  • 11. Data: 2002-04-19 06:42:03
    Temat: Re: Kupuje mieszkanie - w czym proponujecie kredyt?
    Od: "Lookas" <n...@w...pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:a9n2fl$2tu$3@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Lookas" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To się po wielokroć zastanów. A jak dalej będziesz chciał kredyt to się
    > jeszcze raz zastanów.
    > Jakiej to spodziewasz się stopy kredytowej ? Stać cię aby za to mieszkanie
    > zapłacić 5 do 20 razy jego wartość ??? Takiś rozrzutny ???

    Nie stac mnie zeby brac kredyt na 2-3 lata. Poza tym za jakies 5 lat mam
    zamiar mieszkanie sprzedac w rodzinie, wiec tych odsetek nie zdaze zaplacic
    jakos duzo. Swoja droga to biorac kredyt na 15 lat doplacam drugie tyle do
    mieszkania, wiem ze to gora forsy za nic, ale inaczej nie dam rady.

    Pozdrawiam
    Lookas

  • 12. Data: 2002-04-19 08:26:23
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > jakos duzo. Swoja droga to biorac kredyt na 15 lat doplacam drugie tyle do
    > mieszkania, wiem ze to gora forsy za nic, ale inaczej nie dam rady.

    Żeby to było 2 razy to średnia stopa kredytowa nie może przekroczyć 4,7%
    (razem ze wszelkimi prowizjami, ruchami kursowymi)... A to bardzo wątpliwe,
    że w Polsce uda się to osiągnąć. Kredyt w Jenach japońskich może gdzieś
    jeszcze w Polsce dają ???
    Bo przy aktualnie dobrej stopie kredytowej PLN 16% to jest prawie 10 krotna
    wartość kredytu po 15 latach.

    Może Twój kredyt 4% jest tylko dobrą reklamą , a faktycznie jest znacznie
    droższy ????

    Kredyty konsumpcyjne powyżej roku są w Polsce nie do przyjęcia
    Jedynie inwestycyjne długoletnie mają rację bytu, jeśli inwestycja jest
    trafiona i pozwala na siebie zarobić.

  • 13. Data: 2002-04-19 08:43:10
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Dla kredytu w walucie:
    15 lat * 4% = 60%
    Faktycznie 30% bo średnia wartość kredytu = 1/2 wartości początkowej. Tyle
    REALNIE. Nominalnie oczywiście więcej ze względu na inflację.
    16% dla kredytu w PLN nie komentuję bo to idiotyzm płacić takie odsetki.
    Ryzyko kursowe rozłożone na 15 lat jest zdecydowanie lepsze.

  • 14. Data: 2002-04-19 09:23:34
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dla kredytu w walucie:
    > 15 lat * 4% = 60%

    No i trzeba dodać ~3% różnicy kupno/sprzedaż walut :-).

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2002-04-19 09:30:16
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik inkoguto <p...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a9okmt$5is$...@n...onet.pl...
    [...]
    > Kredyty konsumpcyjne powyżej roku są w Polsce nie do przyjęcia
    > Jedynie inwestycyjne długoletnie mają rację bytu, jeśli inwestycja jest
    > trafiona i pozwala na siebie zarobić.

    Biorąc pod uwagę, że rata kredytu w porównianiu z wynajmem mieszkania
    w Warszawie jest zwykle tylko trochę większa (a czasem mniejsza), myślę,
    że jest to trafiona inwestycja 8-)

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 16. Data: 2002-04-19 09:31:20
    Od: "Lookas" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > No i trzeba dodać ~3% różnicy kupno/sprzedaż walut :-).

    Myslisz ze ~3% ? Moze w Andrzejki bede wiedzial wiecej :-P.
    Powiem szczerze, ze na poczatku kredyt walutowy byl jedyn mozliwoscia, potem
    zaczalem sie przekonywac do zlotowkowego, ale teraz jestem znow blize CHF
    :)), Do podjecia decyzji zostalo mi jakies 2 tyg. wiec te 2 tyg. bedzie
    niezla meczarnia.

    Lookas

  • 17. Data: 2002-04-19 09:37:11
    Od: "Lookas" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > >
    > Biorąc pod uwagę, że rata kredytu w porównianiu z wynajmem mieszkania
    > w Warszawie jest zwykle tylko trochę większa (a czasem mniejsza), myślę,

    Dokladnie! I o to chodzi, po kiego w... mam ladowac kase do czyjejs
    kieszeni?? To jest drozsze niz kredyt, niewazne czy PLN, czy CHF.

    Punkt dla Pana, ale pytanie bylo czy PLN czy CHF?? :-P

    Lookas

  • 18. Data: 2002-04-19 09:42:47
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

> [...]
    > Faktycznie 30% bo średnia wartość kredytu = 1/2 wartości początkowej. Tyle
    > REALNIE. Nominalnie oczywiście więcej ze względu na inflację.

    Nie będę się sprzeczał, bo odsetki "na dziś" mogą być odmienne od tych za 15
    lat
    I trudno przewidzieć ile faktycznie odda się bankowi.
    Jak na dodatek nasze realne dochody nie rosną z upływem lat, to jeszcze
    gorzej spłacić wieloletni kredyt.

    Co do w/w 30% nie umiem być takim optymistą:-)

    Ale metodą Leppera, każdy kredyt jest dla ludzi:-)

  • 19. Data: 2002-04-19 09:43:21
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > No i trzeba dodać ~3% różnicy kupno/sprzedaż walut :-).

    Dlaczego - splacasz w zlotowkach - denominowany.
    Odsetki licza po kursie sprzedazy a splate po kursie kupna czy jak ?

  • 20. Data: 2002-04-19 09:56:41
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    > Myslisz ze ~3% ? Moze w Andrzejki bede wiedzial wiecej :-P.

    Zobacz kursy tam gdzie będziesz brał kredyt.
    Oraz dokładnie sparawdź jak przeliczają:
    1. Kwotę kredytu o którą się ubiegasz PLN -> Waluta
    2. Kwotę do wypłaty Waluta -> PLN
    3. Kwoty rat kredytu PLN -> Waluta
    A także jak ustalają kursy kupno/sprzedaż walut.

    > :)), Do podjecia decyzji zostalo mi jakies 2 tyg. wiec te 2 tyg. bedzie
    > niezla meczarnia.

    Też to miałem :).
    Ja już kończę spałacanie, więc dobrze, że wziąłem w PLN. Na przeliczaniu
    waluta/zł sporo bym stracił.

    Pozdrawiam
    R.Wicik