  • 61. Data: 2018-07-23 16:55:10
    Temat: Re: Który bank nie pobiera prowizji od wpłaty kasy
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Czytałem, że nie taki on zwykły - ma jeszcze specjalny znacznik czy też typ w
    nagłówku.
    Tak jak przelew do US czy dawny do ZUS - też miał specjalnie sformatowany opis, ale
    też inny typ - i tylko przelewy z takim typem miały opis traktowany w specjalny
    sposób, a nie jako zwykły ciąg znaków.
    Więc raczej numer z wysyłaniem "zwykłego" z takim opisem nie pójdzie do rozbicia.
    A nawet jeśli to i tak się to nie będzie za bardzo opłacać, bo trzeba będzie zapłacić
    VAT z konta rozliczeniowego, a nie VATowskiego.
    Hmm, w gruncie rzeczy gdyby nie te firmy, które split payment stosują, to gdyby się
    przedsiębiorcy umówili, to mogliby dalej płacić po staremu.

  • 62. Data: 2018-07-23 17:00:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jeszcze a propos opisów - zawsze mnie dziwiło, czemu długi opis, nazwa odbiorcy czy
    adres wyświetlane w niektórych ST mają w pewnym miejscu spację.
    Oświecił mnie niedawno założony krokodyl - tam nie jest "nowocześnie", że możesz
    sobie wpisać co chcesz, a potem się dziwić, tylko jest tak, że widać, jak pójdzie
    dalej - nazwa to dwa pola po max. 35 znaków, adres jedno pole (też 35, jak wszystkie
    dalsze), kod i miejscowość - jedno, oraz opis - max. 4 pola po 35 znaków.
    Podobnym oświeceniem było, gdy kiedyś na poczcie zobaczyłem blankiet do wysyłania
    telegramu i zrozumiałem, dlaczego SMS ma max. 160 znaków - tam też były max. 4 pola
    po max. 40 znaków...

  • 63. Data: 2018-07-23 17:26:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Za kije

    No nie. Robią za marchewkę.

    > robią spółki skarbu państwa (oraz inne duże firmy), które uskuteczniają tego
    > typu płatności.

    Póki co, nie ma obowiązku kolaborowania ze SSP.

    --
    Pete

  • 64. Data: 2018-07-23 17:42:48
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-23, Pete <n...@n...com> wrote:

    [...]

    > Póki co, nie ma obowiązku kolaborowania ze SSP.

    [...] "(oraz inne duże firmy)" [...]

    Efekt kuli śnieżnej jest prognozowany chociażby tu:
    https://www.crn.pl/aktualnosci/podzielona-platnosc-e
    fekt-kuli-snieznej
    https://www.biznestrendy.eu/biznes/split-payment-nie
    -taki-dobrowolny/

    Jako że część moich klientów już też tak zrobiła (a nie są to SPP),
    to myślę że taki efekt i owszem występuje.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 65. Data: 2018-07-23 18:39:55
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 23 lipca 2018 10:00:44 UTC-5 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]
    telegramu i zrozumiałem, dlaczego SMS ma max. 160 znaków - tam też były max. 4 pola

    To tylko przypadek z tymi sms-ami.
    https://thehub.smsglobal.com/why-is-an-sms-160-chara
    cters

    W praktyce czasem trudno jest stwierdzic czemu tak a nie inaczej.

    W sieci biega tez opowiadanie o tym czemu rozmiar zbiornika rakiety wachadlowca jest
    taki a nie inny i czemu to mz cos wspolnego z szerokoscia konskiej dupy.

    Moze to i prawda a moze i nie.
    Czasem po prostu to przypadek bo inzynier musial cos wybrac i wybral tyle i juz... :)

  • 66. Data: 2018-07-23 19:44:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > Jest sobie sklepik z ktorego codziennie wpłacany jest utarg do banku.
    > Ktory bank miałby taka oferte ze takiej wpłaty mozna dokonywać bez
    > prowizji?

    Małe podsumowanie:
    - pekao sa - bezpłatna wpłata na konto osobiste
    - idea - bezpłatna wpłata na osobiste i gospodarcze ale tylko 1 oddział w
    Poznaniau
    - WBK - bezpłatne wpłaty przez wpłatomat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 67. Data: 2018-07-23 21:00:57
    Od: ń <ń@ń.ń>

    OIDP pko bp wręcz mocno kiedyś reklamował rachunek mieszany rorowo-działalnościowy.

    -----

  • 68. Data: 2018-07-23 22:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ń ń@ń.ń ...

    > OIDP pko bp wręcz mocno kiedyś reklamował rachunek mieszany
    > rorowo-działalnościowy.

    Podobno 1% liczą sobie za wpłate...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 69. Data: 2018-07-24 07:45:25
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Do wpłatomatu (dość mocno rozwinięta sieć) też??

    -----

  • 70. Data: 2018-07-24 14:31:06
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Jako że część moich klientów już też tak zrobiła (a nie są to SPP),
    > to myślę że taki efekt i owszem występuje.

    'Do Bydgoszczy będę jeździł ... ;)'

    --
    Pete