eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[LUKAS] parodia w kwestii regulaminow › [LUKAS] parodia w kwestii regulaminow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Wojciech Nawara <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [LUKAS] parodia w kwestii regulaminow
    Date: Tue, 04 Nov 2003 11:36:18 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 128
    Sender: n...@o...pl@bykowina-132.elsat.net.pl
    Message-ID: <bo7veu$q7h$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bykowina-132.elsat.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1067942174 26865 80.51.5.132 (4 Nov 2003 10:36:14 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 4 Nov 2003 10:36:14 GMT
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.4.1) Gecko/20031008
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:267197
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,


    Mam poważne wątpliwości, czy LUKAS Bank to bank, czy może jego parodia.

    Pisałem już o tym na grupie. Sprawa dotyczy wszystkich posiadaczy kont,
    nie otrzymujących wyciągów.

    W lutym 2003 dokonano zmiany regulaminów:
    - konta
    - karty Visa Electron

    Jednakże NIE poinformowano klientów, którzy nie otrzymywali wyciągów.


    Co mówią na ten temat regulaminy z września 2001 ?

    **********
    Paragraf 77 Regulaminu konta dla osób fizycznych w LUKAS Banku
    1. O każdej zmianie niniejszego Regulaminu Bank powiadamia Posiadacza
    konta wysyłając mu zmienione warunki Regulaminu wraz z wyciągiem, o
    którym mowa w par. 73. Jeżeli posiadacz konta nie otrzymuje wyciągów,
    Bank pozostałą korespondencję przesyła mu listem zwykłym na adres
    korespondencyjny lub przekazuje w inny, ustalony sposób.
    2. Informacja o zmianie warunków Regulaminu jest podawana do wiadomości
    poprzez obwieszczenie w placówkach Banku przez 1 miesiąc od daty
    dokonania zmiany.
    3. Jeżeli w terminie 14 dni roboczych od daty otrzymania wyciągu,
    zgodnie z par.73 ust.3 lub korespondencji, o której mowa w ust. 1,
    zawierających o zmianie warunków Regulaminu, Posiadacz konta nie złoży
    pisemnego oświadczenia o odmowie ich przyjęcia, przyjmuje się, że
    Posiadacz konta zaakceptował nową treść Regulaminu. Odmowa przyjęcia
    zmian oznacza wypowiedzenie umowy konta.


    Paragraf 36 Regulaminu wydawania i użytkowania karty VISA Electron LUKAS
    Banku.
    1. Bank zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w Regulaminie.
    2. O każdej zmianie niniejszego Regulaminu Bank powiadamia Posiadacza
    konta wysyłając mu zmienione warunki Regulaminu. Pismo wysłane na
    ostatni znany Bankowi adres korespondencyjny uważa się za doręczone po
    upływie 14 dni od dnia nadania go w urzędzie pocztowym.
    3. Treść zmienionych warunków Regulaminy jest dostępna w placówkach
    Banku oraz na stronach internetowych Banku.
    4. Jeżeli w terminie 14 dni od daty otrzymania zmienionych warunków
    Regulaminu Posiadacz konta nie złoży pisemnego oświadczenia o odmowie
    ich przyjęcia, karta użytkowana będzie na nowych warunkach. Odmowa
    przyjęcia zmian oznacza utratę możliwości użytkowania wszystkich karty
    wydanych do konta.
    **********


    Uznaję, że bank nie wysyłając zawiadomienia nie wypełnił powyższych
    warunków. W związku z tym wysłałem faks do LUKAS Banku. Dotyczył on
    braku wymaganych powiadomień.


    A oto odpowiedź:

    ************
    Potwierdzamy przytoczone przez Pana fragmenty odnośnie informacji o ww.
    zmianach.
    Tym samym chcielibyśmy zwrócić uwagę, iż zgodnie z ich zapisami Bank
    wysyła taką informację listem zwykłym lub przekazuję ją w inny sposób.
    równocześnie informujemy, iż w okresie wprowadzonych zmian LUKAS Bank
    wysyłał zbiorczą korespondencję (z zawartymi zmianami w Regulaminach)
    listem zwykłym, dodatkowo zostały wprowadzone poprawki na stronach
    internetowych oraz wywieszone komunikaty w placówkach.
    Przykro nam, iż powyższa korespondencja nie dotarła do Pana, jednakże
    Bank umożliwił Panu inne źródła informacji.

    Rozumiemy, iż obecnie wiedząc o wprowadzonych zmianach zapoznał się Pan
    z nimi, tym samym są one wiążące dla obu stron.

    Z poważaniem,

    Lider Zespołu bankowego ds. obsługi Klienta
    ************


    Powyższa odpowiedź zakrawa o kpinę i kompletną amatorszczyznę.

    1.
    Informacja o 'innych sposobach' jest zawarta jedynie w regulaminie konta
    z września 2001. Regulamin karty VE z września 2001 nie dopuszczał
    innych możliwości niż formę pisemną - co widać w przytoczonych
    fragmentach regulaminów wyżej.

    2.
    Dziwnym zbiegiem okoliczności NIKT z moich znajonych posiadających konta
    w LUKAS Banku nie otrzymał powiadomień o zmianach wprowadzonych w lutym
    2003. A jednak kilka takich osób znam.

    3.
    Wprowadzono poprawki na stronach internetowych. Śmiech na sali.
    Regulaminów z lutego 2003 W OGÓLE nie uwzględniono na stronie www. Do
    października 2003 na stronach www LUKAS Banku były regulaminy z września
    2001 !

    4.
    Kolejne poprawki regulaminów konta i karty VE wprowadzono w październiku
    2003 i ponownie ponownie NIE DOKONANO należytych powiadomień, wymaganych
    regulaminami. Osoby nie otrzymujące wyciągów NIE otrzymały powiadomień.

    Ach ta cholerna poczta, musi wiedzieć które osoby mają konta w LUKAS
    Banku bez wyciągów i specjalnie gubi całą korespondencję dotyczącą zmian
    w regulaminach...

    5.
    Najlepsze z całego pisma jest ostatni fragment, że skoro już wiem, to
    zmiany i tak mnie dotyczą. Inaczej - gdybym się nie rzucał - nie można
    byłoby mi wmówić, że mnie zmiany dotyczą... Tylko ciekawe z jakim
    terminem zaczęły mnie one obowiązywać...


    Dla mnie jest to po prostu zwykły skandal i kpina z klientów. Zmiany z
    października 2003 PONOWNIE nie są wiążące dla osób, które nie dostają
    wyciągów...

    Mam ochotę napisać gdzieś wyżej, niż tylko do Pani Katarzyny Ż.


    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    0501950782

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1