    From: "brum" <s...@n...berdyczow>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto dla spółdzielni
    Date: Wed, 19 Apr 2017 00:09:52 +0200

    > Kilku znajomych założyło spółdzielnię i potrzebują założyć dla niej konto.
    > Przeglądałem ofertę kilku banków ale nie wiem do końca czego szukać - tak
    > jak dla działalności gospodarczej? NIP, KRS, REGON jest i VAT mają płacić
    > no ale są spółdzielnią.
    > Z ofert jakie przeglądnąłem to ciekawie wygląda DB, NestBank i Idea Bank
    > tylko nie wiem czy na wszystkie te oferty łapie się spółdzielnia. Może
    > ktoś rozjaśnić temat? Z góry dzięki.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%B3%C5%82dzielnia
    Spółdzielnia - podmiot gospodarczy posiadający osobowość prawną, prowadzący
    przedsiębiorstwo, ustanowiony na zasadach prawa spółdzielczego, odmiennego
    nieco od prawa spółek handlowych.

    Szukaj rachunku dla osób prawnych. To, że mają płacić VAT niewiele mówi -
    każdy płaci VAT, ale nie każdy go odlicza. Zresztą, dla banku to bez
    znaczenia. Jeżeli potrzebujesz dodatkowo porady przy wyborze rachunku, to
    poza formą działałności określ jakieś warunki.