  • 11. Data: 2016-08-10 14:59:54
    Temat: Re: Kwitek dla klienta, kwitek dla sklepu...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-08-09 o 20:56, Krzysztof Halasa pisze:

    > Terminale tak są ustawione, treść drugiego kwitu jest trochę inna
    > (m.in. nie ma tam zwykle całego numeru karty).

    No i? Nie można tych kwitów drukować w odwrotnej kolejności?

    MJ

  • 12. Data: 2016-08-10 16:29:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > No i? Nie można tych kwitów drukować w odwrotnej kolejności?

    Terminal nie ma takiej opcji.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2016-08-10 16:34:43
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-08-10 o 16:29, Krzysztof Halasa pisze:

    > Terminal nie ma takiej opcji.

    A obecną kolejność Mojżesz przyniósł?

    MJ

  • 14. Data: 2016-08-10 17:13:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > A obecną kolejność Mojżesz przyniósł?

    Możliwe, nie wiem jak miał na imię :-)

    W każdym razie to jest pytanie do różnych first dat itd., nie wiem czy
    czytają tę grupę.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2016-08-10 22:24:36
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/10/2016 3:52 AM, Dawid Rutkowski wrote:
    > Ooo, a co to za specjalne karty ? Napiszesz, jakie ?
    > Mają tak "firmowo" czy sam kazałeś tak poustawiać ?

    maja tak firmowo: Chip & Signature zamiast Chip & PIN

    Karty w ogole nie maja nadanego pinu i nie da sie za pomoca zadnego pinu
    przeprowadzic transakcji.

    Karty kredytowe z Capital One.
    W Polsce raczzej zaden z bankow nie stosuje tej technologi.
    Łatwiej klientowi wcisnac, ze to on wklepal 4 cyferki niz udowodnic mu,
    ze to jego podpis.

  • 16. Data: 2016-08-10 22:28:50
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/10/2016 9:34 AM, Michał Jankowski wrote:

    > A obecną kolejność Mojżesz przyniósł?

    raczej jakis Rajeev, Sanjeev lub tez Brahmaputra. Ale blisko byles.

  • 17. Data: 2016-08-11 08:16:49
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > Terminal nie ma takiej opcji.

    Teraz, po latach przyzwyczajeń, to chyba większy problem by był z
    przestawieniem kasjerów na wydawanie pierwszego wydruku, niż z
    przestawieniem terminali.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2016-08-11 11:46:40
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-08-11 o 08:16, Miroo pisze:

    > Teraz, po latach przyzwyczajeń, to chyba większy problem by był z
    > przestawieniem kasjerów na wydawanie pierwszego wydruku, niż z
    > przestawieniem terminali.

    No może faktycznie. Ale za granicą wiele razy dostawałem pierwszy - może
    oni drukują dwa identyczne?

    MJ

  • 19. Data: 2016-08-11 13:43:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > maja tak firmowo: Chip & Signature zamiast Chip & PIN
    Amerykany to zawsze muszą poprawiać coś, co działa ;>
    Ale że w ogóle nie ma PINu to dziwne, z tego, co czytałem, to chip & signature ma
    jedynie priorytet - a może być terminal, bo będzie chciał tylko chip & pin i wtedy
    taka metoda też powinna być dostępna - choćby z PINem on-line.

    > Karty kredytowe z Capital One.
    Z amerykańskiego, rozliczane w dolarach ?
    Czy można od nich dostać rozliczane (i kredytowane) w PLN ?
    A jak w dolarach to ile kosztuje przeliczenie - bo zrozumiałem, że panikę wzbudzasz z
    tymi kartami w polskich sklepach, w USAńskich to raczej byś chipem, a nie podpisem,
    straszył.
    A pikacza mają ? I jak wtedy z podpisywaniem, jest granica "bez podpisu" ?

    > W Polsce raczzej zaden z bankow nie stosuje tej technologi.
    > Łatwiej klientowi wcisnac, ze to on wklepal 4 cyferki niz udowodnic mu,
    > ze to jego podpis.
    PIN może mieć i 8 cyfr, choć ja się boję terminali akceptujących tylko 4 cyfry i
    przez to nie przedłużam.

  • 20. Data: 2016-08-12 02:17:46
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/11/2016 6:43 AM, Dawid Rutkowski wrote:
    > Amerykany to zawsze muszą poprawiać coś, co działa ;>

    Czasami im sie to udaje.

> [...]
    jedynie priorytet - a może być terminal, bo będzie chciał tylko chip & pin i wtedy
    taka metoda też powinna być dostępna - choćby z PINem on-line.
    PIN sluzy do wyplaty gotowki z bankomatu jesli ktos ma ochote uzywac
    kart kredytowych do tego celu.
    Po prostu musisz go aktywnie ustawic, zeby dalo sie go uzyc.
    Nie ma domyslnego pinu nadawnego na poczatku.

    Taką karta zapewne nie udaje sie zaplacic w autmatycznych kasach np. w
    Tesco, czy Carefour. ale tam jest wyraznie napisane, ze musi byc karta z
    pin.
    Zreszta sam napis mnie odstraszyl wiec w praktyce nie probowalem.

    > Z amerykańskiego, rozliczane w dolarach ?
    tak
    > Czy można od nich dostać rozliczane (i kredytowane) w PLN ?
    nie.

    > A jak w dolarach to ile kosztuje przeliczenie - bo zrozumiałem, że panikę wzbudzasz
    z tymi kartami w polskich sklepach,
    Nie wiem. Nie zwracam uwagi.
    Musialbym spojrzec na jakis wyciag.

    w USAńskich to raczej byś chipem, a nie podpisem, straszył.
    Juz nie.

    > A pikacza mają?
    Mieli, jakies pare lat temu ale jakoś po cichu wyszlo z uzytku.

    I jak wtedy z podpisywaniem, jest granica "bez podpisu" ?

    Generalnie do 50 dolarow nikt sie z podpisem nie bawi.
    Niezaleznie od rodzaju karty.
    Podpis jesli juz sklada sie "elektronicznie" na terminalu.
    Podpisywanie papieru nie ma miejsca.

    > PIN może mieć i 8 cyfr, choć ja się boję terminali akceptujących tylko 4 cyfry i
    przez to nie przedłużam.

    Jak juz to niech ten pin bedzie moim kluczem prywatnym z certyfikatu.
    Krotszych nie uznaje.