    Date: Sat, 26 Feb 2022 13:54:56 +0100
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Konieczny PIN, żeby paragon na 39 zł się wydrukował

    W dniu 26.02.2022 o 13:31, Animka pisze:
    > Zapaciałm w Carrefourze za zakupy na 39 z kartą, tzn przez zetknięcie, a
    > kasjerka każe mi dodatkowo wklepywać PIN. Powiedziała, że paragon jej
    > się nie wydrukuje jak nie podam PIN-u. Podałam, bo nie miaabym jedzenia
    > jakbym zrezygnowała z zakupu.
    > W tym czasie kamera rejestrowała jaki ja PIN wklepuję-dla cwanych złodziei.

    Ja bym napisał reklamację do Banku, w którym masz rachunek, by ktoś
    zbadał, czy to była faktycznie jakaś funkcjonalność ich systemu, czy
    doszło do jakiegoś przestępstwa.

    Zalecałbym również zastrzeżenie i wyrobienie nowej karty płatniczej. Nie
    dlatego, że wiem, iż doszło do dekonspiracji istotnych danych, ale że
    taka nietypowa funkcjonalność jest niepokojąca. Biorąc pod uwagę sobotę,
    to zaczął bym od zastrzeżenia karty, bo nikt nie zadziała do
    poniedziałku najpewniej, a nie wiadomo co do poniedziałku się stanie..

    Niezależnie od powyższego napisałbym emaile do:
    - Zarządu sklepu;
    - firmy obsługującej ich terminale (masz na slipie)
    - firmy Twojej karty płatniczej
    wskazując dokładnie transakcję i prosząc o pilne wyjaśnienie incydentu.

    Paragon jest dokumentem systemu fiskalnego i nie za bardzo widzę
    logiczne wyjaśnienie powiązania wpisania PIN-u do karty z możliwością
    wydruku tego dokumentu, którego wydanie klientowi jest obowiązkiem
    prawnym kasjerki.

    --
    Robert Tomasik