  • 1. Data: 2003-11-04 10:36:18
    Temat: [LUKAS] parodia w kwestii regulaminow
    Od: Wojciech Nawara <n...@o...pl>

    Witam,

    Mam poważne wątpliwości, czy LUKAS Bank to bank, czy może jego parodia.

    Pisałem już o tym na grupie. Sprawa dotyczy wszystkich posiadaczy kont,
    nie otrzymujących wyciągów.

    W lutym 2003 dokonano zmiany regulaminów:
    - konta
    - karty Visa Electron

    Jednakże NIE poinformowano klientów, którzy nie otrzymywali wyciągów.

    Co mówią na ten temat regulaminy z września 2001 ?

    **********
    Paragraf 77 Regulaminu konta dla osób fizycznych w LUKAS Banku
    1. O każdej zmianie niniejszego Regulaminu Bank powiadamia Posiadacza
    konta wysyłając mu zmienione warunki Regulaminu wraz z wyciągiem, o
    którym mowa w par. 73. Jeżeli posiadacz konta nie otrzymuje wyciągów,
    Bank pozostałą korespondencję przesyła mu listem zwykłym na adres
    korespondencyjny lub przekazuje w inny, ustalony sposób.
    2. Informacja o zmianie warunków Regulaminu jest podawana do wiadomości
    poprzez obwieszczenie w placówkach Banku przez 1 miesiąc od daty
    dokonania zmiany.
    3. Jeżeli w terminie 14 dni roboczych od daty otrzymania wyciągu,
    zgodnie z par.73 ust.3 lub korespondencji, o której mowa w ust. 1,
    zawierających o zmianie warunków Regulaminu, Posiadacz konta nie złoży
    pisemnego oświadczenia o odmowie ich przyjęcia, przyjmuje się, że
    Posiadacz konta zaakceptował nową treść Regulaminu. Odmowa przyjęcia
    zmian oznacza wypowiedzenie umowy konta.

    Paragraf 36 Regulaminu wydawania i użytkowania karty VISA Electron LUKAS
    Banku.
    1. Bank zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w Regulaminie.
    2. O każdej zmianie niniejszego Regulaminu Bank powiadamia Posiadacza
    konta wysyłając mu zmienione warunki Regulaminu. Pismo wysłane na
    ostatni znany Bankowi adres korespondencyjny uważa się za doręczone po
    upływie 14 dni od dnia nadania go w urzędzie pocztowym.
    3. Treść zmienionych warunków Regulaminy jest dostępna w placówkach
    Banku oraz na stronach internetowych Banku.
    4. Jeżeli w terminie 14 dni od daty otrzymania zmienionych warunków
    Regulaminu Posiadacz konta nie złoży pisemnego oświadczenia o odmowie
    ich przyjęcia, karta użytkowana będzie na nowych warunkach. Odmowa
    przyjęcia zmian oznacza utratę możliwości użytkowania wszystkich karty
    wydanych do konta.
    **********

    Uznaję, że bank nie wysyłając zawiadomienia nie wypełnił powyższych
    warunków. W związku z tym wysłałem faks do LUKAS Banku. Dotyczył on
    braku wymaganych powiadomień.

    A oto odpowiedź:

    ************
    Potwierdzamy przytoczone przez Pana fragmenty odnośnie informacji o ww.
    zmianach.
    Tym samym chcielibyśmy zwrócić uwagę, iż zgodnie z ich zapisami Bank
    wysyła taką informację listem zwykłym lub przekazuję ją w inny sposób.
    równocześnie informujemy, iż w okresie wprowadzonych zmian LUKAS Bank
    wysyłał zbiorczą korespondencję (z zawartymi zmianami w Regulaminach)
    listem zwykłym, dodatkowo zostały wprowadzone poprawki na stronach
    internetowych oraz wywieszone komunikaty w placówkach.
    Przykro nam, iż powyższa korespondencja nie dotarła do Pana, jednakże
    Bank umożliwił Panu inne źródła informacji.

