  • 1. Data: 2003-11-04 08:35:01
    Temat: PZU w Inteligo
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    http://www.biznesnet.pl/a/6635/
    "Niebawem wirtualny bank Inteligo rozpocznie na użytek swoich klientów
    elektroniczną sprzedaż ubezpieczeń. Dystrybuowane będą produkty największego
    polskiego towarzystwa ubezpieczeniowego PZU.

    Według nieoficjalnych informacji do sprzedaży trafią polisy związane z
    ryzykiem poniesienia kosztów leczenia za granicą oraz majątkowe
    ubezpieczenia mieszkań. Oba podmioty nie współpracują bezpośredni, ale za
    pośrednictwem firmy brokerskiej

    Inteligo należy do grupy PKO BP, PZU natomiast jest spółką skarbu państwa."

    W odroznieniu od mBankowego mPodroznika - to moze dzialac.
    P.S. A korzystal juz ktos z mPodroznika? Jak dla mnie super rzecz - nigdzie
    sie nie musze ruszac (do biura Warty bo mam najblizej ;), a moge sie
    ubezpieczyc...

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-11-04 10:58:33
    Temat: Re: PZU w Inteligo
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

> [...]
    nigdzie
    > sie nie musze ruszac (do biura Warty bo mam najblizej ;), a moge sie

    MISTRZU! (jak mawial promotor mojego dyplomy, gdy jak zwykle wciskalem mu
    kit)

    Najpierw piszesz "W odroznieniu od mBankowego mPodroznika - to moze
    dzialac." a pozniej "A korzystal juz ktos z mPodroznika?". Wnioskuje z tego,
    ze wypowiadasz sie o rzeczach o ktorych nie masz pojecia i nawet ich nie
    sprawdziles. Gratuluje dziennikarskiego podejscia do sprawy.

    :)))

    Pablo

  • 3. Data: 2003-11-04 11:13:52
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Pablo <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > z tego, ze wypowiadasz sie o rzeczach o ktorych nie masz pojecia i
    > nawet ich nie sprawdziles. Gratuluje dziennikarskiego podejscia do

    Eeeeej tam.
    Promotor nie kazal ci sie poruszac na wyzszym poziomie abstrakcji? :D
    Z mPodroznika korzystalem - a i owszem i sprawdzalem w te wakacje. Usluga
    dziala doskonale - tyle, ze jest malo popularna. (a dziala b. przyzwoicie -
    jak pisalem nie musze sie wybierac do biura Warty, gdzie dotychczas sie
    ubezpieczalem).
    Co do "dzialania" w Inteligo - mialem na mysli raczej efekty sprzedazowe niz
    funkcjonowanie samej uslugi.

    Reasumujac - tak wiem - moja wina, ze nie zrozumiales.

  • 4. Data: 2003-11-04 11:44:38
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    > Reasumujac - tak wiem - moja wina, ze nie zrozumiales.

    Skoro czujesz sie winny... Czasem warto przeczytac co sie napisalo. Tak,
    zeby sobie samemu nie przeczyc, nie wypuszczac falszywych informacji (chyba
    Tobie nie wypada?). No i zadbac co by tekst byl przejrzysty. Polecam raz
    jeszcze lekture wlasnego tekstu.

    Pablo

  • 5. Data: 2003-11-04 11:56:56
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Pablo <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > informacji (chyba Tobie nie wypada?). No i zadbac co by tekst byl
    > przejrzysty. Polecam raz jeszcze lekture wlasnego tekstu.

    Kajam sie, kajam raz jeszcze :)

  • 6. Data: 2003-11-04 12:36:07
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    napisał w wiadomości
    > Co do "dzialania" w Inteligo - mialem na mysli raczej efekty sprzedazowe
    niz
    > funkcjonowanie samej uslugi.

    Dla towarzystwa ubezpieczeniowego jest to podcinanie gałęzi na której
    siedzi.
    Takie działanie pewnie doraźnie zaowocuje zwiększeniem sprzedaży. Wpłynie
    też na PR ("jesteśmy nowocześni"). A docelowo odbije się negatywnie na
    agentach ubezpieczeniowych, którzy są podstawowym kanałem dystrybucyjnym
    produktów ubezpieczeniowych.
    Czy to jest dobry biznes dla towarzystwa ubezpieczeniowego? Moim zdaniem
    nie.
    Na całym świecie podstawa sprzedaży ubezpieczeń to sprzedaż bezpośrednia -
    przez agenta.
    Natomiast jeśli chodzi o klientów, to myśle, że oczywiście jest to znacznie
    wygodniejsze dla osób obeznanych z tematem albo chcących się owiedzieć.
    Wiadomo, ze na spotkaniu mozna porozmawiać i czasami wymyślić coś ciekawego.
    tomekk
    ps. to był głos agenta

  • 7. Data: 2003-11-04 16:11:59
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    tomekk <g...@p...com> wrote:
    > ps. to był głos agenta

    Mozna bylo wyczuc ;)

    P.S. Bankowosc internetowa zabiera prace pracownikom bankow. Wysylajac
    przelew z domowego komputera zabierasz prace bankowcom ;)
    Co do calego swiata - nie jest tak jak mowisz ;) Co prawda nadal sa to male
    procenty, ale caly czas rosna.

