    From: "" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy - który bank?
    Date: 14 Oct 2003 21:58:09 +0200

    > Witam
    > Muszę w ciągu tygodnia zdecydować się na konkretny bank w którym zaciągnę
    > kredyt hipoteczny. Zdecydowałem się na wzięcie go w PLN. Mam 20 % wkładu
    > własnego.
    > Mam swoje pewne typy ale chciałbym zaciągnąć waszej rady na który bank
    > najlepiej się zdecydować.
    > Pozdrawiam
    > Bartek

    Hi!

    Ja w poniedziałek złożyłem wniosek PKOBP. To mój drugi kredyt hipoteczny.
    Wcześniej miałem w pekaosa. Przy 40% wkładu własnego dają mi 1% marży + wibor
    S3M, czyli na 6,15% w zł. Do tego żadnych dodatkowych opłat. Żadnych
    rzeczoznawców (rynek wtórny), żadnego ubezpieczania mieszkania, zero prowizji
    itd...Do tego 0zł za wcześniejszą spłatę. No ale przy 20% może wyglądać to
    inaczej. Spróbuj na stronie expandera powęszyć. Ja brałem pod uwagę jeszcze
    inne banki, ale odpadły po eliminacjach. Głównie poprzez żądanie wyceny przez
    rzeczoznawcę,a po co płacić frajerowi 500zł? Do końca października mają
    promocję więc sprawdź to. Brałem jeszcze pod uwagę kredyt bank i BOŚ. Odradzam
    multibank i BZWBK, ze wględu na magiczny zapis o odsetkach po okresie promocji.
    Otóż odsetki te ustala PREZES, a nie jasno określona stopa WIBOR. No a walutach
    korzystnie może wypaść pekao sa. Podobno nadal przeliczają kredyt po średnim
    NBP, ale nie jestem tego pewien.

    pozdr.

    JS,