  • 11. Data: 2016-04-29 16:44:55
    Temat: Re: Kolejny wyrok - mBank musi oddać
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Apr 2016 14:12:36 +0200, Imka <s...@g...pl>
    wrote:
    > Jest podany numer telefonu powoda, można zadzwonić i się zapytać ;/
    > Ktoś chyba musi popracować nad procedurami "anonimizacji".

    Jak ktoś miał do czynienia w sądzie lub prokuraturze z osobami
    wykonującymi prace typu "zapisz, przepisz, kopiuj-wklej-wydrukuj,
    zakopertuj" to wie, że większych gamoni gdzieś indziej trudno
    spotkać. Widać tym pozatrudnianym mistrzom intelektu (czyt.
    pociotkom) poszerzono zakres obowiązków o dokonywanie anonimizacji.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-04-29 16:49:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > Wydzwaniać z ofertami to mogą, ale zadzwonić do klienta, który by
    sobie
    > tego życzył, w momencie realizacji przelewu większego niż X
    ustawiony
    > przez klienta, to już nie?

    PKO BP tak ma taki limit kwoty powyżej której dzwonią. Niestety
    oficjalnie nie mówią jaki to limit. Kiedyś zrobiłem test i wyszło że
    zaczynają dzwonić gdy przelew był pow. 18k.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2016-04-29 16:55:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 16:49:33 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > PKO BP tak ma taki limit kwoty powyżej której dzwonią. Niestety
    > oficjalnie nie mówią jaki to limit. Kiedyś zrobiłem test i wyszło że
    > zaczynają dzwonić gdy przelew był pow. 18k.

    Ostatnio płaciłem karta via net- kwota 12USD
    Transakcje robiłem ok 19tej ok 22giej telefon z banku z pytaniem czy to ja tą
    transakcje robiłem.

  • 14. Data: 2016-04-29 17:00:24
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2016-04-29 o 12:45, J.F. pisze:

    > Sprzetowy token sprawy nie rozwiaze - jak wirus podmieni dane w transakcji.

    To zależy jaki, są takie które mogą podpisywać transakcje.
    Tyle że to mało wygodne w porównaniu do kodów sms.

  • 15. Data: 2016-04-29 17:32:06
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/29/2016 2:27 AM, Marek wrote:
    > Czyli user autoryzowany to tylko ten, z którym bank ma umowę a nie ten,
    > który się autoryzuje mechanizmami autoryzacyjnymi oferowanymi przez bank.

    Nareszcie ktoś to zauważył.

  • 16. Data: 2016-04-29 18:06:45
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2016 13:19:21 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    Tak przy okazji, a propos starej wymiany zdań.
    <cit>
    W dniu 19 listopada 2013 r. niezidentyfikowany sprawca dokonał bez
    wiedzy i zgody powoda szeregu operacji [cut] przelewu z karty kredytowej
    w kwocie 13.400 zł
    </cit>

    Drugi powód dla którego nie warto mieć w tym samym banku karty
    kredytowej i ROR-a :)

    --
    Imka

  • 17. Data: 2016-04-29 18:21:30
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-29 o 12:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Sprzetowy token sprawy nie rozwiaze - jak wirus podmieni dane w transakcji.
    > Bank powinien dostarczyc jakis zamkniety telefon, ktory wyswietli SMS
    > "czy potwierdza pan przelew na nr konta xxxx na kwote xxxx".

    WBK miał kiedyś tokeny z klawiaturą, do których wklepywało 8-cyfrowy kod
    ze strony a na stronę wpisywało się odpowiedź tokena. Częścią tego kodu
    był kawałek numeru docelowego konta, więc jak coś w międzyczasie
    podmieniłoby ten numer, to transakcja zapewne by nie przeszła, bo
    odpowiedź tokena była (znów "Zapewne") weryfikowana w momencie przyjęcia
    zlecenia przelewu. tylko dlaczego zrezygnowali?

    a.

  • 18. Data: 2016-04-29 18:24:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl> writes:

    > Nareszcie ktoś to zauważył.

    Zasadniczo to było jasne od zawsze. Nie dla banków pewnie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2016-04-29 18:33:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Sprzetowy token sprawy nie rozwiaze - jak wirus podmieni dane w
    > transakcji.

    Rozwiąże bardzo ładnie.

    > Bank powinien dostarczyc jakis zamkniety telefon, ktory wyswietli SMS
    > "czy potwierdza pan przelew na nr konta xxxx na kwote xxxx".

    A po co kolejny telefon. Dostęp radiowy, niepotrzebny i niebezpieczny.

    > Ewentualnie mozna tokenem zeskanowac kod QR z ekranu

    Ciepło

    > lub przepisac do
    > tokena dlugi, zaszyfrowany, kod operacji.

    No nie, bez przesady. Jasne że skaner QR kodu.
    Nie musi być zresztą szyfrowania - wystarczy podpisanie przez bank.
    Wynik może być kilkucyfrowym "PINem", nie trzeba tego wtykać do żadnego
    USB.
    No i PIN żeby uruchomić urządzenie.

    > No - jeszcze mozna transmisje audio uskutecznic, USB, Bluetooth, ...
    > ale prosciej chyba bedzie GSM ...

    Wszystkie powyższe są niebezpieczne, w sensie takim, że narażają
    "telefon" na ataki za pośrednictwem skomplikowanych, potencjalnie
    (i praktycznie) wadliwych bezprzewodowych metod dostępu.

    > Mysle, ze pierwszym ruchem bedzie apelacja/kasacja.
    > Bo z drugiej strony patrzac - po stronie komputerow banku zadnej
    > dziury w bezpieczenstwie nie bylo.

    Nie można jednak nie zauważyć, że sposób dostępu do banku został
    ustalony przez bank. Bank jest "pro" i przecież przeprowadził analizę
    ryzyka.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2016-04-29 19:11:18
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2016 14:12:36 +0200, Imka napisał(a):

    > Nie, bardziej normalnie. Więcej zabezpieczeń po stronie usera.
    > Ustawianych ze strony. [...] Nie loguję się z
    > bankowości mobilnej.

    Oups.
    Zastrzeżenie logowania z urządzeń mobilnych jest.
    Jeśli to jest to, co myślę że jest, to przepraszam mBank.
    Reszta pozostaje w mocy.
    ... no chyba że zaraz znajdę i resztę ;)

    --
    Imka