  • 1. Data: 2014-03-27 10:22:25
    Temat: Konto oszczędnościowe na emeryturę (BGŻ Optima?)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Pora zadbać o swoją emeryturę. Po tym, co rząd robi z OFE, nie ufam IKE
    (bo OFE i ZUS-owi ufają już chyba tylko idioci), dlatego chcę założyć
    zwykłe długoterminowe konto oszczędnościowe w innym banku, niż mam
    pozostałe konta. Planuję wpłacać na nie co miesiąc 150-200 zł. Kasa ma tam
    być idealnie przez całe moje życie zawodowe, czyli jeszcze ze 30 lat, a na
    emeryturze (lub np. w razie jakiejś nagłej potrzeby przez te lata) ma być
    możliwa do wypłacenia.

    I teraz pytanie - gdzie? Czytałem o BGŻ Optima. To dobry wybór, czy jest
    coś, na co trzeba uważać? Nie zależy mi na super oprocentowaniu, dużo
    ważniejsze jest dla mnie bezpieczeństwo środków.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2014-03-27 10:31:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    g...@s...invalid (Adam Wysocki) writes:

> [...]
    > (bo OFE i ZUS-owi ufają już chyba tylko idioci), dlatego chcę założyć
    > zwykłe długoterminowe konto oszczędnościowe w innym banku, niż mam

    W czym "zwykłe konto" różni się od "ike" jeśli chozi o bezpieczeństwo?
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 3. Data: 2014-03-27 12:53:26
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > W czym "zwykłe konto" różni się od "ike" jeśli chozi o bezpieczeństwo?

    Nie ufam tym skur...synom z rządu. Rozkradli OFE, to i IKE mogą rozkraść.

  • 4. Data: 2014-03-27 13:12:36
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    g...@s...invalid (Adam Wysocki) writes:

    > Nie ufam tym skur...synom z rządu. Rozkradli OFE, to i IKE mogą rozkraść.

    Czym się różni IKE[1] od zwykłego rachunku bankowego i dlaczego nie mogą
    zabrać z rachunku a mogą z IKE?
    KJ

    Załóźmy chwilowo, że rozmawiamy o IKE w formie r-ku bankowego.

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2014-03-27 13:14:37
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Czym się różni IKE[1] od zwykłego rachunku bankowego i dlaczego nie mogą
    > zabrać z rachunku a mogą z IKE?

    Nie to jest tematem wątku.

  • 6. Data: 2014-03-27 13:28:25
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > Nie to jest tematem wątku.

    O 30-letnie odkładanie na emeryturę zapytaj tych, co zaczęli odkładać w 1984. W tej
    perspektywie oferta BGŻ Optima nie wyróżnia się niczym szczególnym :)

  • 7. Data: 2014-03-27 13:37:27
    Od: b...@o...pl

    W dniu czwartek, 27 marca 2014 13:14:37 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Nie to jest tematem wątku.

    @ Adam: Zanim zaczniecie słowną szermierkę poczytaj podstawowe rzeczy o oszczędzaniu
    na emeryturę, choćby tu:
    http://www.mojaprzyszlaemerytura.pl/2012/06/jak-oszc
    zedzac-na-emeryture-rachunek.html
    http://www.mojaprzyszlaemerytura.pl/2012/05/ranking-
    ike-w-bankach.html
    Dowiesz się tam, że możesz odkładać środki na rachunku oszczędnościowym w banku
    zarówno z podatkiem Belki jak i na takim samym rachunku bez podatku (w ramach
    bankowego IKE).
    Wtedy Twój wybór będzie bardziej optymalny.

  • 8. Data: 2014-03-27 14:17:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    g...@s...invalid (Adam Wysocki) writes:

    > Nie to jest tematem wątku.

    Poniekąd jest. Twierdzisz, że jest jakakolwiek różnica między IKE a
    zwykłym rachunkiem. Ja twierdzę, że żadnej (poza opodatkowaniem) różnicy
    nie ma.

    W szczególności, jeśli rządzącym zachce się naszych pieniędzy to będzie
    tak samo łatwo/trudno napisać ustawę nacjonalizującą pieniądze na
    rachunkach bankowych, obojętnie czy założonych w ramach IKE czy nie.
    KJ
    PS. Nie podjąłbym się takiej dyskusji w kontekście OFE czy "kont
    indywidualnych" w ZUS-ie

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 9. Data: 2014-03-27 21:13:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    IKE to rewelacyjny produkt, tak jak pisze Kamil: IKE nie ma żadnych
    podobieństw do OFE lub ZUS, to zupełnie inna bajka, nudzi się to
    wypłacasz, płacisz podatek i koniec

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2014-03-28 08:31:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > IKE to rewelacyjny produkt, tak jak pisze Kamil: IKE nie ma żadnych
    > podobieństw do OFE lub ZUS, to zupełnie inna bajka, nudzi się to
    > wypłacasz, płacisz podatek i koniec

    Mimo wszystko przeznaczenie jest emerytalne... bardziej wyobrażam sobie
    ustawę, która zagarnia konta IKE, niż inne konta oszczędnościowe...
    przecież rząd z czegoś będzie musiał zasilić ZUS.

    Ale jak się da po prostu wypłacić w każdej chwili, to dobrze, poczytam
    o tym jeszcze.

    A gdzie założylibyście IKE?