  • 1. Data: 2008-12-18 11:08:27
    Temat: Kredyt Bank + spłata kredytu hipotecznego
    Od: "hathor3" <h...@w...pl>

    Witam,
    proszę o pomoc/poradę. Spłacam obecnie kredyt hipoteczny CHF w Kredyt
    Banku. Co miesiąc przelewam na konto w KrBa mniej więcej tyle ile
    wynosi miesięczna rata. Bank co miesiąc automatycznie ściąga kwotę wg
    aktualnego kursu. Natomiast nie podoba mi się:
    - miesięczna opłata za prowadzenie konta (którą nota bene ostatnio
    podnieśli)
    - opłata za każdy przelew (to co zostaje na koncie KrBa przelewam z
    powrotem do banku, z którego korzystam)
    - dodatkowa opłata za kartę do rachunku
    - dodatkowa opłata za listę haseł jednorazowych
    Podsumowując chciałbym zamknąć konto i przelewać środki samemu, gdyż
    uważam że opłaty KrBa są zbyt wygórowane. Pytanie jak to zrobić i czy w
    ogóle jest to możliwe? Bardzo dziękuję za Waszą pomoc

    --
    ha

  • 2. Data: 2008-12-18 11:41:05
    Temat: Re: Kredyt Bank + spłata kredytu hipotecznego
    Od: "Meehoo" <m...@B...pl>

    hathor3 wrote:

> [...]
    > uważam że opłaty KrBa są zbyt wygórowane. Pytanie jak to zrobić i czy
    > w ogóle jest to możliwe? Bardzo dziękuję za Waszą pomoc

    A miałeś przed wzięciem kredytu konto w KB? Niech mnie ktoś poprawi
    jeśli nie mam racji, ale czy nie jest tak, że bank nie może zmuszać
    klienta do innych produktów przy kredycie hipotecznym?

    Meehoo

  • 3. Data: 2008-12-18 12:00:10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Thu, 18 Dec 2008 11:41:05 +0000 (UTC)
    "Meehoo" <m...@B...pl> wrote:

    > A miałeś przed wzięciem kredytu konto w KB? Niech mnie ktoś poprawi
    > jeśli nie mam racji, ale czy nie jest tak, że bank nie może zmuszać
    > klienta do innych produktów przy kredycie hipotecznym?

    Niech autor spojrzy w swoją umowę i co tam stoi. Być może zgodził się na utrzymywanie
    tego konta tak długo jak będzie spłacał kredyt, czyli niezły kanał. Jeżeli jednak nie
    ma takiego zapisu w umowie o kredyt to niech zrezygnuje i poprosi aby bank ustalił mu
    tak zwane konto techniczne, na które będzie przelewał pieniądze i z którego będzie
    spłacany jego kredyt.

    --
    xbartx <b...@h...net>

  • 4. Data: 2008-12-18 12:04:58
    Od: Filip Lach <f...@g...pl>

    Meehoo pisze:

    > A miałe? przed wzięciem kredytu konto w KB? Niech mnie kto? poprawi
    > je?li nie mam racji, ale czy nie jest tak, że bank nie może zmuszać
    > klienta do innych produktów przy kredycie hipotecznym?
    >
    > Pozdrawiam

    Zmusić nie może. Ale ma prawo w zamian za założenie

  • 5. Data: 2008-12-18 12:05:52
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "hathor3" <h...@w...pl> wrote in message news:gidavb$jb6$1@news.onet.pl...
> [...]
    > uważam że opłaty KrBa są zbyt wygórowane. Pytanie jak to zrobić i czy w
    > ogóle jest to możliwe? Bardzo dziękuję za Waszą pomoc

    Zamknij konto bieżące w KB, oddaj kartę (zostaw tylko rachunek kredytowy),
    załóż konto w innym, tańszym banku - banków ci u nas dostatek - i co miesiąc
    przelewaj spłaty do KB. Możesz nawet ustawić zlecenie stałe.

    Z tańszych banków to mBank (ale brak PZ) i inteligo (PZ - nie wiem),
    wszystkie inne chyba wymagają stawiają wymóg minimalnych miesięcznych
    wpływów, żeby konto było bezpłatne.

    k.

