> napisał:
    > No cóż, brakuje mi pięciu tysięcy na wkładzie do przeskoku z 2,85 na 3,15,

    LOL, a to cos zmienia ? :)
    Weź się lepiej zastanów czy nie warto zakończyć tej szopki .... i zerwac lokaty.
    Jeśli inflacja wzrośnie, to ostatnie dwa lata możesz wyjść prawie na zero ;)

    --
    Witek /zadziwiony/

  • 7. Data: 2004-04-14 13:22:02
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "skandal" <s...@t...pl> napisał:
    > No właśnie :) zerwanie lokaty rentierskiej przeze mnie jest możliwe?

    tak

    > Muszę się gdzieś dowiedzieć co bym stracił jesli zerwanie
    > lokaty jest możliwe.

    Zapłacisz podatek. Jednak to może byc (mimo wszystko) opłacalne. Obecnie masz
    jeszcze 2,5 roku do konca lokaty na śmieszny procent - wiec pewnie trzymajac na
    2,85% stracisz więcej.
    Obecnie jest wiele ciekawszych form oszczedzania niż lokaty.

  • 8. Data: 2004-04-14 19:00:25
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Najgorsze z perspektywy czasu okazały się lokaty antypodatkowe BGŻ, Citibanku
    Handlowego, ING Banku Śląskiego, BPH oraz dawnego Powszechnego Banku
    Kredytowego - ich oprocentowanie spadło o co najmniej 8 pkt proc. Rekordzistą
    pod tym względem jest Citibank Handlowy, gdzie oprocentowanie zmalało o ponad 9
    pkt proc., do 2,65 proc. w skali roku.

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/popo_040414/pop
    o_a_1.html

  • 9. Data: 2004-04-14 20:15:04
    Od: "skandal" <s...@t...pl>

    "~WD" wrote in message > Najgorsze z perspektywy czasu okazały się lokaty
> [...]
    Rekordzistą
    > pod tym względem jest Citibank Handlowy, gdzie oprocentowanie zmalało o

    Przyznam się, że i tak dużo, dużo bardziej dostałem w dupę grając w tym
    czasie na giełdzie - paskudny okres był :)
    A to co robią banki z oprocentowaniem na reklamowanych tak kiedyś kontach
    rentierskich to eufemistycznie mówiąc - ładne dojenie klienta. Faktycznie
    lepiej płacić ten podatek i mieć oszczędności na normalnym średnioterminowym
    rachunku. Nie wiem przemyślę i popytam się co z tym zrobić.

    THX