  • 1. Data: 2006-10-24 10:56:02
    Temat: Konto walutowe - pytanie
    Od: "Ake" <a...@o...pl>

    Witam,

    Otwieram wlasny biznes, w ktorym bede handlowac z firma z Niemiec. Firma ta
    placic bedzie mi w Euro. Jestem w momencie w ktorym musze utworzyc konto
    bankowe. Tutaj powstaje moje pytanie - jakie konto bedzie dla mnie
    najkorzystniejsze, czy normalne w zlotowkach czy walutowe ? Powiedzmy ze
    przychodzi moja zaplata z Niemiec we formie przelewu bankowego dajmy na to
    1000 Euro, jesli cos takiego przyjdzie na normalne konto to czy strace na
    takiej tranzakcji duzo (w zasadzie ile mniej wiecej?) w porownaniui do konta
    walutowego czy to raczej bez znaczenia ? Dodatkowo jakie banki na dzien
    dzisiejszy maja najbardziej oplacalne dla mnie warunki konta walutowego ?

    Dziekuje z gory za rade :)
    Pozdr.
    Andrzej A.

  • 2. Data: 2006-10-24 11:04:05
    Temat: Re: Konto walutowe - pytanie
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Ake" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Chyba potrzebujesz i rachunku walutowego i złotówkowego w tym
    samym banku, to będzie najkorzystniejsze. Sam sobie będziesz
    "przewalutowywał", kiedy i ile będziesz chciał. Uważam że
    powinienes rozwazyć: Multibank, Citi, BZWBK (nie jestem pewny czy
    tu się da tak przewalutowywać). Jeszcze Nordea jest godna uwagi
    (najwięcej walut) ale tam niestety każdy przelew przychodzący to
    20 zł. a Ty i tak potrzebujesz tylko EUR.

    marekz

  • 3. Data: 2006-10-24 11:25:00
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

> [...]
    > godna uwagi (najwięcej walut) ale tam niestety każdy przelew przychodzący
    > to 20 zł. a Ty i tak potrzebujesz tylko EUR.

    Millenium - po kursie dnia, przewalutowanie to przelew między rachunkami,
    np. via internet, natychmiastowy w dodatku.

    IMO warto trzymać konto walutowe jeśli mamy przychody i wydatki w danej
    walucie. Inaczej to niepotrzebny koszt. No chyba że kwoty są tak duże że
    warto pospekulować wymianą - wtedy warto mieć dodatkowy rachunek walutowy. A
    jesli zalezy Ci tylko na otrzymywaniu pieniędzy w euro to każdy rachunek
    bankowy w złotówkach Ci taki przelew przyjmie. Przewalutują po kursie dnia.

    Co do przelewów międzynarodowych - nie wiem jak z opłatą za przelew
    przychodzący (Nordea), ale w swift jest opcja przy wysyłaniu - wysyłający
    pokrywa koszty: a) obu banków, b) tylko własnego banku. Jeśli zaznaczy tę
    drugą to każdy bank naliczy swoją jakąśtam prowizję za realizację
    zagranicznego przychodzącego. Tyle z doświadczenia.

    Sz.

  • 4. Data: 2006-10-24 13:14:03
    Od: "Andrzej Szymkow" <a...@g...pl>

    Szanowni Państwo,
    jako polski pracownik banku w Niemczech doradzam obywatelom z Polski jak
    lokować środki za granicą w EUR i USD oraz załozyć rachunek prywatny lub
    firmowy w Niemczech.
    Placówka banku mieści się we Frankfurcie nad Odrą.
    Jezeli sa Państwo zainteresowani to proszę o kontakt:
    Jezeli nie jest mozliwy przyjazd do Frankfurtu nad Odrą to istnieje mozliwość
    otwarcia rachunku bez wizyty w Niemczech.

    Z poważaniem

    Andrzej Szymków

    Tel: 0049 335 55 67 257
    Fax: 0049 335 55 67 288
    a...@d...com

  • 5. Data: 2006-10-24 20:12:06
    Od: "LSD" <L...@Q...CO>

    Użytkownik "Ake" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Otwieram wlasny biznes, w ktorym bede handlowac z firma z Niemiec. Firma
    > ta placic bedzie mi w Euro.

    No to wspolczuje.
    Kurs www.forex.pl jest teraz np 3,87. W kantorze masz 3,86.
    Nie znam banku ktory by dal ci na dzien dobry nawet 3,82 przy 10 000 EUR

    A moze sa takie :) ??

  • 6. Data: 2006-10-24 20:15:29
    Od: "LSD" <L...@Q...CO>

    Użytkownik "Andrzej Szymkow" <a...@g...pl> napisał w