  • 1. Data: 2002-04-18 08:15:49
    Temat: Kupuje mieszkanie - w czym proponujecie kredyt?
    Od: "Lookas" <n...@w...pl>

    Kupuje mieszkanie :))))), ciesze sie jak hell (jak to mowia rosjanie).
    Oczywiscie z kupowaniem mieszkania nerwow jest co nie miara. Do tego
    dochodzi to, ze musze wziac kredyt na ten zakup. No i mam maly problem. W
    czym wziac kredyt? W CHF czy PLN? Roznica w oprocentowaniu calkiem spora,
    pierwszy gdzies na poziomie 4%, a drugi 11%, no ale wiadomo w drugim
    przypadku nie ma nerwowy z kursami walut :)). Naprawde nie mam pojecia,
    jakby mi ktos z fsow wywrozyl, ze CHF bedzie dalej tak staly jak byl to nie
    ma sie nad czym zastanawiac. Z drugiej strony jednak do konca tego roku moze
    spadna znaczaco stopy, wtedy kredyty walutowe moga podskoczyc, a spadnie
    zlotowkoy. Sam juz nie wiem, najlepiej wziac pol w walucie, a pol w PLN :)).
    Moze macie jakies propozycje? Bede wdzieczny.

    Pozdrawiam

    Lookas

  • 2. Data: 2002-04-18 08:30:10
    Temat: Re: Kupuje mieszkanie - w czym proponujecie kredyt?
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > zlotowkoy. Sam juz nie wiem, najlepiej wziac pol w walucie, a pol w PLN :)).
    > Moze macie jakies propozycje?  Bede wdzieczny.

    Proponuję CHF, ja przynajmniej je wybrałem. Gdzie widziałeś takie
    oprocentowanie 4%? A jeśli chodzi o to, że CHF może nie byc stały to zwróć
    uwagę na to, iż niedługo PLN zamienimy na Euro, a CHF zostanie CHF :). Nie
    liczyłbym na to, że do końca roku znacząco spadną stopy proc.

    PS. Trzymaj się z dala od Kredyt Banku :((

    pozdrawiam,
    Bart

  • 3. Data: 2002-04-18 10:35:06
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lookas" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czym wziac kredyt? W CHF czy PLN? Roznica w oprocentowaniu calkiem spora,

    Nikt jeszcze nie odpisał, to moze ja :-).
    Na krótki okres (2-3 lata) to bym wziął w PLN (sam tak zrobiłem), a na długi
    w EURO.
    Co do CHF, to poza drobnymi szczegółami, oscyluje wokół EURO, więc wsio ryba
    :)
    Moim zdaniem branie kredytu w walucie, to dzielenie się zyskiem z bankiem,
    przejmując całe ryzyko kursowe na siebie.
    Ale niestety często trzeba wziąć w walucie, bo w PLN nie ma się
    wystarczającej zdolnosci kredytowej.
    Przelicz dokładnie prowizje, ubezpieczenie, koszty kupna/sprzedaży walut dla
    PLN i waluty.
    Weź pod uwagę, że stopy na zachodzie raczej już nie spadną, a w Polsce
    raczej spadną.

    Pozdrawiam. Wybór należy do Ciebie :). Pisał zwolennik kredytu w PLN.
    R.Wicik

  • 4. Data: 2002-04-18 10:56:54
    Od: "nowac" <g...@p...onet.pl>

    ja wziolem na 25lat kredyt w pln z mozliwoscia przewalutowania (pko)

  • 5. Data: 2002-04-18 11:54:55
    Od: "Lookas" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nikt jeszcze nie odpisał, to moze ja :-).

    Dzieki ;)

    > Na krótki okres (2-3 lata) to bym wziął w PLN (sam tak zrobiłem), a na
    długi
    > w EURO.

    Hehe, kredyt mieszkaniowy na 2-3 lata??? dreamer! Biore na 15 lat.

> [...]
    > Moim zdaniem branie kredytu w walucie, to dzielenie się zyskiem z bankiem,
    > przejmując całe ryzyko kursowe na siebie.

