  • 11. Data: 2002-10-10 09:02:33
    Temat: Re: Kredytowanie zakupu samochodu... gdzie ?
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    U dealera dostałem:
    Kredyt 50 na 50. Czyli płacę połowę od razu (+3% prowizji), potem płacę
    tylko odsetki, a resztę oddaje za 2 lata. W sumie wychodzi, że jest to
    kredyt na dwa lata, w przybliżeniu oprocentowany 10,5% na rok. W sumie
    zapłacę 21% odsetek przez 2 lata od kwoty kredytu (połowa wartości). Dealer
    zapewniał mnie, że takie odsetki mogę wliczać w koszty DG (sprawdzę to).
    Dodatkowo będę zbierał tą kasę na koncie i może uda mi się wyciągnąć 5%
    odsetek z lokat (trochę wątpie). Więc okaże się, że faktycznie będzie on
    mnie kosztował ok. 15% total (15% zupełnie z kapelusza... a dokładnie to z
    kapelusza, wziąłem, że 6% przez 2 lata zarobią te pieniądze).

    To chyba dobra oferta.

  • 12. Data: 2002-10-14 22:41:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Maras" <M...@w...pl> writes:

    > Dealer
    > zapewniał mnie, że takie odsetki mogę wliczać w koszty DG (sprawdzę to).

    To oczywiste.

> [...]
    > mnie kosztował ok. 15% total (15% zupełnie z kapelusza... a dokładnie to z
    > kapelusza, wziąłem, że 6% przez 2 lata zarobią te pieniądze).

    Wez pod uwage, ze to musi jeszcze zarobic na prowizje (od ktorej tez trzeba
    policzyc odsetki tak jak od lokaty, bo placisz ja na starcie) i na skladanie
    sie procentow (wplaty miesieczne?).

    No i sprawdzilbym, czy na pewno wszystkie te dane sa prawidlowe, np.
    w oparciu o wzor umowy.
    Tak czy owak oprocentowanie rzedu 14% rocznie jest dosc przyzwoite.

    Zbieranie pieniedzy na lokacie majac kredyt do splacenia jest sensowne
    tylko i wylacznie wtedy, gdy masz jakis preferencyjny kredyt, o mniejszym
    oprocentowaniu (wlaczajac wszelkie prowizje itp) niz lokata.

    No albo jesli wdepnales w kredyt, ktorego nie mozesz splacac tak szybko,
    jak chcesz :-(
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator