  • 1. Data: 2007-09-16 19:10:43
    Temat: Kiedy chip w Citi?
    Od: "dem" <t...@p...onet.pl>

    Tak się zastanawiam, czy kiedyś Citi wprowadzi chipa na swojej karcie? Jak
    na razie poza rewelacyjnie działającą kartą, z marnym przelicznikiem dla
    walut i koszmarnym internetem oraz nędzną imitacją powiadomień SMS nie
    oferują nic ponad rewelacyjnie działającą kartę (dlatego też z nimi jestem,
    choć coraz bardziej nachodzi mnie chęć zmiany). Może choć wprowadzenie chipa
    nadało by troszkę świeżości ich karcie? Bank pytany o chipa od lat nabrał
    wody w usta i nic nie powie - w sumie mu się nie dziwię, bo głupio tak na
    wszystko odpowiadać "nie" ;-)
    Jak kiedyś spytałem, dlaczego nie może CitiAlert działać tak jak np. w mBank
    to odpowiedzili, że celem zapewnienia najwyższej jakości usług i pewności
    działania - tzn. najlepiej zaoferować coś co z założenia ma działać kiepsko
    niż coś co ma działać rewelacyjne i czasem nie zadziałać - w sumie niezła
    teoria :-)
    Ale wracając do chipa - chyba powinni o tym pomyśleć?
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2007-09-16 19:29:04
    Temat: Re: Kiedy chip w Citi?
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "dem" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale wracając do chipa - chyba powinni o tym pomyśleć?

    Najlepiej nigdy jezlei mialoby sie to wizac ze zmiana autoryzacji z podisu
    na PIN.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2007-09-16 20:20:34
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    dem napisał(a):
    > Ale wracając do chipa - chyba powinni o tym pomyśleć?

    A po co komu chip ? Mialem juz wiele KK. Zadnej chipowej. I nigdy nie
    odczulem braku chipa.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2007-09-16 20:51:38
    Od: "dem" <t...@p...onet.pl>

    > A po co komu chip ? Mialem juz wiele KK. Zadnej chipowej. I nigdy nie
    > odczulem braku chipa.

    W Pl to faktycznie jest bez znaczenia, ale bywają miejsca, gdzie są
    automatyczne terminale (np. stacje beznynowe), na których można autoryzować
    tylko chip'em.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2007-09-16 21:16:26
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > W Pl to faktycznie jest bez znaczenia, ale bywają miejsca, gdzie są
    > automatyczne terminale (np. stacje beznynowe), na których można
> [...]

    Możesz wybrac kk innego banku. Gorzej gdyby żaden z RP nie oferował takiej
    karty...
    Możesz mieć kartę z chipem z lepszymi przelicznikami, pakietem ubezpieczeń,
    lepszym internetem i powiadomieniami sms.

    A dzwonienie na infolinie z pytaniem dlaczego wasza oferta nie jest tak
    dobra jak banku X to jakaś paranoja! Wyobraź sobie, że zadzwoniła do ciebie
    fajna kobita i zapytala dlaczego nie jestes taki fajny jak Pawel lub inny
    Tomek...

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-09-17 05:35:12
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Wrz, 23:16, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

> [...]
    > Możesz mieć kartę z chipem z lepszymi przelicznikami, pakietem ubezpieczeń,
    > lepszym internetem i powiadomieniami sms.

    Dokladnie. Ja jestem zadowolony, ze nie ma chipa, bo przekonalem sie
    do autoryzacji podpisem.

    No coa - rozne karty sluza do roznych rzeczy - nie ma laczocej
    funkcjonalnosc wszystkich ofert na rynku.

    Np. znalazlem sobie karte do rozkladania wiekszych zakupow na raty,
    gdzie koszt takiego kredytu jest podobny jak zwykly tani kredyt
    gotowkowy. I uzupelnie sobie ta karta posiadana juz karte Citi.

    Najtansze rozwiazanie chipowe to karta Money.pl (nie KK) gdzie w sumie
    za 25 zl na 4 lata mamy karte chipowa debetowa do konta internetowego
    w BZWBK.

> [...]
    > fajna kobita i zapytala dlaczego nie jestes taki fajny jak Pawel lub inny

    Dokladnie :)

  • 7. Data: 2007-09-17 10:05:38
    Od: " mimad" <m...@g...pl>

    dem <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak się zastanawiam, czy kiedyś Citi wprowadzi chipa na swojej karcie?

    Oby nigdy - chip (czy autoryzacja PIN-em) jest zabezpieczeniem, ale tylko dla
    banku i wygodna wymowka do zepchniecia odpowiedzialnosci na klienta. Dla
    posiadacza karty bezpieczniejszy jest podpis. Było na grupie nie raz :) A
    najbezpieczniejsza jest lektura regulaminu karty, szczegolnie w paragrafach
    mowiacych o reklamacjach i odpowiedzialnosci, zwlaszcza w przypadku gdy karta
    _nie_ zostala utracona. BTW, pozdrowienia dla posiadaczy kart banku Raiffeisen :)

  • 8. Data: 2007-09-17 11:34:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    " mimad" <m...@g...pl> writes:

    > Oby nigdy - chip (czy autoryzacja PIN-em) jest zabezpieczeniem, ale tylko dla
    > banku i wygodna wymowka do zepchniecia odpowiedzialnosci na klienta.

    Taaak, powiedz to tym, ktorym skopiowano karty, i bank odrzucil
    reklamacje mimo braku PINu.

    > Dla
    > posiadacza karty bezpieczniejszy jest podpis.

    Tylko wtedy, gdy juz masz do czynienia z fraudem. Ale w przypadku
    chipa o tej fraud duzo trudniej.

    Z tym, ze oczywiscie karta nie powinna wymagac PINu przy transakcji
    "z paska", to juz jest inna sprawa.

> [...]
    > mowiacych o reklamacjach i odpowiedzialnosci, zwlaszcza w przypadku gdy karta

    Yep, wlasnie w tym przypadku ulomnosc karty bez procesora jest
    najbardziej widoczna.

    Tak czy owak, sama karta to nie wszystko, terminale musza jeszcze
    tego chipa uzywac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2007-09-17 11:48:11
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Taaak, powiedz to tym, ktorym skopiowano karty, i bank odrzucil
    > reklamacje mimo braku PINu.

    W citi mozna nie aktywowac PINu wogole w bankomacie
    wyswietla sie "karta niewazna" ale oddaje.

  • 10. Data: 2007-09-17 13:42:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> writes:

    > W citi mozna nie aktywowac PINu wogole w bankomacie
    > wyswietla sie "karta niewazna" ale oddaje.

    Napisalem "mimo braku PINu" w sensie potwierdzenia transakcji
    odrecznym podpisem (przez zlodzieja).
    --
    Krzysztof Halasa