  • 1. Data: 2003-10-11 17:44:43
    Temat: Kredyt mieszkaniowy - który bank?
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    Muszę w ciągu tygodnia zdecydować się na konkretny bank w którym zaciągnę
    kredyt hipoteczny. Zdecydowałem się na wzięcie go w PLN. Mam 20 % wkładu
    własnego.
    Mam swoje pewne typy ale chciałbym zaciągnąć waszej rady na który bank
    najlepiej się zdecydować.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-10-13 06:46:54
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - który bank?
    Od: "darekmysliwiec.biz" <d...@o...pl>

> [...]
    > kredyt hipoteczny. Zdecydowałem się na wzięcie go w PLN. Mam 20 % wkładu

    GE Bank Mieszkaniowy - szybko, sprawnie, uważaj tylko by Ci nie wrzucili rat
    równych (sa to spryciarze) 3,90 we frankach

    Multibank - 3,80 we frankach, ale ugrzęźniesz w ilości papierów do
    załatwienia i Uwaga: odpis z księgi wieczystej ważny w tym banku tylkko 1
    miesiąc a nie 3 jak standardowo - konieczne jest oglądniecie ksiegi przez
    pracownika banku.

    Dośiwadczenia własne

    Dariusz Myśliwiec

    E-mail: d...@d...biz
    WWW: http://www.darekmysliwiec.biz/
    Tel./Fax. 012 2620608
    Tel. kom. 0602 462436
    STAGRA-CAMPIONI Sp. z o.o.
    ul. Skośna 22, 30-383 Kraków

    TachoScan - aplikacja przeznaczona dla analizy
    czasu pracy kierowców z odczytem zapisów
    tarczek tachografów za pomocą skanera.

  • 3. Data: 2003-10-13 09:01:50
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

    Użytkownik "darekmysliwiec.biz" <d...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:bmdhne$nae$1@news.onet.pl...

> [...]
    > miesiąc a nie 3 jak standardowo - konieczne jest oglądniecie ksiegi przez

    Multibank odradzam - mam tam kredyt, problemy to:
    1 ) kuuuupa papierów żeby to załatwić
    2 ) większe koszty, w tym taka "niespodzianka" jak wymaganie hipoteki
    kaucyjnej zamiast zwykłej - ta druga ma stałą opłatę za wpis (kilkadziesiąt
    zł), a ta pierwsza - % wartości wpisu - u mnie wyszło ponad 1000zł !!!!
    3 ) zapis w umowie że KAŻDE dodatkowe zadłużenie wymaga zgody banku. Inne
    banki mają podobny zapis, ale jest jakis dolny limit (% dochodów albo stała
    kwota). A W Miltibanku - teoretycznie chcąc kupić pralne na raty
    albopożyczyć od wujka 100zł - musisz uzyskać pisemną zgodę banku
    4 ) koszmarnie powoooooolna obsługa w oddziałach. Zakup weksla w kasie w
    oddziale przy Senatorskiej w W-wie trwał ok 20 minut. Podobnie trwało
    zapłacenie kilku zł za znaczek skarbowy - po prostu gigantyczna liczba
    papierów i operacji do wykonania przez bardzo powolnego kasjera
    5) po otryzmaniu kredytu załatwienie czegokolwiek graniczy z cudem. Aby
    otrzymać zwolnienie z cesji polisy mieszkaniowej za zalanie mieszkania
    (skoda na 400zł), musiałem czekać ponad 3 miesiące. Tylko stanowcza postawa
    moja i ubezpieczyciela (wspólnie ich męczyliśmy) + zagrożenie sądem i
    odsetkami spowodowało że w 3 dni sprawę załatwili.
    6) w nawiazaniu do powyższego - ile będzie trwało załatwienie zgody na zakup
    pralki na kredyt?
    7 ) w związku z 5 - bank przyciśnięty do muru, gdy ewidentnie było widac że
    opóźnienie jest z ich winy, zarządali ode mnie ... oświadczenia złożonego na
    piśmie w oddziale że ... zgadzam siena wypłate z ubezpieczenia, a nie na
    zaliczenie tego na poczet wcześniejszej spłaty kapitału. Ciekawe bo w umowie
    (kredytu czy cesji) o takim "default" nie ma mowy. Solidny opier... dany
    temu co zadzwonił z taką propozycją spowodował że i bez oświadczenia dali
    zwolnienie z cesji w ciągu 1 godziny

