  • 1. Data: 2006-08-02 20:24:29
    Temat: Kredyt mieszkaniowy w mBanku?
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Witam,
    Mam nadzieję, że to właściwa grupa, bo coś mało tu widzę tematów
    kredytowych.
    Dotychczas uważałem, że mBank to taki bank internetowy, a teraz mi ktoś
    poleca go jako bank do wzięcia kredytu na okrągłą sumkę. Oferta jest
    atrakcyjna. Czy znacie jakieś powody, żeby nie brać tam kredytu
    mieszkaniowego?
    Będę wdzięczny za wszelkie obiektywne obiekcje i subiektywne sugestie.
    Moją wątpliwość budzi fakt, że oprocentowanie kredytu jest określanie
    nie zgodnie z jakimś wzorem, że na przykład WIBOR + 1,5 %, ale
    "odgórnie" przez zarząd banku tak trochę z sufitu.
    Maciek

  • 2. Data: 2006-08-02 20:47:14
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy w mBanku?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "maciek" <m...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:ear1oc$hck$1@news.wp.pl...

> [...]
    > określanie nie zgodnie z jakimś wzorem, że na przykład WIBOR +
    > 1,5 %, ale "odgórnie" przez zarząd banku tak trochę z sufitu.

    Obsluga posprzedazowa bardzo niskiej jakosci. Tempo zalatwiania
    niezadowalajace. Brak powiazania oprocentowania ze wskaznikami
    rynkowymi sprawia, ze kazda poczatkowo dobra oferta z czasem staje
    sie bardzo niedobra.

    Kredyt w mBanku ma sens moim zdaniem tylko w PLN i tylko gdy
    chcesz go wykorzystywac jako linie kredytowa, czyli masz
    dostatecznie wysokie przeplywy. Jako normalny k-h, jest raczej
    beznadziejny.

    marekz

  • 3. Data: 2006-08-02 21:04:56
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    MarekZ <m...@t...irc.pl> wrote:
    > Kredyt w mBanku ma sens moim zdaniem tylko w PLN i tylko gdy
    > chcesz go wykorzystywac jako linie kredytowa, czyli masz
    > dostatecznie wysokie przeplywy. Jako normalny k-h, jest raczej
    > beznadziejny.

    no a mBank razem z Multi ma 4 miejsce na rynku ;)
    argumenty poprzyj jakimis przykladami - bo sam ciekaw jestem

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 4. Data: 2006-08-02 21:28:33
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > no a mBank razem z Multi ma 4 miejsce na rynku ;)
    > argumenty poprzyj jakimis przykladami - bo sam ciekaw jestem

    Jestem posiadaczem WWJ w Multi. Do przedwczoraj nominalnie 9,55%.
    Od wczoraj 9,25%. Kiedy bralem, oprocentowanie bylo atrakcyjne w
    stosunku do oferty konkurencji. Jednak pozniej obnizki byly tylko
    dla nowych, a podwyzki dla wszystkich. I tak to przeewoluowalo.

    Dlaczego nie zmieniam na inny: traktuje to jako linie bez prowizji
    za coroczne odnowienie. Poza tym jest do tego bardzo duza wartosc
    dodana. Darmowa KK (juz zrezygnowalem na zlosc bankowi ze
    wznowienia ;-), darmowe przelewy, a bywa ze zrobie ich pod setke
    na miesiac, dobry on-line'owy interfejs, darmowa karta debetowa
    wypukla (limit 15k/dobe), darmowe Euronety, BZWBK, i Cash4You,
    wplatomat.

    Efektywne oprocentowanie roznie mi wychodzi, bywa ze 8%, bywa ze
    1%, zalezy jak wykorzystuje linie, wazone za ostatni roczek miedzy
    3 a 4%. Jednak gdybym to traktowal jako typowy k-h (czyli nie
    mialbym kasy, aby kupic nieruchomosc za gotowke), przyznajmy, ze
    bylo by absurdem tkwienie na tym 9,25%-9,55%, kiedy konkurencja ma
    w okoliccah 6%.

    Uwazam za nieuchronne, ze po pewnym czasie posiadania produktu
    hipotecznego mBanku czy Multi, stanie sie on nieatrakcyjny, tak
    wygladaja doswiadczenia dotychczasowych klientow. A przeniesienie
    kredytu, to zawsze koszty i czasochlonne to jest. Dlatego tez
    uwazam, ze nie ma sensu sie w to wdawac, bo uwazam, ze nie jest to
    dobre rozwiazanie na dlugo. Powiazanie z WIBORem bylo obiecywane
    ponad 2 lata temu. I nic.

    Teraz o udziale w rynku: uwazam, ze wiekszosc to nowi klienci i
    zapewne statystyki to potwierdzaja. Na fali tego produktu
    refinansowego. On na te chwile jest bardzo dobry. Zobaczymy jaki
    bedzie za lat 3. :-)

    marekz

  • 5. Data: 2006-08-02 21:48:55
    Od: "Damianos" <d...@g...com>

> [...]
    > nie zgodnie z jakimś wzorem, że na przykład WIBOR + 1,5 %, ale
    > "odgórnie" przez zarząd banku tak trochę z sufitu.

    Kolega rozsądny gość, dał się przekonać na kredyt mieszkaniowy w
    mBanku.
    Obiecali mu różne ciekawe sprawy, ale jak sie dowiedzieli że już
    podpisał umowę przedwstępną oraz wpłacił sporą zaliczkę, nagle
    okazało się że pani asystentka
    pozmieniała warunki jak się tylko dało żeby mBank jak najwięcej
    zarobił, kolega niekoniecznie zaoszczędził :|. Skończyło się to
    tym że kolega naszczęście się dogadał z właścicielami i teraz
    jest już w innym banku.

    Moim zdaniem w tej chwili dobra oferta to BZ WBK, chociaż mają tam
    dziwne kryteria ocenniania klienta.

    Ja właśnie przeniosłem się z PKOBP do Banku Śląskiego
    (korzystałem z promocji 1%)