    Rozumiemy, iż obecnie wiedząc o wprowadzonych zmianach zapoznał się Pan
    z nimi, tym samym są one wiążące dla obu stron.

    Z poważaniem,

    Lider Zespołu bankowego ds. obsługi Klienta
    ************

    Powyższa odpowiedź zakrawa o kpinę i kompletną amatorszczyznę.

    1.
    Informacja o 'innych sposobach' jest zawarta jedynie w regulaminie konta
    z września 2001. Regulamin karty VE z września 2001 nie dopuszczał
    innych możliwości niż formę pisemną - co widać w przytoczonych
    fragmentach regulaminów wyżej.

    2.
    Dziwnym zbiegiem okoliczności NIKT z moich znajonych posiadających konta
    w LUKAS Banku nie otrzymał powiadomień o zmianach wprowadzonych w lutym
    2003. A jednak kilka takich osób znam.

    3.
    Wprowadzono poprawki na stronach internetowych. Śmiech na sali.
    Regulaminów z lutego 2003 W OGÓLE nie uwzględniono na stronie www. Do
    października 2003 na stronach www LUKAS Banku były regulaminy z września
    2001 !

    4.
    Kolejne poprawki regulaminów konta i karty VE wprowadzono w październiku
    2003 i ponownie ponownie NIE DOKONANO należytych powiadomień, wymaganych
    regulaminami. Osoby nie otrzymujące wyciągów NIE otrzymały powiadomień.

    Ach ta cholerna poczta, musi wiedzieć które osoby mają konta w LUKAS
    Banku bez wyciągów i specjalnie gubi całą korespondencję dotyczącą zmian
    w regulaminach...

    5.
    Najlepsze z całego pisma jest ostatni fragment, że skoro już wiem, to
    zmiany i tak mnie dotyczą. Inaczej - gdybym się nie rzucał - nie można
    byłoby mi wmówić, że mnie zmiany dotyczą... Tylko ciekawe z jakim
    terminem zaczęły mnie one obowiązywać...

    Dla mnie jest to po prostu zwykły skandal i kpina z klientów. Zmiany z
    października 2003 PONOWNIE nie są wiążące dla osób, które nie dostają
    wyciągów...

    Mam ochotę napisać gdzieś wyżej, niż tylko do Pani Katarzyny Ż.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    0501950782

  • 2. Data: 2003-11-04 13:33:53
    Temat: Re: [LUKAS] parodia w kwestii regulaminow
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam poważne wątpliwości, czy LUKAS Bank to bank, czy może jego parodia.
    >
    > Mam ochotę napisać gdzieś wyżej, niż tylko do Pani Katarzyny Ż.

    To bardzo wygodne, zapisać w regulaminie o wysyłaniu informacji listem
    zwykłym. Nie da się udowodnić, że bank takowej korespondencji nie wysłał.
    Jednakowoż ani ja, ani jak sądzę szanowny kolega nie wyraziliśmy wątpliwości
    co do tego zapisu podpisując umowy. Zwykle właśnie takie "plamki" wychodzą w
    "praniu".
    Wydaje mi się, że napisać jak najbardziej powinieneś, ale wyżej to raczej
    "do wiadomości", a głównie to "w bok" czyli do Rzecznika, czy tym podobne.
    Taki zapis regulaminu też powinien ostatecznie trafić do NSA.

    Pzdr
    kriskel

  • 3. Data: 2003-11-04 14:03:19
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "kriskel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wątpliwości
    > co do tego zapisu podpisując umowy. Zwykle właśnie takie "plamki" wychodzą

    Ale niech wysyłają zwykłym. Gdyby problem polegał na tym, że tylko ja nie
    otrzymałem tego regulaminu to OK, wina poczty, nie rzucam się. Ale to bank
    NIE wysłał. Nie tylko mnie, ale [najprawdopodobniej] wszystkim, którzy nie
    otrzymują wyciągów. A teraz pisze bzdury, dodatkowo w piśmie pisząc tyle
    głupot, że włos się jeży na głowie...

