  • 61. Data: 2011-03-09 18:22:58
    Temat: Re: Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 19:09:44 +0100, george napisał(a):

    > "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > nie bardzo rozumiem po co wogóle odnosisz sie do wartosci jednostki na
    > początku i teraz ?
    > Jakie to wogóle ma znaczenie ? Wiesz jak "powstają" jednostki i na jakiej
    > zasadzie oblicza sie jej wartość ?
    >
    > Podziel aktualny kapitał przez wartosc wszystkich swoich wpłat i wyjdzie
    > efektywnosc fundu ...
    > Potem rewerse dla stałych wpłat w tym okresie (przyjmijmy stałośc dla
    > uproszczenia) i wyjdzie średinoroczna skutecznosc fundu
> [...]

    Nie kolego. Odsyłam cie do mojej odpowiedzi wcześniej.

  • 62. Data: 2011-03-09 18:27:23
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > podzielone przez kwotę początkową 100zł. a następnie pomnożone razy 100.
    > Twoja ROCZNA stopa zwrotu wynosi dokładnie 8,2%
    >
    > 1- [(1+1,2) do potęgi 1/10]
    >
    > Twoj bank jest doś dobry w porównaniu z innymi więc postanawiasz wpłącać
    > raz w roku 100zł porzez 10lat. Suma wpłat wynosi
    >
    > 1000zł ale wynik końcowy jest sumą:
    > 100*1,082 + 100*1,082^2 + 100*1,082^3 itd az do 100 * 1,082^10
    > = 1582,411683 zł
    > Jak widzisz bank co roku dopisuje ci odsetki w wysokości 8,2% a Ty mimo
    > dostajesz TYLKO 58,2% więcej niż wpłąciłeś. Jak to możliwe?

    no tak, tyle że ja wpłaciłem przez 10 lat w sumie 100 pln ( po złotówce
    minej wiecej)
    a teraz mam na koncie 123 pln.

    genialny deal nie ?

  • 63. Data: 2011-03-09 18:38:58
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 19:27:23 +0100, george napisał(a):

    > "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > no tak, tyle że ja wpłaciłem przez 10 lat w sumie 100 pln ( po złotówce
    > minej wiecej)
    > a teraz mam na koncie 123 pln.
    >
    > genialny deal nie ?
    Człowieku udajesz?! Liczenie stopy zwrotu z regularnych wpłat to
    przerabiają teraz chyba w liceum.
    Napitoli się człowiek, nagada a tu i tak nie dociera. Nie moja wina, że w
    szkole tego nie uczą. Gdyby uczyli, to Rostkowski zamiast w TV, musiałby
    swoje bajki opowiadać Papuasom przy ognisku.

  • 64. Data: 2011-03-09 18:39:55
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 19:38:58 +0100, root napisał(a):

> [...]
    > szkole tego nie uczą. Gdyby uczyli, to Rostkowski zamiast w TV, musiałby
    > swoje bajki opowiadać Papuasom przy ognisku.

    Aleś mnie wnerwił sorrry ;)

  • 65. Data: 2011-03-09 19:07:19
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Skippy - trader specjalizujący się w kontraktach
    > terminowych - nie lubi ryzykować więc włąściwie już nie musi bo te 2,3%
    > odda płemiełowi bez zmrużenia oka.

    zejdź ze mnie a dokładniej przestań przeinaczać i wkładać mi dziecko w
    brzuch

    ja lubie ryzykować
    nie lubię natomiast, gdy ktoś ryzykuje moimi pieniędzmi które mu daję po
    państwowym przymusem

    rozumiesz to, czy za trudne?
    chyba za trudne bo te prostą rzecz piszę 158 raz

  • 66. Data: 2011-03-09 19:07:41
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Zysk fundu to
    > wartość jednostki dziś - wartość jednostki na początku

    A to bardzo ciekawe co piszesz. Fundusz za wpłaty w latach 2000-2010 kupił
    za całość tego kapitału akcje po cenach z 2000 roku, A potem zaksięgował
    sobie zysk
    po cenach z 2010 roku.
    Niby tak dobrze umiesz liczyć a nie rozumiesz że jeżeli jednostka
    uczestnictwa w 2000 roku kosztowała
    10 zł a w 2010 kosztowała 20 zł to Fundusz nie zarobił 100%.

    Arch

  • 67. Data: 2011-03-09 19:13:16
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    od całego wpłaconego kapitału qwa mać?
    czy tylko od pierwszego naliczenia warości jednostki uczestnictwa?

  • 68. Data: 2011-03-09 19:14:00
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > dla jasności ja jestem za podatkiem i zasiłkiem emerytalnym
    > czyli odkłamaniem rzeczywistości i nadaniem rzeczom prawdziwych nazw w
    > sumie
    > i zaprzestaniu obiecywania SF w postaci wyliczenia emerytury za 40 lat,
    > skoro za 40 lat nikt nie wie co będzie oprócz pana Boni

    Nic dodać nic ująć.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 69. Data: 2011-03-09 19:19:29
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    O tym, że prawdziwej zwały systemu to póki co jeszcze nie było i rząd
    ZAWZSE miał kasę aby wykupić obligację.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 70. Data: 2011-03-09 19:29:25
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 20:07:19 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > państwowym przymusem
    >
    > rozumiesz to, czy za trudne?
    > chyba za trudne bo te prostą rzecz piszę 158 raz

    Ale to tak ładnie brzmiało: trader który nie lubi ryzyka.
    Nie mogłem się powstrzymać wybacz ;)

    P.S.
    Przecież to tylko żarty i nawet nieobraźliwe