    Reasumujac - ja sie z Twoim zdaniem nie zgadzam :)
    Patrze przes swoj pryzmat - wygody i ceny.

  • 8. Data: 2003-11-05 11:45:45
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    napisał w wiadomości news:bo8j48> P.S. Bankowosc internetowa zabiera prace
> [...]
    > przelew z domowego komputera zabierasz prace bankowcom ;)
    > Co do calego swiata - nie jest tak jak mowisz ;) Co prawda nadal sa to

    No właśnie - ciekawe jak to wygląda w procentach. Moim zdaniem to raczej
    margines - i tak zostanie.

    > Reasumujac - ja sie z Twoim zdaniem nie zgadzam :)

    Oczywiście, ale z mojej praktyki wynika, ze dopiero w rozmowie wychodzą
    tematy o których klienci nie mają zielonego pojęcia.
    Z braku rozeznania rynku ubezpieczeniowego nie zawsze to co wyczyta na
    ekranie jest dla niego najlepsze.
    Wyobraź sobie, że chcesz sie ubezpieczyć na życie. Twój nowoczesny bank
    internetowy oczywiście daje ci taką możliwość (jest rok 2015) i jak chcesz
    to chcesz zrobić? Pomijam już kwestię wiedzy, to można zaprogramować i kilka
    tygodni szkolenia wpisać w algorytmy. Ale jak chcesz zaprogramować rozmowę
    przy kawie? Jeden jest samotny, inny żonaty, a jakaś kobieta nie ufa mężowi.
    Każda rodzina ma inną sytuację. Każdy ma jakieś plany, marzenia. Jak chcesz
    to wpisać do szablonu na www? W tej chwili dysponuje 14 różnymi
    ubezpieczeniami na życie. Jak sam chcesz się w tym połapać?
    Ubezpieczenia to nie salceson - to skomplikowane i poważne sprawy.
    Tak więc reasumując :-) mogę się z Tobą zgodzić jeśli chodzi o proste
    ubezpiecznia, ale "prawdziwych" ubezpieczeń nie da się sprzedawać bez
    człowieka.
    tomekk

  • 9. Data: 2003-11-05 12:24:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    tomekk <g...@p...com> wrote:
    > Tak więc reasumując :-) mogę się z Tobą zgodzić jeśli chodzi o proste
    > ubezpiecznia, ale "prawdziwych" ubezpieczeń nie da się sprzedawać bez
    > człowieka.

    Ano wlasnie - proste typu mieszkanie, turystyczne, moze samochod.
    Co do zycia - owszem masz racje. Ale to robi sie raz na jakis czas ;) Wiec
    agent wtedy jest ok. W przypadku prostych ubezpieczen dla mnie to tylko
    zawalidroga, zwiekszajaca koszt uslugi.
    P.S. A skad wiesz, czy za iles lat nie bedzie kamerki nad kompem ? ;)

  • 10. Data: 2003-11-05 13:02:20
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    napisał w wiadomości news:boaqpt$8sl$1@news.onet.pl...

> [...]
    > agent wtedy jest ok. W przypadku prostych ubezpieczen dla mnie to tylko

    No właśnie - różne mamy podejścia. Ja cenie sobie kompleksowość.
    Jak masz dobrego agenta-doradce to wszystko za Ciebie załatwi. Jak będziesz
    miał szkode to "poprowadzi za reke" co z tym fantem zrobić. Jak masz jakiś
    problem to dzwonisz. "Twój" agent Cię zna, wie jaką masz sytuację, podchodzi
    do Ciebie indywidualnie. Jesteś jednostką a nie kolejnym rozmówcą
    infolionii. Cięzko mi się z Tobą rozmawia, bo widze, że tego nie rozumiesz,
    ale mniejsza z tym.
    Czasy pani Gieni, która przychodziła ubezpieczyć mieszkanie odchodzą w
    zapomnienie - wszystko się zmienia, teraz trzeba się znać na wielu innych
    rzeczach.

    > P.S. A skad wiesz, czy za iles lat nie bedzie kamerki nad kompem ? ;)

    Michale, od dawna czytam Twoje teksty. Bardzo sobie cenie Twoją robote.
    Jesteś w tym dobry i sądze, ze będą z Ciebie ludzie.
    Tylko nie oglądaj tyle filmów :-)))))))
    tomekk

    ps. też jestem klientem banku internetowego. To jest spoko. Cenię swój czas,
    ale nie znam się na wszystkim dlatego czasami radzę się fachowców. Ale co
    będzie jak zastąpią ich automaty? No, ale dość już tego filozofowania
    :-))))))