    Generalnie odradzam
    Polecam PKO BP - sam obecnie rozważam czy nie przenieść tego kredytu (PKO BP
    kusi że tobędzie bez prowizji i dajądo zrozumienia że możemy
    negocjowaćoprocentowanie - cokolwiek by to miało znaczyć :))

  • 4. Data: 2003-10-13 09:09:41
    Temat: Odp: Kredyt mieszkaniowy - który bank?
    Od: "Gawus" <g...@p...onet.pl>

    > GE Bank Mieszkaniowy - szybko, sprawnie, uważaj tylko by Ci nie wrzucili
    rat
    > równych (sa to spryciarze) 3,90 we frankach

    A ktory oddzial tego GE i w jakim miescie?
    Ze swojej strony: szczerze doradzam GE: powoli, niechlujnie, niesprawnie,
    niekompetentnie + zgubienie moich dokumentow + 2 miesiace oczekiwania an
    decyzje... + totalne lekcewazenie i niemile trzaktowanie klientow, na czele
    z kierownikiem oddzialu w Krakowie.

    Za to PKO BP - spokojnie polecam - przynajmniej VI oddz. w Krakowie, szybko
    (4 dni i decyzja), profesjonalnie, bez zbednych ton dodatkowych dokumentow i
    procewdur.

    --
    pozdr
    WG

  • 5. Data: 2003-10-13 09:15:43
    Od: "Tomek" <a...@a...pl>

    Mysle ze PKO Wlasny Kat jest optymalny. Przeczytalem gdzies, ze do konca
    pazdziernika jest jakas promocja, ze nie pobieraja oplat za rozpatrzenie
    wniosku i udzielenie kredytu i takie tam... Moje plany nie sa az tak
    bliskoterminowe, ale w Twoim przypadku, to chyba warto sie przejsc do banku
    i zapytac czy Tobie sie czasem nie oplaci przemyslec ich propozycji...

  • 6. Data: 2003-10-13 10:24:13
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Użytkownik "Gawus" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niekompetentnie + zgubienie moich dokumentow + 2 miesiace oczekiwania an
    > decyzje... + totalne lekcewazenie i niemile trzaktowanie klientow, na

    Przepraszam, w kwestii formalnej. Ty DOradzasz ten bank, czy ODradzasz?

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    Liczba osób ograniczonych jest nieograniczona - RMG

  • 7. Data: 2003-10-13 11:51:11
    Od: "Gawus" <g...@p...onet.pl>

    > A ktory oddzial tego GE i w jakim miescie?
    > Ze swojej strony: szczerze doradzam GE: powoli, niechlujnie, niesprawnie,

    Sorki - mialo byc oczywiscie SZCZERZE ODRADZAM.

    --
    pozdr
    WG

  • 8. Data: 2003-10-13 19:13:15
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@U...pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@W...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Multibank odradzam - mam tam kredyt, problemy to:

    nie jest tak zle :) , ja powiem ze jesli chodzi o obsluge to gorzej trafilem
    w pkobp
    pomijajac oprocentowanie kredytu i oplate za przyznanie
    to ja ze swej strony nie mam specjalnych zastrzezen. choc idealnie nie bylo
    ..

    > 1 ) kuuuupa papierów żeby to załatwić

    w moim przypadku powiedzieli co trzeba i juz wiecej papierow nie wymagali,
    i juz po tygodniu mialme odpowiedz.

> [...]
    (kilkadziesiąt
    > zł), a ta pierwsza - % wartości wpisu - u mnie wyszło ponad 1000zł !!!!

    eeee.. a jak bys chcial to zalatwic.. z tego co czytalem to przy tym zawsze
    sa spore oplaty.. gdziekolwiek...

