  • 21. Data: 2017-05-24 10:30:09
    Temat: Re: Kupować kartą w USD czy PLN?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmmm, to skąd w takim razie wiedziałeś o wprowadzeniu opłaty za spłatę KK w
    bankomacie oraz prowizji od DCC, skoro to też są zmiany od 1 sierpnia (a to DCC
    dodatkowo odroczone do 1 września)?
    Zmiany od 31 maja są tylko kosmetyczne (no, może jak ktoś dostaje monity, to zyska
    ;).
    Wykazu zmian od 1 sierpnia na stronie nie ma, są tylko nowe wersje regulaminu i TOiP
    (na szczęście z zaznaczonymi zmianami), ja dostałem go wczoraj na mail.

  • 22. Data: 2017-05-24 12:30:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> napisał(-a):

    > To zdecydowanie lepiej płacić w $, zapłacisz tylko 0,4% prowizji visa'y.

    Czyli zapłacę tylko VISA za przewalutowanie... ale z $ na jaką walutę? PLN?

    Znalazłem stronę:
    https://www.visa.pl/karty-dla-ciebie/kalkulator-walu
    towy
    Kurs VIS-y to na teraz:
    1 Dolar amerykański = 3,765330 Złoty polski

    A napiszę sobie do Getinu, a co tam :).

    > Poprawię też poprzedni post powstały pod wpływem pomięszania - mc z getoutu skroi
    0,2% dla mc i dużo % (5%?) wg kursu sprzedaży euro getoutu. Więc w tym wypadku lepiej
    skorzystać z DCC z podanym kursem.

    Co to jest DCC? :)

  • 23. Data: 2017-05-24 13:03:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Czyli zapłacę tylko VISA za przewalutowanie... ale z $ na jaką walutę? PLN?
    Dokładnie. Poszukaj sobie w regulaminie KK getoutu.
    W skrócie:
    - visa - przeliczenie z waluty transakcji wg kursu visa na złotówki + prowizja (ale
    prowizja obecnie jest 0)
    - mc - jeśli waluta transakcji inna niż euro (albo PLN), to przeliczenie z waluty
    transakcji na euro, a potem przeliczenie z euro na złotówki wg kursu getoutu
    (oczywiście jeśli waluta transakcji euro to "tylko" - ładne "tylko", lwia część -
    przeliczenie z euro na złotówki wg kursu getoutu).

    0,2% dla mc i dużo % (5%?) wg kursu sprzedaży euro getoutu. Więc w tym wypadku lepiej
    skorzystać z DCC z podanym kursem.
    > Co to jest DCC? :)
    Dynamic (bodajże, a może Direct) Currency Conversion - czyli właśnie to, co opisałeś
    na początku, że masz możliwość w sklepie, w którym ceny normalnie są w dolarach,
    zapłacić kartą "w złotówkach" wg kursu sklepu.
    Sądziłem, że to działa tylko dla MC, bo to podono ich pomysł - ale widać visa
    dołączyła.

  • 24. Data: 2017-05-26 10:03:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 May 2017 04:03:12 -0700 (PDT), w
    <f...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Dokładnie. Poszukaj sobie w regulaminie KK getoutu.
    > W skrócie:
    > - visa - przeliczenie z waluty transakcji wg kursu visa na złotówki + prowizja (ale
    prowizja obecnie jest 0)

    Odpowiedź z Getinu.

    "Uprzejmie informuję, że w przypadku wykonywania transakcji kartą kredytową
    Visa w walucie obcej, podlegają one przewalutowaniu, które odbywa się
    bezpośrednio z waluty transakcji na złote polskie przez organizację Visa,
    według kursu sprzedaży tej organizacji.

    Dodam, że przewalutowanie jest procesem bezpłatnym, w związku z tym kwota
    transakcji po przeliczeniu na złote polskie nie zostanie obciążona dodatkowymi
    opłatami.

    W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji."

    czyli gdybym coś kupił za $100, to zapłaciłbym tylko 375zł (za kalkulatorem
    VIS-y) :)

    Robi wrażenie :)

  • 25. Data: 2017-05-26 10:18:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Visa z getoutu jest fajna do płatności zagranicznych, ale wiadomo, że są ale:
    1) Trzeba wplątać się w relację z klonami - a z tego nie da się nigdy wyplątać. Tzn.
    póki wszystko działa OK, to jest dobrze - ale jak coś się pochrzani, to z
    reklamacjami można się wozić od Annasza do Kajfasza.
    Ale jak już ktoś nieświadomie wpadł, to może skorzystać.
    2) Mam wątpliwości co do pewności działania ich kart, szczególnie za granicą - ale
    mogę być też uprzedzony.

    Getout to jest jednak duża popierdółka.
    Z innych popierdółek fajną kartę do płacenia za granicą ma np. santander - warunki
    dobre, ale jak z niezawodnością - nie wiem.

  • 26. Data: 2017-05-26 10:30:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 26 May 2017 01:18:36 -0700 (PDT), w
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > 2) Mam wątpliwości co do pewności działania ich kart, szczególnie za granicą - ale
    mogę być też uprzedzony.

    Ja tam wątpliwości do pewności ich działania nawet w Polsce -- sprawdzone
    empirycznie :)
    Ale jest całkowicie free i problemy ustąpiły (jak mnie zapewniano -- były
    przejściowe :) ).