  • 1. Data: 2002-10-05 19:04:09
    Temat: Czek nie do zrealizowania.......
    Od: "www.Meteoryt.net" <b...@a...pl>

    Witam
    Ostatnio dostalem czek Postal Money Order z US postal service.
    Zaden bank go nie chce przyjac do inkasa. PKO sa, WBK, Slaski
    Jestem 25$ do tylu. Fakt ze pisze na nim Negotiable only in US and
    possessions.
    Jeden kretyn zamiast wyslac banknoty wyslal taki smiec. I co teraz ?
    Wycieczka do stanow ????
    --

    ---------[ MARCIN CIMAŁA ]------[ IMCA#3667 ]---------
    http://www.meteoryt.net ----> Meteorite Information Center

  • 2. Data: 2002-10-05 20:10:47
    Temat: Re: Czek nie do zrealizowania.......
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    www.Meteoryt.net wrote:

    > Jeden kretyn zamiast wyslac banknoty wyslal taki smiec. I co teraz ?
    > Wycieczka do stanow ????

    Nie poradzę Ci w tym przypadku, ale na przyszłość proś o "personal check" -
    taki sam, jakim normalnie płaci w sklepie albo wysyła w kopercie z
    rachunkami. Ten wezmą Ci w inkaso w Pekao SA.

  • 3. Data: 2002-10-05 20:33:37
    Od: o...@w...pl (Marecki)

[...]

    Co za bzdura. US Postal Money Order bez problemu wiele razy rozmienialem
    w PKO S.A. i to od razu w ciagu kilku minut. Inna rzecz, ze ja mam tam
    sporo pieniedzy w tym banku, wiec ryzyko PKO S.A. było zerowe.
    Czek US Postal money order jest 100% gwarantowany przez US Gov. Wiec nie
    wiem skad u Ciebie te problemy.A "negotiable only in US and possesions'
    zupelnie nie ma tu nic do znaczenia i można go rozmienic nieomal
    wszedzie na swiecie.

  • 4. Data: 2002-10-06 15:11:43
    Od: "www.Meteoryt.net" <b...@a...pl>

    no to bylem w 4 bankach i wszedzie go pierwszy raz na ocy widzieli
    Moze dlatego nie chcialo sie im z nim bawic.
    A inkaso trwa donajmniej 4 tygodnie wiec nie wiem skad u Ciebie to "od reki"

    .

  • 5. Data: 2002-10-06 15:15:49
    Od: o...@w...pl (Marecki)

  • 6. Data: 2002-10-06 23:07:37
    Od: "Barbara" <p...@n...pl>

    Użytkownik "www.Meteoryt.net" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > no to bylem w 4 bankach i wszedzie go pierwszy raz na ocy widzieli
    > Moze dlatego nie chcialo sie im z nim bawic.
    > A inkaso trwa donajmniej 4 tygodnie wiec nie wiem skad u Ciebie to "od reki"

    To nie inkaso.
    PKO SA zawsze realizuje Money Order 'od reki' - prowizja od realizacji czeku - 3 zl.
    Barbara

  • 7. Data: 2002-10-07 07:58:31
    Od: "www.Meteoryt.net" <b...@a...pl>

    > To nie inkaso.
    > PKO SA zawsze realizuje Money Order 'od reki' - prowizja od realizacji
    czeku - 3 zl.
    > Barbara

    No wiec babka dzwonila do wiekszego oddzialu bo sama nie widziala takiego
    czegos i tam (po przefaksowaniu czeku) powiedziano ze jest nie do
    zrealizowania. W kazdym razie mnie splawila
    Oczywiscie PKO SA

  • 8. Data: 2002-10-07 08:10:50
    Od: o...@w...pl (Marecki)

    Naprawde to jakis Twój osobisty problem z tym Money Order. Ja dzis będę
    rozmienial kolejny i napisze Ci wieczorem czy przyjeli.
    Może Twój jest zle wypelniony, czy jestes tam wpisany jako obiorca, czy
    nie jest może sprzed ponad roku? Może jest zniszczony lub ma jakies
    dziwne dla nich slady?

