  • 11. Data: 2004-02-16 10:18:28
    Temat: Re: Ktory bank wykupi moj kredyt hipoteczny w ING?
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    Marvin <_...@a...pl> napisał(a):

    > Czyżbyś wywęszył wzrost ceny dolara? W zasadzie od dawna się o tym mówi i na
    > pewno wiele osób czeka (i ja też) aby np. w dobrym momencie kupić findusz
    > SFI dolarowy.

    Hehe... Dokałdnie to samo pomyślałem, że jak Jacek chce kredyt
    przewlutowywać, to jak nic zbliża się czas żeby dulary kupować :^)

    Miłego dnia
    Tomek

    Ps. A tak BTW, to nie lepiej konto walutowe założyc - np. w Multi, i żywą
    walutę kupić. W funduszach trochę mnie drażni ta bezwładność przy zakupie i
    sprzedaży.

  • 12. Data: 2004-02-16 11:21:01
    Od: "Marvin" <_...@a...pl>

> [...]
    > zakonczenia :) Na razie plyne z pradem, bo fala moze jeszcze wyniesc
    wysoko
    > :) Ale jak na rynku pienieznym pojawia sie kolejne (kolejne, bo kilka juz
    > jest) sygnaly ostrzegawcze, na F-X wzajemne krosy zaczna wykazywac
    > dywergencje oraz AT pokaze kilka potwierdzen odwrocenia trendu, wtedy
    smialo
    > wskocze w cHF. Moze to byc rownie dobrze za miesiac, jak i za rok albo
    > dluzej. Ale juz dzis musze sie przygotowac, bo wiem, ze wziecei kredytu
    > hipotecznego trwa troszke dluzej, niz klikniecie myszka na platformie

    Odpowiedź jest zawodowa, czyli nijaka. Ale dziękuję!
    O ile do wypowiedzi analityków nie przywiązuję dużej wagi, bo sam mam dar
    jasnowidzenia w równym stopniu (szczególnie po paru głębszych), ale jeśli
    analityk chce przewalutowac kredyt hipo z USD na CHF to dla mnie jest to
    wyraźny wskaźnik, bo angażuje prywatną kasę :)

    Marvin

  • 13. Data: 2004-02-16 13:09:54
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Marvin" <_...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > analityk chce przewalutowac kredyt hipo z USD na CHF to dla mnie jest to
    > wyraźny wskaźnik, bo angażuje prywatną kasę :)

    Inaczej powiedziec nie mozna. Moze powiem tak:
    Aby cos bylo mocno uprawdopodobnione musza zajsc dwa warunki:
    1. Konieczny
    2. Wystarczajcy

    Warunek konieczny tego, by trend na Eur/Usd ulegl odwrcoeniu powoli sie
    pojawia (malejace roznica w oprocentowaniu Euro i Dolara, przekroczona
    mediana czasu trwania obecnego trendu, itp)

    Warunkek wystarczajacy (wynikajacy z kilku inych teorii: Dowa, Eliota, itp)
    jeszcze sie nie pojawil. I nie wiadomo, kiedy sie pojawi. Dlatego na razie
    nie sposob powiedziec, czy Dolar spadnie jeszcze do 3,30 Zlotego, czy
    spadnie do 1,60 Euro, a moze spadnie jeszcze bardziej. Na razie nie wiadomo.
    Jak pojawia sie sygnaly uzupelniajace (warunek wystarczajcy), to
    zainteresowanych poinformuje. Czyli nie znasz dnia ani godziny, ale czujnym
    juz trzeba byc teraz.

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423

  • 14. Data: 2004-02-16 22:57:18
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 16 Feb 2004 12:21:01 +0100, "Marvin" <_...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >analityk chce przewalutowac kredyt hipo z USD na CHF to dla mnie jest to
    >wyraźny wskaźnik, bo angażuje prywatną kasę :)

    mnie zastanawia jedno. przeciez wszyscy analiticy znaja te metody.
    wiec skoro z wykresow, median, tredow i innych bzdur wychodzi, ze
    zaraz zmieni sie kurs, to czy to nie dziala na zasadzie
    samospelniajacej sie przepowiedni? wszyscy zaczna kupowac, bo ma
    wzrosnac, wiec wzrosnie, bo wszyscy kupuja :)

    PG

  • 15. Data: 2004-02-16 23:13:00
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samospelniajacej sie przepowiedni? wszyscy zaczna kupowac, bo ma
    > wzrosnac, wiec wzrosnie, bo wszyscy kupuja :)

    Nie do konca. Po pierwsze na rynku nie istnieja sami analitycy, a wrecz jest
    ich garstka. Po drugie ich poglady nie sa zadnymi gwarancjami. Po trzecie
    wsrod analitykow takze nie ma zgody: Zapewniam Cie ze jest wielu dla ktorych
    umacnianaie sie Eur wzgledem Usd potrwa jescze bardzo dlugo...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 16. Data: 2004-02-17 08:36:47
    Od: Bambo Makumba <b...@a...pl>

    A nie prosciej byloby nie ruszac istniejacego kredytu w USD, a zrownowazyc go
    dokladnie na forexie?
    Potem raz na miesiac zagladnac, zmniejszyc pozycje o wartosc ostatniej zaplaconej
    raty i uspic konto na nastepny miesiac.

    Np. Oanda jest bardzo elastyczna, jesli chodzi o rozmiar lotu.

    Zalety: o wiele wieksza elastycznosc, brak kosztow, straconego czasu i nerwow
    zwiazanych z przeniesieniem kredytu.

    Wady: Koniecznosc utrzymania marginesu.

  • 17. Data: 2004-02-17 11:30:36
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    na
    > pewno wiele osób czeka (i ja też) aby np. w dobrym momencie kupić findusz

    Które są warte polecenia?

    Pozdrawiam,
    Washko