    > Wydaje mi się, że napisać jak najbardziej powinieneś, ale wyżej to raczej
    > "do wiadomości", a głównie to "w bok" czyli do Rzecznika, czy tym podobne.
    > Taki zapis regulaminu też powinien ostatecznie trafić do NSA.

    Jeszcze pomyślę co by tu zrobić... Bo nie lubię, jak się mnie tak
    traktuje...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 4. Data: 2003-11-04 17:19:01
    Od: kam <X...@X...plX>

    Wojciech Nawara wrote:
    > Mam ochotę napisać gdzieś wyżej, niż tylko do Pani Katarzyny Ż.

    UOKIK?

    KG

  • 5. Data: 2003-11-05 08:56:28
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 04 Nov 2003 11:36:18 +0100, Wojciech Nawara <n...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >Dziwnym zbiegiem okoliczności NIKT z moich znajonych posiadających konta
    >w LUKAS Banku nie otrzymał powiadomień o zmianach wprowadzonych w lutym

    nie wiem czy zaliczam się do Twoich znajomych :-), ale do tej grupy,
    która nie otrzymała regulaminu - tak

> [...]
    >Regulaminów z lutego 2003 W OGÓLE nie uwzględniono na stronie www. Do
    >października 2003 na stronach www LUKAS Banku były regulaminy z września

    Odbierałem parę dni temu (31.10 chyba) kartę. Regulamin dostałem ten
    "lutowy" chyba (mogę sprawdzić).

> [...]
    >2003 i ponownie ponownie NIE DOKONANO należytych powiadomień, wymaganych
    >regulaminami. Osoby nie otrzymujące wyciągów NIE otrzymały powiadomień.

    ba, ja się upomniałem o nowy (bo na potwierdzeniu odbioru karty
    potwierdzałem zapoznanie się z regulaminem), ale październikowego nie
    dostałem.

    >Dla mnie jest to po prostu zwykły skandal i kpina z klientów. Zmiany z
    >października 2003 PONOWNIE nie są wiążące dla osób, które nie dostają
    >wyciągów...

    BTW: czy nowe regulaminy są mniej korzystne dla klientów?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2003-11-05 09:08:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2003 15:03:19 +0100, "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>
    wrote:

    >NIE wysłał. Nie tylko mnie, ale [najprawdopodobniej] wszystkim, którzy nie
    >otrzymują wyciągów.

    postawmy pytanie: kto z Was, posiadaczy rachunku w Lukasie
    "bezwyciągowego" dostał nowy regulamin pocztą?

    >Jeszcze pomyślę co by tu zrobić... Bo nie lubię, jak się mnie tak
    >traktuje...

    ja tam Lukasa lubię, ale faktycznie takie traktowanie trzeba im z
    głowy wybić...
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2003-11-05 09:10:43
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    0...@4...com,
    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>:

    > postawmy pytanie: kto z Was, posiadaczy rachunku w Lukasie
    > "bezwyciągowego" dostał nowy regulamin pocztą?

    Byl juz caly watek Wojtka na ten temat, a poniewaz nie bylo odpowiedzi,
    Wojtek doszedl do wniosku, ze pytanie jest zle postawione, bo cisza niczego
    nie wykazuje.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-11-05 09:11:44
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > Odbierałem parę dni temu (31.10 chyba) kartę. Regulamin dostałem ten
    > "lutowy" chyba (mogę sprawdzić).

    Rozumiem, że w oddziale? To może być zwykły błąd placówki. Ale jak widać -
    to jest faktycznie parodia jest. Pójdzie pisemko do UOKiK, oj pójdzie...

    > BTW: czy nowe regulaminy są mniej korzystne dla klientów?

    A cholera wie. Nie wczytywałem się. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 9. Data: 2003-11-05 12:44:28
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 5 Nov 2003 10:11:44 +0100, "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    >Rozumiem, że w oddziale? To może być zwykły błąd placówki. Ale jak widać -

    tak - przy odbiorze karty. Ja się _dopytywałem_ o nowy,
    październikowy! Więc to raczej nie błąd...

    --
    Jarek Andrzejewski