  • 9. Data: 2002-10-07 08:12:26
    Od: s...@i...pl

    Sprobuj sie wybrac do innego oddzialu Pekao SA (kazdy oddzial to odrebne
    "ksiestwo"), lub sprobuj np. w PKO BP.

  • 10. Data: 2002-10-08 06:22:47
    Od: "Piotr" <v...@p...onet.pl>

    Witam na grupie !
    Sprawa jest prosta czek jest nie do zrealizowania ! przed money order jest
    '' Postal '' i dopiero money order ! tak więc jest to pocztowy ! a nie
    Bankowy czek i to na dodatek jak pisze ... only US possession realizowany
    tylko na terenie U.S.A możesz go na przykład zrealizować na terenie
    jednostki wojskowej U.S.A. w Niemczech :))) jeśli jesteś żołnierzem
    US.Army...
    odeślij czek i nie trać czasu na pałowanie się z nim w Bankach miałem kiedyś
    dwa takie czeki. pocztowe.
    Co do czeków Bankowych które idą do Inkassa (4 do 6 tygodni czasu na
    realizację ) to uważaj na prowizję Banku jeśli dobrze zrozumiałem masz teraz
    czek na $25 z taką sumą nawet nie dawaj żadnego czeku nawet Bankowego do
    Inkassa ponieważ prowizja Banku tutaj i Banku na miejscu w U.S.A. urasta
    prawie do $25 (jęśli dobrze pamiętam ) , miałem kiedyś dwa czeki Money order
    w inkasie na większe sumy ,więc to jeszcze było opłacalne .Bank tutaj odsyła
    listem lot. poleconym czek do Banku w U.S.A. i oni tam naliczają koszty
    własne odsyłają potwierdzenie tutaj do Banku listem dlatego to tyle trwa .
    Musisz użyć innej formy na realizacje twojej kasy .

    Co do czeków Bankowych oczywiście gwarantowanych to czy ktoś z grupowiczow
    zna Bank(i) w których realizują czeki Bankowe International Money Order ?
    ponad rok temu można było jeszcze bez problemu nie będąc klientem PEKAO SA
    realizować takie czeki od ręki ...od roku trzeba być ich klientem i trzeba
    mieć konto co najmniej rok ... ale jak się okazuje nie do końca tak jest
    moja dziewczyna ma konto w PEKAO SA od ponad 2 lat i otrzymała teraz czek
    Money order ''Cashiers check'' z U.S.A. (czek jest gwarantowany)
    i jest problem ! ponieważ nie spodobało się jednej kobiecie w tym dniu że
    na koncie jest spłacany debet( zostało 600 zł) wcześniej będąc w Banku ( z
    takim czekiem) inna osoba powiedziała że to nie ma nic do rzeczy i jeśli to
    będzie taki czek nie będzie problemu .
    Czek dotarł do Naszej krainy i foch ...
    Tak więc indywidualne decyzje nie raz przesądzają o tym czy zrealizują czek
    ... no chyba że jesteś potrzebnym klientem i masz dużo gotówki u nich to
    raczej nie bedzie problemu ...
    Poszła skarga do Dyrekcji ,zobaczymy jeszcze nie odpowiedzieli .
    Jakby co jest jeszcze nadzór Bankowy ... poczekamy
    Tak więc PEKAO SA we Wrocławiu przy Ul. Oławskiej ...--------- krecha w myśl
    zasady jeden zadowolony klient przyciąga dwóch klientów ale ! jeden nie
    zadowolony klient odstrasza Pięciu!!! potencjalnych klientów!!!
    O obsłudze kobiet się tam wymądrzających nie wspomnę ...żenada
    Będę wdzięczny za wskazanie kompetentnego Banku w którym można realizować
    czeki międzynarodowe.
    Piotr