  • 41. Data: 2002-11-20 11:22:15
    Temat: Re: Komornik sciga matke za grzechy syna!
    Od: g...@p...gazeta.pl

    > Nadal tak jest. Ciocia/mama/babcia powinna kupować sprzęty na własne
    > nazwisko i posiadać tytuł, który wyjaśni skąd posiadała środki. Zasadą
    > (nieprawną, ale stosowaną) jest to, że roszczenie kieruje się do tego,
    > kto ma, a nie tego, kto ma zwrócić kasę. Jeżeli telewizor stoi w domu, w
    > którym jesteś zameldowany, to zachodzi domniemanie, że twój on jest. Nie
    > masz kwitu, że babci - trudno.

    Bijesz pianę Dogbert. Przecież napisał, że nie jest tam zameldowany. Jego Mama nie
    powinna nawet wpuszczać komornika. Chociaż z tym, że w Polsce roszczenia (nawet
    uzasadnione!) próbuje się "wyrwać" od tych, co mają nie jest pozbawione racji.

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 42. Data: 2002-11-20 14:34:53
    Od: :-=wojo=--: <".(jak chcesz napisac usun to z adresu)wojo_k"@skrzynka.pl>

    i...@p...onet.pl wrote:

    > +
    >
    > Chwila czy unas uległo zmianie prawo.
    > Kiedyś nie można było ruszyć majątku bandyty bo przepisał na żonę
    > (rozdzielność majątkowa) mimo iż pochodził z przestępstwa ,

    to sa "fakty prasowe" rodem z GW czy Skandali - jedna rzecz to prawo a inna to
    egzekwowanie go.
    Prawo jest wredne a rozdzielczosc majatkowa czasem paradoksalnie moze rozszerzyc
    majatek na ktory mozna wejsc...

    Jesli np zona nie pracuje a utrzymuje ja maz i maja rodzielczosc to za zobowiazania
    meza odpowiada calym swym majatkiem (mawet tym co miala przed slubem ) jesli nie
    maja rozdzielczosci w gre wchodzi tylko majatek wspolnie wypracowany :) poprostu jak
    sie korzysta z czegos to rowniez ponosi sie za to konsekwencje...

    > a teraz można cierpieć za grzechy osób trzecich (niezależnie od
    > tego czy jest to bliska koligacja czy osoba nieznana).

    Ano mozna cierpiec - mozna tez czasem cos odziedziczyc - przywileje i obowiazki sa
    wzajemnie z soba powiazane. Osoba pelnoletnia jesli nie jest w stanie sie utrzymac
    to rodzice musza na nia lozyc i na odwrot - rodzice tez moga dziecko podac o
    alimenty :) np.
    Sposob jednyny to sie wzajemnie wydziedziczyc :)

    > W tej sytuacji to banki są fer bo aby dostać kredyt zgodę musi wyrazić
    > współmałżonek (mimo że prawnie już dawniej odpowiadał za długi żony/męża).

    Zgoda musi byc zawsze - tyle ze pewne progi kwotowe...
    (chyba ze to sie nazywa inaczej niz pozyczka - w sumie to zawsze znajdzie sie
    sposob...)

  • 43. Data: 2002-11-20 18:45:04
    Od: w...@p...onet.pl

    > jednak nie poprzez telefonowanie do niego - ten pomsl jest bezwartosciowy -
    > szkoda nerwow
    > polecam kodeks postepowania cywilnego, np: art 767 i nastepne
    > jednak z tego co piszesz mozna wnioskowac, ze nie mialo miejsce zadne
    > zajecie - a jedynie jakas rozmowa, wiec skarga tyczyc powninna faktu
    > zastraszenia osob trzecich - o ile miala faktycznie miejsce (i najlepiej juz
    > po zaplaceniu)
    > jedynym prawnym obowiazkiem rodziny - bylo udzielenie informacji co do
    > twojego biezacego stałego adresu

    No i proponowałbym kupić mamie zarejestrowanego rotwailera albo jeszcze dwa i
    niech przyjdzie....

