  • 11. Data: 2003-10-14 18:24:45
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - który bank?
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > A co sądzicie o Nordea
    > Pozdrawiam
    > Bartek

    Zdecydowanie polecam KB lub PKOBP. Nie radzę wchodzić w kredyt w CHF. O Nordea
    zapomnij.
    Tensor1
    PS Oczywiście zrobisz jak zechcesz.

  • 12. Data: 2003-10-14 19:58:09
    Od: "" <j...@p...onet.pl>

    > Witam
    > Muszę w ciągu tygodnia zdecydować się na konkretny bank w którym zaciągnę
    > kredyt hipoteczny. Zdecydowałem się na wzięcie go w PLN. Mam 20 % wkładu
    > własnego.
    > Mam swoje pewne typy ale chciałbym zaciągnąć waszej rady na który bank
    > najlepiej się zdecydować.
    > Pozdrawiam
    > Bartek

    Hi!

    Ja w poniedziałek złożyłem wniosek PKOBP. To mój drugi kredyt hipoteczny.
    Wcześniej miałem w pekaosa. Przy 40% wkładu własnego dają mi 1% marży + wibor
    S3M, czyli na 6,15% w zł. Do tego żadnych dodatkowych opłat. Żadnych
    rzeczoznawców (rynek wtórny), żadnego ubezpieczania mieszkania, zero prowizji
    itd...Do tego 0zł za wcześniejszą spłatę. No ale przy 20% może wyglądać to
    inaczej. Spróbuj na stronie expandera powęszyć. Ja brałem pod uwagę jeszcze
    inne banki, ale odpadły po eliminacjach. Głównie poprzez żądanie wyceny przez
    rzeczoznawcę,a po co płacić frajerowi 500zł? Do końca października mają
    promocję więc sprawdź to. Brałem jeszcze pod uwagę kredyt bank i BOŚ. Odradzam
    multibank i BZWBK, ze wględu na magiczny zapis o odsetkach po okresie promocji.
    Otóż odsetki te ustala PREZES, a nie jasno określona stopa WIBOR. No a walutach
    korzystnie może wypaść pekao sa. Podobno nadal przeliczają kredyt po średnim
    NBP, ale nie jestem tego pewien.

    pozdr.

    JS,

  • 13. Data: 2003-10-14 20:17:23
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    > Zdecydowanie polecam KB lub PKOBP. Nie radzę wchodzić w kredyt w CHF. O
    Nordea
    > zapomnij.
    Witam
    A dlaczego możesz uzasadnić swoje typy i dlaczego nordea nie?

    Jestem raczej zdecydowany na PKO BP i na złotówki już nawet złożyłem wniosek
    ale nie wiem czy rozpatrzą to pozytywnie, bo cześć wynagrodzenia mam
    normalnie umowę o pracę na czas nieokresłony a drugie to umowa zlecenie
    również na czas nieokreślony.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 14. Data: 2003-10-15 07:38:43
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ skrzynka.pl>

    > Zdecydowanie polecam KB lub PKOBP. Nie radzę wchodzić w kredyt w CHF. O
    Nordea
    > zapomnij.
    > Tensor1
    > PS Oczywiście zrobisz jak zechcesz.

    Już raz pisałem o tym, oczywiście nie chcę się kłócić ale...

    Mam Multiplan walutowy w Multi. Kredyt nominalnie na 170 kPLN, obecnie po
    wzroście kursu CHF - 192 kPLN. Od sierpnia 2002 płacę raty. W momencie
    dużego wzrostu kursu CHF wypłacone miałem 40 % kredytu, więc na szczęście
    odsetki nie wzrosły tak tragicznie jakby się to można było spodziewać.
    Obecnie wypłacone mam ok. 90 % kredytu.
    Raty równe w wysokości ok. 960 PLN. Liczę, że jak wypłacę całość kredytu, to
    rata wyniesie ok. 1100 - 1150 PLN (przy kursie z 05.10.2003, który był
    wyższy niż dzisiejszy).

    Teraz dlaczego nie KB - otóż na targach mieszkaniowych poprosiłem o
    symulację w PLN kredytu w wysokości mojego i co ? Okazało się, że przy
    takich warunkach jakie mam, rata wyniosłaby ok 1520 zł. Sorry, ale jest to
    dużo więcej, niż płacę w swoim kredycie.

    W CHF wyszło też więcej, bo mają wyższe oprocentowanie niż ja w Multi.

    A propos, to oprocentowanie zmniejszyło mi się o 0,5 pkt % w ciągu roku, co
    przy początkowych 4% daje 1/8 wysokości oprocentowania. To chyba sporo ?

    Powtarzam, nie chcę się kłócić, ale...

    Wg mnie wybrałem całkiem niezły kredyt.

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 15. Data: 2003-10-21 20:33:58
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    > Zdecydowanie polecam KB lub PKOBP. Nie radzę wchodzić w kredyt w CHF. O
    Nordea
    > zapomnij.
    KB i PKO nie chonorują mojej umowy zlecenia mimo że jest paragraf że na czas
    nieokreślony.
    Czemu nie Nordea?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 16. Data: 2003-10-22 01:22:41
    Od: "JaGery" <g...@n...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    > KB i PKO nie chonorują mojej umowy zlecenia mimo że jest paragraf że na
    czas
    > nieokreślony.

    Miałem podobny problem z KB dlatego wziąłem ... w PKO tylko trzeba poszukać
    oddziału. W różnych oddziałach różne wymagania.

  • 17. Data: 2003-10-22 06:04:11
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    A mi w PKO BP powidzieli że nie ma sensu w innych oddziałach bo i tak to
    rozpatruje centrala.
    Pozdrawiam
    Bartek
    P.S. Z jakiego miasta jesteś.