    From: Miroo <m...@C...LETTERSpl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt Bank + spłata kredytu hipotecznego
    Date: Fri, 19 Dec 2008 21:29:23 +0100

    Date: Thu, 18 Dec 2008 11:08:27 +0000 (UTC), name: hathor3:

    > - opłata za każdy przelew (to co zostaje na koncie KrBa przelewam z
    > powrotem do banku, z którego korzystam)

    To jaka kwota ci zostaje, że opłaca się ją przelewać z powrotem?
    Może lepiej zostawić albo wypłacić kartą?
    Ja miałem tak - przed podpisaniem umowy (to może być ważny szczegół)
    ugadałem się, że będę mógł za darmo nadpłacać kredyt, co zawarte było
    w umowie. Pracownik banku kilka dni po terminie spłaty kredytu (na
    wypadek opóźnień weekendowych/świątecznych) nadpłacał kredyt kwotą
    pozostałą na koncie, pozostawiając 5/6 zł na opłatę za konto.

    > - dodatkowa opłata za kartę do rachunku

    Zrezygnuj. Być może dzięki karcie miałeś obniżoną składkę
    ubezpieczenia mieszkania, czyli licz się, że następnym razem będzie
    więcej do zapłacenia. Nie wiem jaką masz kwotę ubezpieczenia, ja per
    saldo zaoszczędziłem ze 6 zł rocznie - trochę śmieszna kwota.

    > - dodatkowa opłata za listę haseł jednorazowych

    Zrezygnujesz z przelewów - nie będziesz potrzebował listy haseł :)
    Ja przez kilka lat zużyłem jakieś pojedyncze sztuki na wiadomości w
    poczcie wewnętrznej.

    > Podsumowując chciałbym zamknąć konto i przelewać środki samemu, gdyż
    > uważam że opłaty KrBa są zbyt wygórowane. Pytanie jak to zrobić i czy w
    > ogóle jest to możliwe? Bardzo dziękuję za Waszą pomoc

    Może być problem, zależy co masz w umowie.
    Bank dając ci kredyt w zyskach na pewno uwzględnił opłaty za konto,
    więc pewnie łatwo nie zrezygnuje.

    Oferta KB najbardziej odpowiadała moim wymaganiom (darmowe nadpłaty i
    przedterminowa spłata, etc) i mimo paru zł traconych miesięcznie na
    opłatę za konto jestem zadowolony z obsługi (pozdrawiam pana z
    o/Kielce) i warunków. Duży plus za elastyczność umowy (w innych
    bankach stwierdzili, że mają sztywny wzór i nic nie dopiszą i nie
    zmienią). To było kilka lat temu i w międzyczasie rynek kredytowy już
    ze 2 razy wywracał się do góry nogami, więc nie wiem jak jest teraz.

    ps. Kalkulować trzeba było przed podpisywaniem umowy :)

    Pozdrawiam
    Miroo