  • 1. Data: 2002-10-06 08:08:26
    Temat: Dania - prowizja od platnosci karta?
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Cześć

    Doszły mnie słuchy, że podobno w Danii bardzo wiele sklepów (może nawet
    wszystkie?) pobiera dodatkową prowizję za płatność kartami?
    Czy coś ktoś o tym wie?
    NTG ale: PS. Jeśli ktoś zna ceny podstawowych produktów w Danii, będę także
    wdzięczny za info...

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-10-06 08:23:41
    Temat: Re: Dania - prowizja od platnosci karta?
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    XYZ wrote:

    > NTG ale: PS. Jeśli ktoś zna ceny podstawowych produktów w Danii, będę
    > także wdzięczny za info...

    piwo w ogródku w Kopenhadze: 40-50 DKK
    wypożyczenie roweru 1 doba: 50-75 DKK

  • 3. Data: 2002-10-06 09:11:12
    Od: "adamco" <a...@N...gazeta.pl>

    > Doszły mnie słuchy, że podobno w Danii bardzo wiele sklepów (może nawet
    > wszystkie?) pobiera dodatkową prowizję za płatność kartami?
    Sprawa jest o tyle ciekawa ze w wielu sklepach akceptuja karty wydane tylko
    przez dunskie banki. Przed zakupami warto sie upewnic. Co do prowizji -
    przyznam sie przez pol roku placilem tylko 3 razy karta, ale w taksowkach
    _jest_ prowizja cos ok 4-5 %. W sklepach chyba trzeba czytac kartki przy
    kasie, albo sie zapytac.

    > NTG ale: PS. Jeśli ktoś zna ceny podstawowych produktów w Danii, będę także
    > wdzięczny za info...
    a na jak dlugo jedziesz - w sumie sporo od tego zalezy

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-10-06 09:40:14
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "adamco" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kasie, albo sie zapytac.

    > a na jak dlugo jedziesz - w sumie sporo od tego zalezy

    tylko na 10 dni.

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 5. Data: 2002-10-06 15:45:09
    Od: "Piotr R." <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy coś ktoś o tym wie?
    > NTG ale: PS. Jeśli ktoś zna ceny podstawowych produktów w Danii, będę
    Prowizji mi nigdzie nie pobrali (chyba że w bankomacie), ale w niektórych
    sklepach (np.siec sklepów REMA1000) nie łykał żadnej karty(Ve i VC), ale
    najczęściej bez problemów.
    masło: 12.95
    piwo porter: 8.95
    mleko: 6.15 (chyba 2 litry)
    cytryny: 3.95 (chyba za sztukę)
    chleb na grzanki: 5.75
    benzyna: 8.04
    cukier w kostkach: 9.8
    przejazd mostem nad wielkim bełtem: 240 (sam.osobowy)
    hotel cab-inn: 1170 (4 osoby)

    Piotr R.

  • 6. Data: 2002-10-07 07:23:05
    Od: "Y!6210m105" <t...@j...eu>

    "XYZ" <x...@p...pl> wrote in message
> [...]
    [ciach...]
    > NTG ale: PS. Jeśli ktoś zna ceny podstawowych produktów w Danii, będę
    także
    > wdzięczny za info...
    butelka coli z automatu wychodzi cos ok. 7.5PLN, ogolnie potwornie drogo.

    zamien to co po malpie na "yahoo.co.uk"

  • 7. Data: 2002-10-08 10:19:15
    Od: "Luke M. Pychynski" <l...@N...plusnet.pl>

> [...]

    > Doszły mnie słuchy, że podobno w Danii bardzo wiele sklepów (może nawet
    > wszystkie?) pobiera dodatkową prowizję za płatność kartami?

    Placilem kilkanascie razy karta w DK zarowno w Kopenhadze, Odense jak i
    innych, malych miastach. Nie spotkalem sie nigdy z sytuacja, aby byla
    naliczona dodatkowa prowizja. Moze zalezy od konkretnego sklepu?

    Pozdrawiam,

    Lukasz M. Pychynski

  • 8. Data: 2002-10-09 00:11:39
    Od: Pawel Nogas <p...@U...edu.pl>

    "Luke M. Pychynski" wrote:

> [...]
    > innych, malych miastach. Nie spotkalem sie nigdy z sytuacja, aby byla
    > naliczona dodatkowa prowizja. Moze zalezy od konkretnego sklepu?

    Ja sie spotkalem w fast-foodzie w Kopenhadze - z tym ze sprzedawca
    uprzedzil mnie, ze prowizja bedzie naliczona.
    Nie pamietam ile to bylo, ale nie byla to wielka kwota.
    P.