  • 1. Data: 2006-08-02 10:43:19
    Temat: [Inteligo] data operacji a data księgowania
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Czy to prawda, że przy ustalaniu średniego salda miesięcznego i odsetek
    jest brana pod uwagę data księgowania operacji (np wypłaty w
    bankomacie) a nie data jej rzeczywistego wykonania?

  • 2. Data: 2006-08-02 11:01:42
    Temat: Re: [Inteligo] data operacji a data księgowania
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Czy to prawda, że przy ustalaniu średniego salda miesięcznego i odsetek
    > jest brana pod uwagę data księgowania operacji (np wypłaty w
    > bankomacie) a nie data jej rzeczywistego wykonania?

    NIE, bierze sie pod uwage date rzeczywistego wykonania operacji

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-08-02 12:28:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    RobertS wrote:

    > NIE, bierze sie pod uwage date rzeczywistego wykonania operacji

    Przejrzałem stare posty tak z okolicy roku 2004. Glenn uparcie i z
    wielka pewnością siebie twierdziła, że decyduje data księgowania. Kiedy
    to sie zmieniło?

  • 4. Data: 2006-08-02 12:32:22
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Przejrzałem stare posty tak z okolicy roku 2004. Glenn uparcie i z
    > wielka pewnością siebie twierdziła, że decyduje data księgowania. Kiedy
    > to sie zmieniło?

    od kiedy pamietam to zawsze liczyla sie data wykonania operacji, teraz ma to
    moze mniejsze znaczenie, ale w dobie szerszego wykorzystywania czekow
    (realizowanych np. na poczcie) wystepowalo pojecie "debetu ukrytego",
    ktore wiazalo sie wlasnie z tym, ze za date wykonania operacji brano date
    realizacji czeku a nie jego ksiegowania, co czasem nastepowalo po kilku
    tygodniach od jego realizacji...

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2006-08-03 06:48:03
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    jureq wrote:

    > Przejrzałem stare posty tak z okolicy roku 2004. Glenn uparcie i z
    > wielka pewnością siebie twierdziła, że decyduje data księgowania.

    Potwierdzam. W ostatni piątek miałem na koncie jakieś grosze. Zrobiłem
    większe zakupy w piątek i sobotę. Pierwsze odsetki od debetu zobaczyłem
    we wtorek.

    Karol

  • 6. Data: 2006-08-03 07:03:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Karol S <k...@z...pl> writes:

    > Potwierdzam. W ostatni piątek miałem na koncie jakieś grosze. Zrobiłem
    > większe zakupy w piątek i sobotę. Pierwsze odsetki od debetu
    > zobaczyłem we wtorek.

    ... ale policzone od piątku...

    MJ

  • 7. Data: 2006-08-03 07:21:35
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > .... ale policzone od piątku...

    Chyba nie...

    Sytuacja miesiąc temu: koniec miesiąca, pustki na koncie. W sobotę
    zakupy. Księgowanie zakupów w poniedziałek, w ten sam dzień przychodzi
    wypłata. Odsetek brak.

    Karol

  • 8. Data: 2006-08-03 09:08:20
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    > Czy to prawda, że przy ustalaniu średniego salda miesięcznego i odsetek
    > jest brana pod uwagę data księgowania operacji (np wypłaty w
    > bankomacie) a nie data jej rzeczywistego wykonania?

    brane jest pod uwagę saldo księgowe na koniec dnia (np. można je sprawdzić
    na historii rachunku), więc liczy się data rozliczenia transakcji kartowej
    (do dnia rozliczenia są też jeszcze naliczane odsetki od wypłacanej kwoty)
    podobnie jest z debetem, odsetki od debetu będą naliczone od daty
    rozliczenia transakcji

    po prostu do momentu rozliczenia (księgowania) operacji środki są tylko
    zablokowane, ale cały czas _są_ na rachunku

  • 9. Data: 2006-08-03 10:19:24
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > (do dnia rozliczenia są też jeszcze naliczane odsetki od wypłacanej kwoty)
    > podobnie jest z debetem, odsetki od debetu będą naliczone od daty

    w ktorym banku tak jest?

    > po prostu do momentu rozliczenia (księgowania) operacji środki są tylko
    > zablokowane, ale cały czas _są_ na rachunku
    widzisz dwie pozycje:
    - srodki na koncie (zablokowane)
    - dostepne srodki
    korzystac mozesz oczywiscie ze srodkow dostepnych

    natomiast do naliczenia odsetek (karta lub KO)
    liczy sie data wykonania operacji, a nie jej ksiegowania
    podam przyklad (z autopsji):

    srodki na oprocentowanym KO, w ostatnim dniu miesiaca (np. 31.05) naliczono
    odsetki
    w wysokosci 5 zl (przykladowa wartosc), jednak 20.05 wystawiono czek na
    kwote X,
    zostal zaksiegowany 2.06 i w tym samym dniu na rachunku pojawila sie
    pozycja:
    korekta odsetek -0,25 zl

    bank skorygowal naliczone wczesniej odsetki, gdyz w momencie ich
    naliczenia nie wiedzial, ze czesci srodkow na koncie juz nie bylo, zatem
    odsetki
    od tej kwoty nalezalo zwrocic,
    gdyby prawda bylo twierdzenie, ze liczy sie data rozliczenia
    transakcji to bank nie pobralby odsetek wstecz...

    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2006-08-03 10:22:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    RobertS wrote:

> [...]
    > gdyby prawda bylo twierdzenie, ze liczy sie data rozliczenia
    > transakcji to bank nie pobralby odsetek wstecz...

    Według postów Glenn sprzed 2-3 lat Inteligo było jedynym bankiem, który
    nie pobierał odsetek wstecz. I chciałbym właśnie wiedzieć czy to sie
    zmieniło?