  • 1. Data: 2003-10-11 15:55:45
    Temat: Mocno sie rozczarowalem do VW...
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Jak to prymas nakazuje, poszedlem w sobote zamiast w niedziele
    do marketu. I widac ze tez zgrzeszylem... Przed pojsciem, ok. 13.00,
    przelalem z Plusa na e-direct minimalnie przydatna kwote dla VE, czyli
    400 zetow. Sprawdzilem, saldo na edirect poddalo sie stosownej
    zmianie. Identyczne czynnosci w sensie merytorycznym dokonalem,
    przelewajac z eMAXa na eKONTO 100 zl.

    Po przyjsciu do swiatyni Hermesa ok. godz. 16:00, bankomat wydal mi
    100 gotowka z eKONTa mBanku, naromiast po zapelnieniu koszyka kasjerka
    dwukrotnie mi powiedziala, ze bez pieniedzy na karcie VWBanku to ja
    zakupow nie zrobie.

    Czy moglby mnie ktos lepiej zorientowany oswiecic, jaka jest
    graniczna godzina (i dzien) zasilenie konta e-direct VWBanku,
    bym nie lykal wstydu przy kasie? NB upewniajac sie przed wyjazdem,
    ze mam gotowke. :-(

    --
    Adek (na adres z newsow nie odpowiadam z uwagi na
    rozprzestrzenianie sie wirusow poprzez skanowanie

  • 2. Data: 2003-10-11 16:07:14
    Temat: Re: Mocno sie rozczarowalem do VW...
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "A_Zet"

> [...]
    > graniczna godzina (i dzien) zasilenie konta e-direct VWBanku,
    > bym nie lykal wstydu przy kasie? NB upewniajac sie przed wyjazdem,

    Było o już o tym.
    Przelać dnia poprzedniego, przed 19:45 z plus Konta na edirect.
    Odczekać do rana, do 7:00.
    Oparte na własnym doświadczeniu.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2003-10-11 16:23:23
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    W przeciwieństwie do mBanku, system VW jest off-line, to znaczy że jeśli coś
    zlecisz, to zostanie to wykonane dopiero w trakcie przetwarzania
    wieczorno-nocnego. A jeżeli zlecisz późno, to może się załapać dopiero na
    następny dzień.

    Ludzie nie doceniają często tego, że mBank ma system w pełni on-line dopóki
    się nie sparzą na systemie off-line jak np. VW.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 4. Data: 2003-10-11 16:52:32
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bm9ai7$2en$...@n...onet.pl,
    Marek J <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>:

    > Ludzie nie doceniają często tego, że mBank ma system w pełni on-line
    > dopóki się nie sparzą na systemie off-line jak np. VW.

    Bo nie wszystkim to przeszkadza.

    Wez tez pod uwage, ze w mBanku przelewasz z eMaxa oszczednosciowego (3,9%),
    a VW wystarczy na eDirect trzymac jakas przyzwoitsza kwote na zakupy. Ten
    odpowiednik mBankowego eKonta jest lepiej oprocentowany (4%) niz mBankowy
    odpowiednik PlusKonta.

    Wiec w ogole nie trzeba przelewac (o ile ma sie wystarczajace srodki w
    zapasie) i wtedy brak on-line'owosci w niczym nie przeszkadza.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-10-11 17:07:38
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Robert, ale np. jeżeli wpłynie Ci wynagrodzenie to musisz czekać aż coś tam
    się w VW banku zaktualizuje i przekażą aktualne saldo do Polcardu, który im
    prowadzi karty. A w mBanku jak mam przelew na koncie to jest on na koncie z
    wszelkimi konsekwencjami, w tym z możliwością dostępu przez wszystkie
    przewidziane środki. Natychmiast po wpłynięciu i beż zżdanego czekania.

    Off-line'owy system był głównym z powodów z których zrezygnowałem już prawie
    rok temu z marmurka. W VW konto mam, ale traktuję je raczej jako
    ciekawostkę.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 6. Data: 2003-10-11 17:19:04
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bm9d57$8oq$...@n...onet.pl,
    Marek J <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>:
    > Robert, ale np. jeżeli wpłynie Ci wynagrodzenie to musisz czekać aż
    > coś tam się w VW banku zaktualizuje i przekażą aktualne saldo do
    > Polcardu, który im prowadzi karty.

    Nie, nie musze wcale czekac - o ile nie przejadam wszystkiego od razu to
    zupelnie nie ma to znaczenia.

    > A w mBanku jak mam przelew na
    > koncie to jest on na koncie z wszelkimi konsekwencjami, w tym z
    > możliwością dostępu przez wszystkie przewidziane środki.
    Kanały :)
    W tym wyplata z bankomatu do 1000zl ... z jednej sieci a poza tym ze słoną
    prowizją
    To sorki, ale ja wole sobie pobrac w dowolnej chwili z jakiejs poprzedniej
    pensji bez takich drastycznych ograniszen.

    > Off-line'owy system był głównym z powodów z których zrezygnowałem już
    > prawie rok temu z marmurka. W VW konto mam, ale traktuję je raczej
    > jako ciekawostkę.

    OK, ja to szanuje :)
    Chce tylko zwrocic uwage, ze jesli nie prowadzisz polityki finansowej typu
    hand-to-mouth, to lekka off-line'owosc nie przeszkadza, a na pewno
    kompensuja ja inne liczne zalety.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-10-11 17:25:26
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Oct 2003 18:07:14 +0200, "Bogdan B."
    <b...@h...pl> napisał(a):

    >Użytkownik "A_Zet"

    >Było o już o tym.
    >Przelać dnia poprzedniego, przed 19:45 z plus Konta na edirect.
    >Odczekać do rana, do 7:00.
    >Oparte na własnym doświadczeniu.

    OK, ale czy ta zasada dotyczy rowniez soboty? To znaczy, jesli w
    sobote przeleje, to w niedziele Polocard rzeczywiscie bedzie wiedzial?
    Czy dopiero w poniedzialek?

  • 8. Data: 2003-10-11 17:35:04
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał:
    > W tym wyplata z bankomatu do 1000zl ...

    Nie prawda. W mB są już nowe debetówki z ustawianymi limitami.
    http://www.mbank.com.pl/oferta/ekonto/karty.html

  • 9. Data: 2003-10-11 17:41:04
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bm9f0n$ctl$...@n...onet.pl,
    Witek <j...@c...barg.sv>:

    > Nie prawda. W mB są już nowe debetówki z ustawianymi limitami.
    > http://www.mbank.com.pl/oferta/ekonto/karty.html

    A faktycznie - 5kPLN dziennie w max. 5 wyplatach - no to zupelnie
    przyzwoicie!

    Tyle ze jeszcze nikt chyba tych kart nie dostal, wiec trudno mowic, ze ja
    klamie ;)

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-10-11 17:41:06
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Robert wrote:
    > Wiec w ogole nie trzeba przelewac (o ile ma sie wystarczajace srodki w
    > zapasie) i wtedy brak on-line'owosci w niczym nie przeszkadza.

    Hmmm - ja nie rozumiem, dla 0,1 czy troche wiecej procenta robic jakies
    dziwne "wygibasy". Kase lepiej trzymac na pienieznym funduszu inwestycyjnym
    (jesli zalezy nam na bezpieczenstwie), a placic tam gdzie wygodniej.

    W tym momencie oprocentoanie wszystkich kont jest na tyle male, ze nie robi
    w sumie zadnej roznicy....