  • 31. Data: 2002-11-18 19:37:05
    Temat: Re: Komornik sciga matke za grzechy syna!
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    Wielkie dzięki za zainteresowanie i pomoc. Tak naprawdę (niezależnie od tego
    jak wielkim jestem grzesznikiem i czy jakąkolwiek wine ponosi za to moja
    szanowna rodzicielka) już w tej chwili interesuje mnie głównie jedna sprawa:
    dlaczego ten komornik po prostu nie wyśle mi jakiegoś listu poleconego na mój
    aktualny adres? Ja bym tak zrobił. Po co nęka moją biedną matkę, zamiast
    zwyczajnie zgłosić się do mnie?
    Być może nie potrafi ustalić mojego adresu. Ale czy to oznacza, że nie mozna
    znależć w Polsce obywatela? Jeżeli tak, to może w ogóle każdy z nas mógłby
    przestać płacić podatki, przemieszczać się z miasta do miasta, legalnie
    wszedzie mieszkać i żyć sobie spokojnie...
    Acha, zapomniałem wspomnieć, że ten komornik nawet nie spytał matki o mój
    obecny adres. A wystarczyło spytać i zabrać te 200 PLN przez US, jak to zwykle
    w moim przypadku bywało...
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 32. Data: 2002-11-18 19:46:10
    Od: :-=wojo=--: <".(jak chcesz napisac usun to z adresu)wojo_k"@skrzynka.pl>

    > r...
    > c) poczekać co bedzie dalej
    > Sam nie wiem. Dodam jeszcze, że teraz to jest dla mnie już sprawa pewnych
    > zasad. Nie wiem, dlaczego gość po prostu nie szuka mnie pod nowym adresem.
    > Może chodzi mu o to, że ten nowy adres, to inny urząd skarbowy, więc pewnie
    > sprawą zająłby sie inny komornik i ten inny wziąłby pieniądze za
    > wyegzekwowanie płatności.

    (...)

    Spoko - ma prawo jesli nie moze ustalic gdzie jestes - opisywany byl ostanio
    przypadek gdzie babcia poszla siedziec za alimenty wnuczka.... ;)
    W koncu poszli po rozum do glowy z egzekucja - uwazaj bo komornik moze za
    egzekucje wziasc wiecej niz mandat..

  • 33. Data: 2002-11-18 22:52:22
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a a...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Czyli jeżeli mieszkam z narzeczoną, oboje jesteśmy zameldowani pod
    > jednym adresem, a ona narobi długów, to komornik może przyjść i zabrać
    > moje TV, sprzeęt stereo, moje meble i mojego psa, tak?
    > I jeszcze wyjaśnienie, już trzecie: nie chodzi mi o uniknięcie
    > płatności (już dwa razy o tym pisałem), tylko o uniknięcie łażenia po
    > pocztach czy bankach z mandatem. Chcę, zeby odebrał to US przy
    > rozliczeniu rocznym podatku PIT,

    Człowieku, zapłać ten mandat i nie gadaj o tym ile byś się musiał
    nachodzić. Ddoatkowo polecam mbank - zapłacisz z domu darmowym przelewem -
    co by wątek nie był OT.
    P.S. Jeżeli dostałeś mandat to pewnie jeszcze stwarzasz zagrożenie na
    drodze - fuj...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
    a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer

  • 34. Data: 2002-11-19 07:49:42
    Od: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com>

    > Spoko - ma prawo jesli nie moze ustalic gdzie jestes - opisywany byl
    ostanio
    > przypadek gdzie babcia poszla siedziec za alimenty wnuczka.... ;)

    Alimenty to jest wyjątek, bo tu liczy się dobro dziecka itd.
    Chociaż zupełnie nie rozumiem, dlaczego w takim razie nie ściąga się
    alimentów od rodziny drugiego rodzica.

    > W koncu poszli po rozum do glowy z egzekucja - uwazaj bo komornik moze za
    > egzekucje wziasc wiecej niz mandat..