  • 6. Data: 2008-12-18 12:13:44
    Od: "hathor3" <h...@w...pl>

    kashmiri wrote:

    dziękuje za odpowiedź. Problem polega na tym że kredyt jest
    denominowany, także robiąc spłatę muszę znać kurs CHF dnia spłaty w
    KrBa (stała rata).

    > Z tańszych banków to mBank (ale brak PZ) i inteligo (PZ - nie wiem),

    polecenie zapłaty działa w mbanku (mam u nich PZ Ery) dlatego nie wiem
    skąd to zdanie? może źle zrozumiałem

  • 7. Data: 2008-12-18 12:53:37
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "hathor3" <h...@w...pl> wrote in message news:gidepn$1vk$1@news.onet.pl...
> [...]
    > KrBa (stała rata).

    > polecenie zapłaty działa w mbanku (mam u nich PZ Ery) dlatego nie wiem

    Ups, miałem na myśli zlecenie stałe. Chyba nie ma takiego w mB.

    k.

  • 8. Data: 2008-12-18 12:58:43
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Ups, miałem na myśli zlecenie stałe. Chyba nie ma takiego w mB.

    Jest
    Za darmo oczywiscie

    Krzysiek

  • 9. Data: 2008-12-19 20:29:23
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Thu, 18 Dec 2008 11:08:27 +0000 (UTC), name: hathor3:

    > - opłata za każdy przelew (to co zostaje na koncie KrBa przelewam z
    > powrotem do banku, z którego korzystam)

    To jaka kwota ci zostaje, że opłaca się ją przelewać z powrotem?
    Może lepiej zostawić albo wypłacić kartą?
    Ja miałem tak - przed podpisaniem umowy (to może być ważny szczegół)
    ugadałem się, że będę mógł za darmo nadpłacać kredyt, co zawarte było
    w umowie. Pracownik banku kilka dni po terminie spłaty kredytu (na
    wypadek opóźnień weekendowych/świątecznych) nadpłacał kredyt kwotą
    pozostałą na koncie, pozostawiając 5/6 zł na opłatę za konto.

    > - dodatkowa opłata za kartę do rachunku

    Zrezygnuj. Być może dzięki karcie miałeś obniżoną składkę
    ubezpieczenia mieszkania, czyli licz się, że następnym razem będzie
    więcej do zapłacenia. Nie wiem jaką masz kwotę ubezpieczenia, ja per
    saldo zaoszczędziłem ze 6 zł rocznie - trochę śmieszna kwota.

    > - dodatkowa opłata za listę haseł jednorazowych

    Zrezygnujesz z przelewów - nie będziesz potrzebował listy haseł :)
    Ja przez kilka lat zużyłem jakieś pojedyncze sztuki na wiadomości w
    poczcie wewnętrznej.

    > Podsumowując chciałbym zamknąć konto i przelewać środki samemu, gdyż
    > uważam że opłaty KrBa są zbyt wygórowane. Pytanie jak to zrobić i czy w
    > ogóle jest to możliwe? Bardzo dziękuję za Waszą pomoc

    Może być problem, zależy co masz w umowie.
    Bank dając ci kredyt w zyskach na pewno uwzględnił opłaty za konto,
    więc pewnie łatwo nie zrezygnuje.

    Oferta KB najbardziej odpowiadała moim wymaganiom (darmowe nadpłaty i
    przedterminowa spłata, etc) i mimo paru zł traconych miesięcznie na
    opłatę za konto jestem zadowolony z obsługi (pozdrawiam pana z
    o/Kielce) i warunków. Duży plus za elastyczność umowy (w innych
    bankach stwierdzili, że mają sztywny wzór i nic nie dopiszą i nie
    zmienią). To było kilka lat temu i w międzyczasie rynek kredytowy już
    ze 2 razy wywracał się do góry nogami, więc nie wiem jak jest teraz.

    ps. Kalkulować trzeba było przed podpisywaniem umowy :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 10. Data: 2008-12-19 22:21:10
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jeden z tylko dwóch banków (jeszcze Nordea), który wkład własny pozwalał wnieść jako
    ostanie transze.
    Niby logiczne, jesli ktoś ma stary lokal w którym mieszka i na koniec budowy nowego
    sprzedaje - ale jak się okazuje nie było logiczne dla innych banków.
    JaC

    -----