  • 11. Data: 2014-03-28 09:40:24
    Temat: Re: Konto oszczędnościowe na emeryturę (BGŻ Optima?)
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-28, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    [...]

> [...]

    Czy taki rewelacyjny, to ja nie wiem. Przede wszystkim pozbawia
    elastyczności.

    > Mimo wszystko przeznaczenie jest emerytalne... bardziej wyobrażam sobie
    > ustawę, która zagarnia konta IKE, niż inne konta oszczędnościowe...
    > przecież rząd z czegoś będzie musiał zasilić ZUS.

    A pamiętasz może co zrobił cypryjski rząd w zeszłym roku? :)

    > Ale jak się da po prostu wypłacić w każdej chwili, to dobrze, poczytam
    > o tym jeszcze.

    Ja się złapałem na promocję IKE na 10%, ale to już ze 2 lata temu. ;)
    O ile nie interesują cię instrumenty bardziej ryzykowne, to zakładaj tam
    gdzie dają wyższy procent i raczej na krótsze niż dłuższe okresy
    (krótsze = 3-, 6-m-cy).

    Na tą chwilę "stopy" w dół iść nie mogą. więc ewentualne ruchy banków
    będą szły do góry jeżeli RPP zdecyduje się w końcu na podnoszenie stóp.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2014-03-28 11:26:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 marca 2014 09:40:24 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > Na tą chwilę "stopy" w dół iść nie mogą. więc ewentualne ruchy banków
    > będą szły do góry

    A skąd takie założenie?

  • 13. Data: 2014-03-28 13:09:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-28, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > A skąd takie założenie?

    Z obserwacji poczynionych w zakresie sytuacji makroekonomicznej kraju,
    sygnałów wysyłanych przez RPP i historycznej niechęci Rady do nadmiernego
    luzowania polityki.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2014-04-04 14:42:46
    Od: niko <k...@b...net>

    On 28.03.2014 08:31, Adam Wysocki wrote:

    > A gdzie założylibyście IKE?

    Ja mam IKE-Obligacje, zapewne nie będzie dla Ciebie popularne, bo inwestuje w
    oblig. SP ;]

    Nic nie jest pewne i nie będzie. Obligacje mogą umorzyć, potrącić podatek z kont
    bankowych, zabrać wszystko, ukraść złoto z domu/banku, spalić dobytek...

    Ja wybrałem tę opcję, gdyż gwarantuje (na tą chwilę emisji) marżę powyżej
    inflacji. Nie traktuje tego jako inwestycji/zarobku ale utrzymaniem realnej
    wartości (choć niby 1--1,5% rośnie ponad infl [pewnie ,,moja'' inflacja jest
    wyższa, ale nie ma co się zagłębiać]).

    OFE/ZUS to jeżeli się nie mylę to sądy uznały, że to nie nasza własność ... I
    tak robią sobie co chcą.

    IKE to zwykła własność, ze specjalnymi przywilejami/obwarowaniami.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2014-04-04 20:32:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "niko" 533ea8c7$0$2374$6...@n...neostrada.pl

    > bankowych, zabrać wszystko, ukraść złoto z domu/banku, spalić dobytek...

    Albo sprzedać wolfram jako złoto -- jak USA sprzedały Chinom. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'