> [...]
    > kwota). A W Miltibanku - teoretycznie chcąc kupić pralne na raty
    > albopożyczyć od wujka 100zł - musisz uzyskać pisemną zgodę banku

    bzdurny zapis...ale:
    analityk ponoc do kwoty 4-5 tys. nie zawracaja sobie glowy...
    w moim przypadku wyrazili zgode _ustnie_ !!! dwa razy...
    a teraz reklamuje to i czekam na pisemko... tak wiec sami sie nie
    wywiazuja ze swoich procedur ;)

> [...]
    > zapłacenie kilku zł za znaczek skarbowy - po prostu gigantyczna liczba
    > papierów i operacji do wykonania przez bardzo powolnego kasjera

    a tociekawe ja na szybkosc nie narzekalem.. a weksle to pani przyniosla mi
    do raczki aby podpisac..
    oplate tez za mnie dokonala.. tak wiec kwestia oddzialu..

> [...]
    > moja i ubezpieczyciela (wspólnie ich męczyliśmy) + zagrożenie sądem i
    > odsetkami spowodowało że w 3 dni sprawę załatwili.

    tego nie wiem, ale rzeczywscie czasami sa jakies bzdurne procedury lub wrecz
    zaniedbania...
    ale i tak uwazam ze gdzie indziej jest gorzej.

    co do procedur.. to tak sie reklamuja ze swoj klient , ktory ma juz u nich
    kredyt ma prosciej w zalatwieniu
    nowych kredytow itp.. guzik prawda..
    wzialem kredytm mieszkaniowy czyli przeswietlili moja zdolnosc kredytowa na
    wylat + opinia o
    kliencie z innych bankow, + zapewne z BIK.
    po dwoch miesiacach stwierdzilem ze _przeniose_ do nich linie kredytowa w
    koncie i pytam sie
    czy poniewaz jestem jzu ich przeswietlonym klientem czy bedzie jakos
    prosto...
    NIE ... wymagaja histori rachunku za 3 miesiace oraz opinii o kredycie z
    obecnego banku (
    (zadowolili sie ta sprzed 2 miesiecy ktora dostali przy ubieganiu sie o
    kredyt mieszkaniowy, nie mogli specjalnie jakos sciagnac tego z centrali
    :o ) oraz oczywiscie aktualnej umowy kredytowej.. dla mnie bzdura..

    no i musze wspomniec ze zostalem lekko wprowadzony w blad z uruchomieniem
    kredytu...
    po czesci winie siebie ze ostatniego papiera nie doczytalem dokladnie, a
    czesciowo pracownika..
    otoz umowe podpisalem przed weekendem ok. 17.00 i zostalo papierkowo wsystko
    zopelnione do uruchomienia
    kredytu. jednak przelew fizycznie juz nie mial jak wyjsc. dla mnie logiczne
    bylo i tak rozmawialem z kobieta ze
    kredyt jest uruchamiany przed weekendem a przelew fizycznie pojdzie w
    poniedzialek. jednak pokument ktory
    dostalem do podpisania na konie zawieraz (czego nie zauwazylem juz)
    informacje o uruchomieniu i przelaniu kwoty
    dopiero po weekendzie.... tak wiec ptac 10 razy i czytac dokladnie... ..

    natomiast na plus multi musze dodatkowo zaliczyc to ze jak mam tam kredyt
    mieszkaniowy to
    linie kredytowa w koncie bede mial bez rocznej oplaty i oprocentowanie cos
    okolo 9,x %
    co przy mojej wiekszej kwocie daje jakas tam oszczednosc.

> [...]
    > kusi że tobędzie bez prowizji i dajądo zrozumienia że możemy
    > negocjowaćoprocentowanie - cokolwiek by to miało znaczyć :))

    tak sie zastanawiam czy PKOBP musi wyrobic jakis plan przed koncem roku?

    pozdro
    SirmarK

  • 9. Data: 2003-10-13 19:41:09
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    A co sądzicie o Nordea
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 10. Data: 2003-10-14 11:15:19
    Od: m...@p...pl (McMac)

> [...]
    >zł), a ta pierwsza - % wartości wpisu - u mnie wyszło ponad 1000zł !!!!

    Cos ci sie pokrecilo. To kaucyjna ma stala oplate (19 zl).

    --
    - Maciej Kulawik ----------------