    Z doświadczenia:
    mandat 100 zł ściągnięty przez komornika po 2 latach kosztował mnie 114 zł,
    te same 100 zł przez ostatnie 2 lata na koncie w banku zarobiło dla mnie
    ok.20 zł, czyli jestem do przodu 6+ew.koszt przelewu. Szkoda, że przy
    obecnych stopach (mamy nawiązanie do tematu grupy :-) ) już by nie było tak
    fajnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Stański

  • 35. Data: 2002-11-19 13:00:55
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 18 Nov 2002 10:14:30 +0100, "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>
    wrote:

    >Cos CI sie pomylilo. Gdybys byl zameldowany u cioci to ciocia stracilabty
    >sprzety.Nie demagogizuj.

    To tobie sie cos pomylilo. Przeciez napisal, ze nie jest juz zameldowany u
    matki.
    Problem z czytaniem?

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 36. Data: 2002-11-19 13:49:48
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    Uzytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > To tobie sie cos pomylilo. Przeciez napisal, ze nie jest juz zameldowany u
    > matki.
    > Problem z czytaniem?

    MOze chodzi o to ze jak dostawal mandat to byl tam zameldowany?

    --

    Kazimierz
    GG1213856

    Composed by Mailer Signature (http://www.unusualworks.com)

  • 37. Data: 2002-11-19 20:01:06
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Kazimierz <k...@g...pl> wrote:

    > MOze chodzi o to ze jak dostawal mandat to byl tam zameldowany?

    To nie ma znaczenia.

    --
    ___________ (R)

  • 38. Data: 2002-11-19 20:23:02
    Od: :-=wojo=--: <".(jak chcesz napisac usun to z adresu)wojo_k"@skrzynka.pl>

    "Tomasz Stański" wrote:

    > ostanio
    >
    > Alimenty to jest wyjątek, bo tu liczy się dobro dziecka itd.
    > Chociaż zupełnie nie rozumiem, dlaczego w takim razie nie ściąga się
    > alimentów od rodziny drugiego rodzica.

    Wiesz wierzytelnosci tez mozna dziedziczyc :))
    A poza tym w niektorych wypadkach za zobowiazania odpowiada rodzina - czasem
    nawet dalsza , zona , konkubina i inni - dlatego pozyczkami zajamuje sie teraz
    wiele firm i daja kase prawie kazdemu bo od prawie kazdego da sie ja sciagnac +
    koszty egzekucji + karna oplaty i odsetki...

> [...]
    > ok.20 zł, czyli jestem do przodu 6+ew.koszt przelewu. Szkoda, że przy
    > obecnych stopach (mamy nawiązanie do tematu grupy :-) ) już by nie było tak

    Gorzej jak zarzadja karnych odsetek (ustawowych ) wtedy konkurencji w stosunku
    do lakaty moze nie byc :)

  • 39. Data: 2002-11-19 20:41:42
    Od: i...@p...onet.pl

> [...]
    +
    > koszty egzekucji + karna oplaty i odsetki...

    Chwila czy unas uległo zmianie prawo.
    Kiedyś nie można było ruszyć majątku bandyty bo przepisał na żonę
    (rozdzielność majątkowa) mimo iż pochodził z przestępstwa ,
    a teraz można cierpieć za grzechy osób trzecich (niezależnie od
    tego czy jest to bliska koligacja czy osoba nieznana).

    > Gorzej jak zarzadja karnych odsetek (ustawowych ) wtedy konkurencji w stosunku
    > do lakaty moze nie byc :)

    W tej sytuacji to banki są fer bo aby dostać kredyt zgodę musi wyrazić
    współmałżonek (mimo że prawnie już dawniej odpowiadał za długi żony/męża).

    Bartek I.

  • 40. Data: 2002-11-20 11:09:33
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
> [...]
    > a teraz można cierpieć za grzechy osób trzecich (niezależnie od
    > tego czy jest to bliska koligacja czy osoba nieznana).

    Nadal tak jest. Ciocia/mama/babcia powinna kupować sprzęty na własne
    nazwisko i posiadać tytuł, który wyjaśni skąd posiadała środki. Zasadą
    (nieprawną, ale stosowaną) jest to, że roszczenie kieruje się do tego,
    kto ma, a nie tego, kto ma zwrócić kasę. Jeżeli telewizor stoi w domu, w
    którym jesteś zameldowany, to zachodzi domniemanie, że twój on jest. Nie
    masz kwitu, że babci - trudno.

    Pzdr: Dogbert