  • 1. Data: 2003-08-08 10:32:12
    Temat: Karty - Tunezja
    Od: "Przemek" <p...@o...pl>

    Jak wygląda sprawa płacenie i wybieania pieniędzy kartami: VE Inteligo, VE
    PKO BP i Maestro PEKAO SA.
    Czy może lepiej zabrać gotówkę?

    Przemek

  • 2. Data: 2003-08-10 15:39:23
    Temat: Re: Karty - Tunezja
    Od: "GR8" <g...@w...pl>

    Zdecydowanie gotówka. Kraj jest bardzo prymitywny. Trzeba brać dolary bo
    złotówek nigdzie nie wymienisz.

    Złota rada: Żeby pożyć jak król trzeba wziąć trochę polskich monet i dawać
    tubylcom za noszenie walizek, robienie zdjęć z różnymi atrakcjami itp.
    zdzierają za wszystko i na wszystkim chcą zarobić. A polskie grosiki biorą i
    bardzo się cieszą... w innym wypadku co chwila trzeba komuś dawać dinara.

  • 3. Data: 2003-08-11 08:04:04
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GR8" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zdecydowanie gotówka. Kraj jest bardzo prymitywny. Trzeba brać dolary bo
    > złotówek nigdzie nie wymienisz.

    Moze kraj prymitywny, ale bankomatow w miejscowosciach wypoczynkowych
    (Hammamet) od zaczesienia. Dwa lata temu wyplaty z bankomatow za pomoca VE
    Millennium wychodzily o wiele korzystniej niz korzystanie z uslug krajowych
    (PLN->$) i tamtejszych ($->DT) kantorow. Platnosci VC Millennium w strefie
    na lotnisku w Tunisie juz tak korzystnie nie wypadly. Pomimo, ze ceny byly
    we frankach francuskich (teraz pewnie w Euro), a w kasie pani nabila sume w
    $ to na wyciagu przyszlo obciazenie przeliczane z DT->$->PLN.

> [...]
    > bardzo się cieszą... w innym wypadku co chwila trzeba komuś dawać dinara.

    O kurcze! No o tym nie pomyslalem. "Łandinarowcy" potrafili doprowadzic do
    bialej goraczki (szybciej niz afrykanskie slonce) :-)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 4. Data: 2003-08-11 13:13:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Lopez" <l...@p...onet.pl> writes:
    > Pomimo, ze ceny byly
    > we frankach francuskich (teraz pewnie w Euro), a w kasie pani nabila sume w
    > $ to na wyciagu przyszlo obciazenie przeliczane z DT->$->PLN.

    To cokolwiek dziwne, normalnie nie mozna obciazyc w innej walucie niz
    klient podpisal. Moze oni podaja cene w $, przeliczaja to po wlasnym
    - turystycznym :-) - kursie na wlasna walute, i stad ten problem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2003-08-11 13:15:48
    Od: "Przemek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bh7ika$ln1$1@news.onet.pl...

    > O kurcze! No o tym nie pomyslalem. "Łandinarowcy" potrafili doprowadzic do
    > bialej goraczki (szybciej niz afrykanskie slonce) :-)

    a czy ktoś mi za to nie prztrąci głowy czy biorą co popadnie

  • 6. Data: 2003-08-11 14:37:22
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

    > To cokolwiek dziwne, normalnie nie mozna obciazyc w innej walucie niz
    > klient podpisal. Moze oni podaja cene w $, przeliczaja to po wlasnym
    > - turystycznym :-) - kursie na wlasna walute, i stad ten problem.

    Nie mam zielonego pojecia - ale jest to moja najdziwniejsza zagraniczna
    transakcja karciana. Moze bym o tym nawet zapomnial gdyby nie to, ze na
    koncu roznica wyniosla ok. 15% (na moja niekorzysc).

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 7. Data: 2003-08-11 15:45:44
    Od: "GR8" <g...@w...pl>

    > Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:bh7ika$ln1$1@news.onet.pl...
    > >

    > a czy ktoś mi za to nie prztrąci głowy czy biorą co popadnie

    Biorą co popadnie, nawet miedziaki (i myślą, że 'wycyckali' kolejnego
    naiwnego Tfurystę... :)

    Ale nie z polakami takie numery, Franek Dolas wszędzie sobie poradzi :)