  • 21. Data: 2004-10-08 17:41:30
    Temat: Re: Lokata Prywatyzacyjna PKO BP
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > I tutaj jest podstawowy błąd w Twoim rozumowaniu. To nie PKO BP (jako
    > firma) sprzedaje akcje tylko jego właściciel - skarb
    > państwa. Pieniądze uzyskane ze sprzedaży tych 30% zasilą przede
    > wszystkim budżet państwa.

    I gdzie ten błąd, przepraszam? Tu akurat zwróciłem uwagę na interes
    PKO BP (który przy sprzedaży z licytacji lokatowej zyskałby trochę
    lokat - całą kasę na którą nie starczyło akcji). Interes budżetu też
    byłby zachowany, kto wie, może nawet ludzie by przeinwestowali...

  • 22. Data: 2004-10-08 18:17:39
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:873c0pumyd.fsf@cauchy.softax.local...

> [...]
    > lokat - całą kasę na którą nie starczyło akcji). Interes budżetu też
    > byłby zachowany, kto wie, może nawet ludzie by przeinwestowali...

    Tylko, że proces prywatyzacji PKO BP jest przede wszystkim procesem
    naszpikowanym polityką. Tutaj się liczy przede wszystkim efekt polityczny.
    Głowne skrzypce gra tutaj nie prezes Podsiadło a minister skarbu. To jest na
    zasadzie: "zobaczcie rozdajemy wszystkim po równo i pamiętajcie o nas przy
    urnach". Wszelkiego rodzaju licytacje, przetargi spowodowałyby wśród elektoratu
    wrażenie nierówności, preferowania bogatszych. Nie wszyscy znają się na
    operacjach giełdowych ale każdy ma jako takie pojęcie o lokacie.
    yamma

  • 23. Data: 2004-10-08 19:59:38
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    yamma napisał(a) w wiadomości: ...

    >Tia...nie wiem kto tutaj pieprzy. A jak my?lisz geniuszu co by się działo w
    >_pierwszym_ dniu składania zleceń? Nie uważasz, że dokładnie to samo co się
    >dzieje teraz?

    a co mialoby sie dziac ? Skoro redukcje zrobiono by PO ZAKONCZENIU skladania
    lokat dla wszystkich taka sama to po co byloby sie pchac pierwszego dnia ?
    To nawet dresiarze tak by sie nie wyglupiali...

    D.

  • 24. Data: 2004-10-09 12:39:07
    Od: "Domin" <dkmg usunspacje @ o2.pl>

    Użytkownik "JotKa" <jerzy.q@interia(spam).pl> napisał w wiadomości

    > Wynik obliczenia bardzo prawdopodobny, ale może być również znacznie
    gorzej
    > jeśli uwzględnić osoby z pełnomocnictwami. :(

    dokladnie, 18 / 2 = ...

  • 25. Data: 2004-10-09 14:12:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    yamma napisał(a) w wiadomości: <7RA9d.364552$vG5.55998@news.chello.at>...

    >Tylko, że proces prywatyzacji PKO BP jest przede wszystkim procesem
    >naszpikowanym polityką. Tutaj się liczy przede wszystkim efekt >polityczny.
    >Głowne skrzypce gra tutaj nie prezes Podsiadło a minister skarbu.

    Oczywiście, że minister skarbu! Kazali wykonać plan prywatyzacji to
    wykonuje. Nie znam min. J. Sochy. Wydaje mi się jednak, że nie było
    bardziej apolitycznego człowieka na tym stanowisku w III RP.

> [...]
    >urnach". Wszelkiego rodzaju licytacje, przetargi spowodowałyby wśród
    >elektoratu wrażenie nierówności, preferowania bogatszych.

    To że prawie cały rząd lewicowy to inna sprawa. Minister robi to co
    wspólnie zadecydowali. Nie o wrażenie jednak chodzi. Po prostu
    rozdrobniony akcjonariat de facto nie będzie miał nic do gadania.

    >Nie wszyscy znają się na
    >operacjach giełdowych ale każdy ma jako takie pojęcie o lokacie.

