  • 11. Data: 2004-10-08 14:25:38
    Temat: Re: Lokata Prywatyzacyjna PKO BP
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> writes:

    > On 2004-10-08 15:47, Marcin Kasperski wrote:
    > [...]
    >
    > Nie znajdę tego teraz. Ale prezes Podsiadło stwierdził, że "nie było
    > lepszej metody"

    Hmm, czyżbym powinien się zgłosić na wiceprezesa PKO BP? Nawet
    potrafiłym zrobić licytację tak, by bank na tym skorzystał (chętni na
    akcje składają deklaracje ile i po ile chcą kupić a zarazem zakładają
    lokaty prywatyzacyjne pokrywając nimi koszt zakupu, akcje dostają Ci
    którzy zaoferowali najlepszą cenę, u tych którzy się nie załapali
    lokata prywatyzacyjna jest przekształacana w normalną lokatę
    - powiedzmy 3-miesięczną o stałym o%waniu). Techniczne komplikacje
    byłyby właściwie identyczne jak przy obecnych lokatach
    prywatyzacyjnych, trzeba by jedynie dodatkowo zapamiętać oferowane
    ceny i zrobić rozdział akcji według ceny - ale to toż standardowy
    algorytm giełdowy, który choćby BDM PKO BP SA powinno dobrze znać.

  • 12. Data: 2004-10-08 14:30:50
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 08 Oct 2004 15:58:49 +0200, Kamil Jońca <k...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >[...]
    >Nie znajdę tego teraz. Ale prezes Podsiadło stwierdził, że "nie było

    IMHO jest to metoda najgorsza. no ale ja nie jestem prezesem banku
    :-)))
    to juz lepsze byloby nawet losowanie.
    ale coz - zyjemy w chorym kraju i juz naprawde niewiele jest mnie w
    stanie zdziwic...

    G.

  • 13. Data: 2004-10-08 14:37:36
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > On 2004-10-08 15:47, Marcin Kasperski wrote:
    > [...]
    > Nie znajdę tego teraz. Ale prezes Podsiadło stwierdził, że "nie było
    > lepszej metody"

    jak widac czyste pieprzenie..
    Nie bylo zadnego problemu zeby pozwolic skladac zlecenia na lokaty przez
    caly okres bez kolejek i przepychanek a potem zrobic odpowiednia redukcje.
    Ale jak widac prezes banku "wie lepiej"...

    D.

  • 14. Data: 2004-10-08 14:48:49
    Od: RAdek <r...@w...emarketing.pl>

    CZeść

    Dnia 8 października 2004 w pewnym liście napisane było:

    > No dobra, to wszyscy wiedzą ale jakie jest *oficjalne* uzasadnienie?

    Moja teoria spiskowa mówi tak:
    Jest jeden wydzielony punkt/wydział/cokolwiek. Jest tam przygotowany
    zestaw danych osób krewnych i znajomych królika. O godzinie 8.05
    przychodzi koleś i klika Enter, i wprowadza wszystkie dane do systemu.
    Dzięki temu dla reszty kraju z mety zostaje kilka milionów mniej.

    --
    Pozdrawiam RAdek

    hasło na dziś:
    Przysłowia polskie: Tym chata bogata, co ukradnie tata.

  • 15. Data: 2004-10-08 14:56:28
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 8 Oct 2004 16:48:49 +0200, RAdek
    <r...@w...emarketing.pl> wrote:

> [...]
    >przychodzi koleś i klika Enter, i wprowadza wszystkie dane do systemu.
    >Dzięki temu dla reszty kraju z mety zostaje kilka milionów mniej.

    w teorie spiskowa nie wierze - musialoby sie to wydac przy takiej
    skali operacji, a wtedy PKO BP mialoby zdemolowanych 950 oddzialow :-)
    za to zastanawia mnie co innego - czy zdazyli przetestowac swoj
    program do sprzedazy tej lokaty pod katem obciazenia. bo jak sie
    okaze, ze nagle o 8:05 z 2000 okienek zaczna wplywac zlecenia i system
    padnie, to bedzie smiesznie :-) ciekawe czy aby prokom nie pisal tego
    programu :-)))

    G.

  • 16. Data: 2004-10-08 15:39:25
    Od: RAdek <r...@w...emarketing.pl>

    CZeść

    Dnia 8 października 2004 w pewnym liście napisane było:

    > w teorie spiskowa nie wierze - musialoby sie to wydac przy takiej
    > skali operacji, a wtedy PKO BP mialoby zdemolowanych 950 oddzialow :-)

    No właśnie to najmniejsze szanse na wypłynięcie na światło dzienne.
    Wszystkie dane w systemie będą ok. (poza kumulacją dat).

> [...]
    > okaze, ze nagle o 8:05 z 2000 okienek zaczna wplywac zlecenia i system
    > padnie, to bedzie smiesznie :-) ciekawe czy aby prokom nie pisal tego

    Może właśnie na to trzeba liczyć i przejść się we wtorek? :)

    --
    Pozdrawiam RAdek

    hasło na dziś:
    Przysłowia polskie: Kto rano wstaje ten idzie po bułki.

  • 17. Data: 2004-10-08 16:46:41
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Piotr Gralak wrote:
> [...]
    > okaze, ze nagle o 8:05 z 2000 okienek zaczna wplywac zlecenia i system
    > padnie, to bedzie smiesznie :-) ciekawe czy aby prokom nie pisal tego

    nie pisal - zrobił to Softbank
    a testowania obciążenia też było - pkobp zakupił kiedyś specjalne oprogramowanie
    do takich celó (chyba computerworl o tym pisal)
    *** blad ***

  • 18. Data: 2004-10-08 17:32:23
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Dave" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > caly okres bez kolejek i przepychanek a potem zrobic odpowiednia redukcje.
    > Ale jak widac prezes banku "wie lepiej"...

    Tia...nie wiem kto tutaj pieprzy. A jak myślisz geniuszu co by się działo w
    _pierwszym_ dniu składania zleceń? Nie uważasz, że dokładnie to samo co się
    dzieje teraz?
    yamma

  • 19. Data: 2004-10-08 17:35:07
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87wty1uw0t.fsf@cauchy.softax.local...

    > Hmm, czyżbym powinien się zgłosić na wiceprezesa PKO BP? Nawet
    > potrafiłym zrobić licytację tak, by bank na tym skorzystał (chętni na

    I tutaj jest podstawowy błąd w Twoim rozumowaniu. To nie PKO BP (jako firma)
    sprzedaje akcje tylko jego właściciel - skarb państwa. Pieniądze uzyskane ze
    sprzedaży tych 30% zasilą przede wszystkim budżet państwa.

    yamma

  • 20. Data: 2004-10-08 17:36:08
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "RAdek" <r...@w...emarketing.pl> napisał w wiadomości
    l...
> [...]
    > przychodzi koleś i klika Enter, i wprowadza wszystkie dane do systemu.
    > Dzięki temu dla reszty kraju z mety zostaje kilka milionów mniej.

    Powiem krótko: błądzisz!
    yamma