    No wiec wlasnie, to ryzyko to nie wiem czy nie jest ponad moje sily. Budzic
    sie co rano i przed myciem zebow sprawdzac jak stoi CHF :)) chyba nie dla
    mnie. A tak stale zlecenie w banku i hulaj dusza... tylko ze wtedy (PLN)
    raty sporo wieksze niz w walucie.

    > Ale niestety często trzeba wziąć w walucie, bo w PLN nie ma się
    > wystarczającej zdolnosci kredytowej.

    Z tym akurat nie mam problemu, wiec mam dylemat.

> [...]
    dla
    > PLN i waluty.
    > Weź pod uwagę, że stopy na zachodzie raczej już nie spadną, a w Polsce

    Nie wiem, ja sie na tym nie znam i jest to dla mnie jak wrozenie z fusow.

    > Pozdrawiam. Wybór należy do Ciebie :). Pisał zwolennik kredytu w PLN.

    Ja w ciagu ostatniego tygodnia tez powoli staje sie zwolennikiem PLN.

    Pozdrawiam.

    Lookas

  • 6. Data: 2002-04-18 11:55:10
    Od: "Lookas" <n...@w...pl>

    Użytkownik "nowac" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ja wziolem na 25lat kredyt w pln z mozliwoscia przewalutowania (pko)

    Gratuluje.

    Lookas

  • 7. Data: 2002-04-18 12:05:45
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Powtórka argumentów (moich) z 9 kwietnia br.

    Najlepiej pozyczac w silnej walucie - trzeba ja sprzedac bankowi
    Najlepiej splacac w slabej walucie - trzba ja od banku kupic.

    Generalnie najlepsza jest do splacania slaba waluta o niskiej stopie
    rferencyjnej. Niestety te warunki sa sprzeczna.
    Obecy ranking to Jeny - stopa bazowa 0.00% (ale zaden znany mi bank w Polsce
    juz nie chce pozyczac w tej walucie) a dalej CHF, USD i EURO.

    Osobiscie uwazam, ze dla kredytow dlugoterminowych najlepsze jest euro ze
    wzgledu na slabnaca gospodarke i perspektywe wejscia Polski do Unii co docelowo
    zlikwiduje ryzyko kursowe.

    UWAGA!!!
    Pow zasada (splacanie w slabej walucie) nie odnosi sie do PLN ze wzgledu na
    nieuczciwa konkurencje na rynku kredyto uprawiana przez rzad RP.

    Ostatecznie: Najlepsza strategia to wziac kredyt w walucie ale splacac tak jak
    by byl w PLN tzn co miesiac odkladac roznice pomiedzy rata wyliczona w PLN
    arata wyliczona w walucie i tworzyc w ten sposob rezerwe na przyszle splaty.
    Przy dzisiejszej roznicy oprcentowania 3,83% w CHF, 6,5% w euro i 13% w zPLN
    Kredyt wziety na 20 lat mozna miec splacony juz po 10 - 12 latach.
    Oczywiscie to wymaga nieludzkiej dyscypliny i samozaparcia (a przede wszystkim
    osuniecia zony od finansow)

  • 8. Data: 2002-04-18 17:03:48
    Od: "Filo" <F...@t...pl>

    > PS. Trzymaj się z dala od Kredyt Banku :((
    >
    > pozdrawiam,
    > Bart

    Dlaczego ?
    Osobiście uważam, że mają jedną z ciekawszych ofert na rynku.

    Pozdrawiam, Filo.

  • 9. Data: 2002-04-18 17:50:42
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Hehe, kredyt mieszkaniowy na 2-3 lata??? dreamer! Biore na 15 lat.

    To się po wielokroć zastanów. A jak dalej będziesz chciał kredyt to się
    jeszcze raz zastanów.
    Jakiej to spodziewasz się stopy kredytowej ? Stać cię aby za to mieszkanie
    zapłacić 5 do 20 razy jego wartość ??? Takiś rozrzutny ???
    Na 15 lat to idź po kredyt do Japonii, a nie Polski.

  • 10. Data: 2002-04-18 17:52:48
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > ja wziolem na 25lat kredyt w pln z mozliwoscia przewalutowania (pko)

    A policzyłeś ile razy więcej oddasz niż wziąłeś ????