    Eee tamm... Nawet najgłupszy kolejkowicz nie stoi aby założyć sobie
    lokatę na - pożal się Boże - 3% rocznie. Może nie rozumie, ale
    wyczuwa, że może coś z tego być. Może być oczywiście w błędzie.
    --
    Arek

  • 26. Data: 2004-10-09 17:11:09
    Od: RAdek <r...@b...emarketing.pl>

    Witaj yamma,

    W Twoim liście datowanym 8 października 2004 (19:36:08) można przeczytać:

    > Powiem krótko: błądzisz!

    Widziałeś kiedyś jakąś imprezę z takimi pieniędzmi bez przekrętów?
    Jeżeli błądzę to w szczegółach technicznych. Przekręt będzie tylko nie
    wiadomo gdzie.

    --
    Pozdrowienia,
    RAdek

  • 27. Data: 2004-10-09 17:15:53
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Dave" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lokat dla wszystkich taka sama to po co byloby sie pchac pierwszego dnia ?
    > To nawet dresiarze tak by sie nie wyglupiali...

    A tak BTW to na czym miałaby polegać ta Twoja redukcja tak aby nie wzbudzała
    żadnych podejrzeń?
    yamma

  • 28. Data: 2004-10-09 17:23:01
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "RAdek" <r...@b...emarketing.pl> napisał w wiadomości
    l...
> [...]
    >
    > Widziałeś kiedyś jakąś imprezę z takimi pieniędzmi bez przekrętów?
    > Jeżeli błądzę to w szczegółach technicznych. Przekręt będzie tylko nie

    Została wydana odpowiednia procedura wewnętrzna, która jest naprawdę bardzo
    restrykcyjna (o zwolnieniu dyscyplinarnym pracownika za próbę kupna LP w czasie
    pracy już tutaj pisałem). Oczywiście, że znajdą się ludzie, którzy będą coś
    próbowali kombinować - taka jest natura Polaków - nikt jednak nie będzie mógł
    zarzucić zarządowi, że nie próbował temu przeciwdziałać. A napisałem "błądzisz"
    w kontekście Twojej teorii i mam prośbę: jeśli nie masz zielonego pojęcia o
    systemach informatycznych, to staraj się powstrzymać od takich teorii bo piszesz
    głupoty.
    yamma

  • 29. Data: 2004-10-09 17:37:35
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/9/2004 7:23 PM, Użytkownik yamma napisał :

    > Została wydana odpowiednia procedura wewnętrzna, która jest naprawdę
    > bardzo restrykcyjna (o zwolnieniu dyscyplinarnym pracownika za próbę
    > kupna LP w czasie pracy już tutaj pisałem).

    Trochę nie na temat ale ciekawość mnie zżera: ile stron liczy sobie ta
    procedura wewnętrzna? Chciałbym wiedzieć czy ku lepszemu idzie. Kiedy
    byłem inside, to krew mnie zalewała od stosów mistrzowskich w
    komplikowaniu rzeczy prostych instrukcji, zarządzeń, procedur itp.

  • 30. Data: 2004-10-09 19:38:30
    Od: RAdek <r...@b...emarketing.pl>

    Witaj yamma,

    W Twoim liście datowanym 9 października 2004 (19:23:01) można przeczytać:

    > Została wydana odpowiednia procedura wewnętrzna, która jest naprawdę bardzo
    > restrykcyjna (o zwolnieniu dyscyplinarnym pracownika za próbę kupna LP w czasie
    > pracy już tutaj pisałem).

    Panie adwokat pko bp. Ja nie mówię o szarych pracownikach.

    > w kontekście Twojej teorii i mam prośbę: jeśli nie masz zielonego pojęcia o
    > systemach informatycznych, to staraj się powstrzymać od takich teorii bo piszesz
    > głupoty.

    Właśnie sęk w tym, że mam. Przeczytaj _dokładnie_ co napisałem. Nie
    twierdzę, że tak będzie. Ale ten scenariusz jest możliwy. Proponuję
    zrobić 12 października małą statystykę:
    Ilość założonych lokat w podziale na każdy kolejny kwadrans i punkt
    składania zleceń.
    to potwierdzi/zaprzeczy mojej teorii.

    Przekręt będzie gdzieś na pewno. Bo wybór takiego sposobu składania
    zleceń nie ma żadnego logicznego wytłumaczenia poza tym, że będzie
    spore zamieszanie. A to sprzyja nieuczciwym zagraniom.

    --
    Pozdrowienia,
    RAdek