  • 1. Data: 2008-12-17 21:09:43
    Temat: Rekomendacja S II
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    17.12.Warszawa (PAP) - Komisja Nadzoru Finansowego przyjęła Rekomendację "S
    II" wprowadzającą m.in dodatkowe zalecenia informowania klientów o spreadach
    walutowych - podał KNF w komunikacie prasowym.
    "Rekomendacja wprowadza dodatkowe, w stosunku do Rekomendacji S, zalecenia
    dotyczące informowania klientów o spreadzie walutowym, obciążeniach oraz
    ryzyku związanym z istnieniem różnic między kursem sprzedaży a kursem kupna
    walut obcych przed zawarciem oraz w trakcie trwania umowy o kredyt w
    przypadku kredytów udzielnych w walucie obcej lub indeksowanych kursem
    waluty obcej" - napisano.

    "Zgodnie z nowymi zaleceniami bank powinien umożliwić klientowi na jego
    wniosek spłatę rat w walucie indeksacyjnej przy kredycie indeksowanym kursem
    waluty obcej (zmiana sposobu spłaty powinna dotyczyć wszystkich rat od daty
    zmiany umowy, co oznacza, że może być dokonana tylko jeden raz w trakcie
    trwania umowy)" - dodano.(PAP)

    epo/ gor/

  • 2. Data: 2008-12-18 12:14:07
    Temat: Re: Rekomendacja S II
    Od: "d...@g...com" <d...@g...com>

    On 17 Gru, 22:09, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > zmiany umowy, co oznacza, że może być dokonana tylko jeden raz w trakcie

    Całą rekomendację można znaleźć tutaj:
    http://www.knf.gov.pl/aktualnosci/rekomendacja_s_bis
    .html

    Nie jestem specjalistą z zakresu prawa więc kilka pytań:
    - czy muszą się one zastosować do tej rekomendacji, czy są to tylko
    wytyczne, które np można zignorować ?
    - czy mogę np z tekstem rekomendacji iść do banku gdzie spłacam kredyt
    i żądać możliwości spłaty rat w walucie (mam kredyt indeksowany) czy
    raczej mnie wyśmieją ? - w rekomendacji dla tego konkretnego punktu
    jest mowa o lipcu 2009 więc chodzi mi o sytuację po tym terminie

  • 3. Data: 2008-12-18 12:52:15
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    <d...@g...com> wrote in message
    q.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > Nie jestem specjalistą z zakresu prawa więc kilka pytań:
    > - czy muszą się one zastosować do tej rekomendacji, czy są to tylko

    Gdyby miały musieć, to by się to nazywało "zarządzenie", a nie rekomendacja.

> [...]
    > raczej mnie wyśmieją ? - w rekomendacji dla tego konkretnego punktu
    > jest mowa o lipcu 2009 więc chodzi mi o sytuację po tym terminie

    2 x TAK. Ty możesz żądać, a oni mogą cię wyśmiać.

    k.