  • 44. Data: 2002-11-20 18:58:50
    Od: w...@p...onet.pl

    > Osobnik posiadający mail'a a...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Człowieku, zapłać ten mandat i nie gadaj o tym ile byś się musiał
    > nachodzić. Ddoatkowo polecam mbank - zapłacisz z domu darmowym przelewem  -
    > co by wątek nie był OT.

    Ja proponuję Ci żebyś zaprosił do domu egzekutora skarbowego - mają ustawowo
    ustaloną stawkę jak wpłacisz od razu bardzo niską, a nie są na prowizji jak
    komornicy, a jeszcze pogaworzysz o cudach tego świata, i możesz chlapnąć z kimś
    a nie do lusterka.

  • 45. Data: 2002-11-20 19:13:04
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > aktualny adres? Ja bym tak zrobił. Po co nęka moją biedną matkę, zamiast
    > zwyczajnie zgłosić się do mnie?
    > Być może nie potrafi ustalić mojego adresu. Ale czy to oznacza, że nie mozna
    > znależć w Polsce obywatela? Jeżeli tak, to może w ogóle każdy z nas mógłby
    > przestać płacić podatki, przemieszczać się z miasta do miasta, legalnie
    > wszedzie mieszkać i żyć sobie spokojnie...
    > Acha, zapomniałem wspomnieć, że ten komornik nawet nie spytał matki o mój
    > obecny adres. A wystarczyło spytać i zabrać te 200 PLN przez US, jak to

    Słuchaj a może byś tak stałe polecenie przelewu w US złożył to byłoby ciekawe?

  • 46. Data: 2002-11-21 00:12:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "krab" <_...@h...pl___> writes:

    > jedynym prawnym obowiazkiem rodziny - bylo udzielenie informacji co do
    > twojego biezacego stałego adresu

    Akurat: nieznany.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 47. Data: 2002-11-21 20:49:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    :-=wojo=--: <".(jak chcesz napisac usun to z adresu)wojo_k"@skrzynka.pl>
    writes:

> [...]
    > poprostu jak
    > sie korzysta z czegos to rowniez ponosi sie za to konsekwencje...

    Podstawa prawna?

    > Ano mozna cierpiec - mozna tez czasem cos odziedziczyc - przywileje
    > i obowiazki sa
    > wzajemnie z soba powiazane.

    Ale wybor nalezy do dziedziczacego - moze nie przyjac spadku i miec
    w glebokim powazaniu dlugi.

    > Osoba pelnoletnia jesli nie jest w stanie
    > sie utrzymac
    > to rodzice musza na nia lozyc

    Podstawa prawna? Co ma na mysli piszac "nie jest w stanie"?

    > i na odwrot - rodzice tez moga dziecko podac o
    > alimenty :)

    Alimenty to inna bajka.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 48. Data: 2002-11-22 10:10:30
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    > Mam problem. Może ktos z szanownych grupowiczów coś mi doradzi.
    [ciach]
    > Moje pytanie: co zrobić?
    [ciach]

    Wyjscia sa dwa:
    a) proste - zadzwon do komornika zaplac mandat i powiedz, zeby uchylil
    zajecia.
    b) bardziej skomplikowane
    Naleznosci Skarbu Panstwa egzekwowane sa w trybie przepisow ustawy z dnia 17
    czerwca 1966 r. o postepowaniu egzekucyjnym w administracji (t. jedn. Dz. U.
    z 2002 r., Nr 110, poz. 968 - tekst bez trudu odnajdziesz na
    www.abc.com.pl). Stosownie do art. 33 pkt 4) powyzszej ustawy podstawa
    zarzutu w sprawie prowadzenia egzekucji administracyjnej moze byc blad
    (pozdrawiam :-) co do osoby zobowiazanego. Na podstawie przedstawionych
    przez Ciebie okolicznosci, wynika, iz z taka sytuacja mamy miejsce - w
    istocie komornik skarbowy prowadzi egzekucje przeciwko Twojej Matce, ktora
    nie jest dluznikiem skarbowym. Zarzut zglasza sie do organu
    administracyjnego - ktorym prawdopodobnie jest Naczelnik Urzedu Skarbowego.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz