  • 41. Data: 2003-11-30 00:44:56
    Temat: Re: Kasa za zakupy. . . w eBay.com
    Od: " 0sa" <0...@N...gazeta.pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):

    > "AP" <c...@e...dyndns.org> wrote in message
    .net...

> [...]
    > Czyli takie banki dla osoby z Polski, która ma konto np w mBanku i eKartę
    > ,któraby chciała okazyjnie coś kupić na eBay są do niczego.
    > Kupi tam gdzie ktoś zaakceptuje eKartę. To już sporo i tanio.
    > Czekam na następne rozwiązania.
    > Czekam na bank, który wyda Check Card, dla osoby, która dokumenty wyśle
    > faksem, pocztą przesyłką, lub w ogóle i nie posiada SSN ani ITIN i nie
    > pobiera opłat za prowadzenie konta.
    > Od czasu do czasu już się można postarać, o przelanie tam kwoty za pomocą
    > dziwnych tanich sposobów, które potem spożytkuje na wydatki na eBay i

    Kazdy bank internetowy, bez murow, nie ma innej mozliwosci i jedyna
    mozliwosc otwarcia konta to jest wylacznie poprzez telefon, fax i
    elektronicznie. Niektore z tych ktore ja uzywam to np. AmericanBank
    (pcbanker.com) NetBank(netbank.com) E*trade (etrade.com) czy Bank of
    Internet (bofi.com). Zaden z tych bankow nigdy mnie nie widzial i wszystko
    bylo zalozone elektronicznie, przez faks i ewentualnie telefonicznie.

    Niedawno promocyjne konto oferowane przez American Express i tez wszystko
    odbylo sie elektronicznie i telefonicznie. W rzeczywistosci to ja nawet nie
    wiem czy wogole ktorys z tych bankow posiada gdziekolwiek tradycyjny oddzial
    (taki z murami, panienkami za szklem etc.)

    Poza tym tradycyjne banki takie jak Citibank (nie ma go w moim stanie w
    tradycyjnym sensie czyli z murem) tez preferuja abys otworzyl konto
    elektronicznie a nie osobiscie.

    0sa

  • 42. Data: 2003-11-30 01:05:29
    Od: " 0sa" <0...@N...gazeta.pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> napisał(a):

> [...]
    > nie dostaniesz, ale z karta czekowa nie ma problemu (karta debetowa,
    > najczesciej Visa .... cos w rodzaju polskiego electrona, tylko ze

    Normalnie procedura otwarcia konta jest identyczna wszedzie obojetnie czy
    jest to bank czysto internetowy (zupelnie bez murow) gdzie konto mozna tylko
    otworzyc elektronicznie czy tez bardziej tradycyjny taki jak Citibank gdzie
    tez normalnie wchodzisz na strone citibank.com, klikniesz na "Apply Now,
    Open an Account" i zalatwiasz wszystko elektronicznie. Z reguly nawet
    tradycyjne banki nie chca ciebie widziec i dlatego przewaznie jezeli
    otworzysz konto elektronicznie to masz znacznie lepsza oferte.

    Ja osobiscie otwieralem dziesiatki kont bankowych w USA -- wiekszosc z nich
    on-line. Wszystkie karty kredytowe jakie posiadam lub kiedykolwiek
    posiadalem (i to sa ich dziesiatki) ZAWSZE zakladane byly albo
    elektronicznie albo przez faks, poczte lub telefon. I jezeli chcialbym to
    kazdego dnia w skrzynce pocztowej jest co najmniej kilka ofert na karty z
    promocyjnymi ofertami 0% na co najmniej kilka miesiecy -- do otrzymania
    kazdej z nich wystarczy zadzwonienie na darmowy 800 numer lub zalogowanie
    sie na strone internetowa.

    0sa

  • 43. Data: 2003-11-30 01:14:09
    Od: " 0sa" <0...@N...gazeta.pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):

    > " 0sa" <0...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > NIE jest wyraźnie napisane. Okazuje się to dopiero przy próbie płacenia
    > kartą. . .

    Na eBay jest to ZAWSZE wyraznie zaznaczone jezeli ktos NIE przyjmuje kart z
    POZA USA lub NIE wysyla towarow poza USA -- to jest w interesie sprzedawcy.
    Podobnie odwrotnie jezeli ktos sprzedaje towary popularne POZA USA to tez
    ZAWSZE stara sie to wyraznie zaznaczyc -- tez lezy to w interesie sprzedawcy.

    0sa

  • 44. Data: 2003-11-30 01:34:37
    Temat: Re: Jak legalnie otworzyc konto (lub ich setki) w USA
    Od: " 0sa" <0...@g...pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):
    ..
> [...]
    > dla kogoś zza granicy bez SSN i jeszcze dadzą czeki i kartę kredytową do

    Legalna procedura otwierania konta dla kogos spoza USA wymaga nie SSN ale
    TIN (Taxpayer Identification Number).

    Mozna to zalatwic sobie samemu albo zaplacic jakies firmie (sa ich setki)
    ktore istnieja tylko po to aby zalatwiac cudzoziemcom wszystkie detale
    potrzebne do prowadzenia biznesu (powiedzmy na eBay:)).

    Mozesz sobie to sam zalatwic lecz latwiej jest zaplacic kilka stow jednej z
    tych firm i one zalatwia ci wszystko wlacznie z otwarciem korporacji w
    dowolnym stanie twojego wyboru (polecam Delaware z uwagi na ulgi podatkowe
    lub Nevada z uwagi na "secrecy laws") numeru telefonicznego (jezeli robisz
    to sam to polecam vonage.com -- sprawdzane i dziala tak samo dobrze z
    Honolulu jak z Warszawy jezeli masz szybkie lacze internetowe). Poza tym
    potrzebny bedzie ci jakis system przesylania corespondencji i przesylek (np.
    tych zakupow z eBay ktore nie mozna wyslac bezposrednio poza USA) i kilka
    innych drobnych spraw.

    Wszystkie inne proby otwierania kont bankowych przez cudzoziemcow przy
    uzyciu jakich SSN sa najprawdopodobniej nielegalne i poza tym nawet jezeli
    posiadasz SSN to do celow biznesowych zdrowy rozsadek (i procedury prawne)
    nakazuje otwarcie drugieko konta w tym samym banku lub w innym uzywajac TIN
    a nie SSN.

    0sa

  • 45. Data: 2003-11-30 15:50:34
    Temat: Re: Kasa do USA - PARANOJA!
    Od: "radbilcz" <r...@s...onet.pl>

    > Jakby nie patrzeć na ten PayPal z Polski jest przerąbane.
    A ja proponuje zrobic ogolno narodowy protest (prosbe) mailowy do PayPala z
    prosbo o unormowanie stosunkow z Polska (sojusznik, przyszla UE, przyjaciel
    USA itp bzdety mozna dodac np ile traca na pomijaniu naszych
    transakcji )czyli akceptacja kart .
    Proponuje w umowiony dzien wyslac jednoczesnie od jednej osoby list z w/w
    prosba.

    Pozdr.
    Radek

  • 46. Data: 2003-11-30 16:43:02
    Od: "L1962" <L...@v...net>

    "radbilcz" <r...@s...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > transakcji )czyli akceptacja kart .
    > Proponuje w umowiony dzien wyslac jednoczesnie od jednej osoby list z w/w

    Strasznie traca...I na pewno bardzo sie tym przejma....Strata czasu. Polska
    to dla pay pal trzeci swiat i zagrozenie przekretami internetowych
    transakcji. Polska jest tu na rowni z Rosja, Ukarina, Bialorusia czy
    Rumunia.

  • 47. Data: 2003-11-30 22:05:53
    Temat: Re: Kasa za aukcje. . . inaczej niz PayPal
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    " 0sa" <0...@g...pl> wrote:

    > Wiec tym bardziej nie widze problemu -- wybierasz wiec aukcje gdzie
    > przyjmowane sa karty kredytowe. Jaki tutaj problem?

    A jak to działa? Podaję numer mojej karty nieznanej mi osobie, żeby ona
    sobie ściągnęła wylicytowaną kwotę??

    NP: Morbid Angel - "Gateways to annihilation"

    --
    Brother will kill brother
    Spilling blood across the land

  • 48. Data: 2003-11-30 22:10:58
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    " 0sa" <0...@g...pl> wrote:

    > W Polsce i stukilkudziesieciu innych krajach PayPal nie dziala wcale
    > wiec to nie jest problem karty kredytowej.

    Więc to jest problem PayPal'a: nie tyle nie akceptuje jakichś tak kart,
    tylko dlatego ich nie akceptuje, że nie zostały wydane w danym,
    pasującym dla nich państwie...

    VIDE: Co z tego, że miałbym kartę wydaną przez Citibank Handlowy (który
    w 96% jest właśnością Citigroup) - i tak nie "podepnę" tej karty do
    PayPal'a z powodu tego, że została wydana w Polsce (a bo zapłacę nią w
    wielu innych serwisach/sklepach zagranicznych...)

    NP: Morbid Angel - "Gateways to annihilation"
    --
    No matter if you do your best
    It's still a worm world with you

  • 49. Data: 2003-11-30 22:14:38
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> wrote:

    > Z tego co pamiętam to BidPay też się wypiął na Polskę.
    > Nie wiem jak teraz bo nie korzystam już od paru lat.
    > Jak ktoś ma doświadczenie, to niech napisze.

    Ja raz próbowałem zapłacić VC charge od PKO PB (trzeba podać nazwę
    banku) - moje zlecenie odrzucili...

    NP: Morbid Angel - "Gateways to annihilation"

    --
    Welcome...! to the elder ruins again
    The wind whispers beside the deep forest

  • 50. Data: 2003-11-30 23:04:12
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-11-30, radbilcz <r...@s...onet.pl> wrote:
> [...]
    > prosbo o unormowanie stosunkow z Polska (sojusznik, przyszla UE, przyjaciel
    > USA itp bzdety mozna dodac np ile traca na pomijaniu naszych

    A ja proponuje zapomniec o paypalu, to sa zlodzieje, nawet dla amerykanow.

    http://www.paypalwarning.com
    http://www.paypalsucks.com

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info