    From: :-=wojo=--: <".(jak chcesz napisac usun to z adresu)wojo_k"@skrzynka.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Komornik sciga matke za grzechy syna!
    Date: Wed, 20 Nov 2002 15:34:53 +0100

    i...@p...onet.pl wrote:

    > +
    >
    > Chwila czy unas uległo zmianie prawo.
    > Kiedyś nie można było ruszyć majątku bandyty bo przepisał na żonę
    > (rozdzielność majątkowa) mimo iż pochodził z przestępstwa ,

    to sa "fakty prasowe" rodem z GW czy Skandali - jedna rzecz to prawo a inna to
    egzekwowanie go.
    Prawo jest wredne a rozdzielczosc majatkowa czasem paradoksalnie moze rozszerzyc
    majatek na ktory mozna wejsc...

    Jesli np zona nie pracuje a utrzymuje ja maz i maja rodzielczosc to za zobowiazania
    meza odpowiada calym swym majatkiem (mawet tym co miala przed slubem ) jesli nie
    maja rozdzielczosci w gre wchodzi tylko majatek wspolnie wypracowany :) poprostu jak
    sie korzysta z czegos to rowniez ponosi sie za to konsekwencje...

    > a teraz można cierpieć za grzechy osób trzecich (niezależnie od
    > tego czy jest to bliska koligacja czy osoba nieznana).

    Ano mozna cierpiec - mozna tez czasem cos odziedziczyc - przywileje i obowiazki sa
    wzajemnie z soba powiazane. Osoba pelnoletnia jesli nie jest w stanie sie utrzymac
    to rodzice musza na nia lozyc i na odwrot - rodzice tez moga dziecko podac o
    alimenty :) np.
    Sposob jednyny to sie wzajemnie wydziedziczyc :)

    > W tej sytuacji to banki są fer bo aby dostać kredyt zgodę musi wyrazić
    > współmałżonek (mimo że prawnie już dawniej odpowiadał za długi żony/męża).

    Zgoda musi byc zawsze - tyle ze pewne progi kwotowe...
    (chyba ze to sie nazywa inaczej niz pozyczka - w sumie to zawsze znajdzie sie
    sposob...)