  • 1. Data: 2003-08-08 09:37:51
    Temat: CHF
    Od: "" <h...@w...pl>

    PKO BP Oprocentowanie 4,2 Prowizja 1,2% wcześniejsza spłata 0%. Warunki średnie
    ale najmnipapierków, najprostsza procedura, żadnych wycen itd, zero
    sprawdzania. W trzy dni pieniądze na koncie. Z Multibankiem walczyłem 2-
    miesiące i ciągle coś chcieli. Podziel się dokładnie swoimi obawami dotyczącymi
    kursu bo mam jeszcze szanse przejść na inną walutę.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-08-08 10:23:05
    Temat: Re: CHF
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Jesli az 4,2% w CHF to bardzo duzo. Uwzgledniajac widelki kursowe to wyjdzie
    ponad 4,5% pewnie gdzies ok. 4,7%. zupelnie nieoplacalna sprawa.
    Chyba ze masz mocne nerwy jesli chodzi o zmiany kursow albo jestes
    jasnowidzem.

  • 3. Data: 2003-08-08 12:52:48
    Od: "" <h...@w...pl>

    Pewnie masz rację ale jestem dobrej myśli. Pozostaje zawsze przewalutowanie.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-08-08 20:07:51
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Chyba ze masz mocne nerwy jesli chodzi o zmiany kursow albo jestes
    > jasnowidzem.

    co Wy z tymi "mocnymi nerwami"?

    dzisiaj liczylem do ilu musialby wzrosnac kurs CHF aby dorownac wysokoscia
    raty do kredytu w PLN
    parametry wyliczen:
    kwota: 100 000 PLN
    okres: 30 lat
    kredyt CHF: 3.7% rata stala: 474.70 PLN
    kredyt PLN: 6.75% rata stala: 648.59 PLN

    kurs CHF wziety do wyliczen: sprzedaz 2.8885 PLN, zakup: 2.8022

    aby rata kredytu w CHF dorownala racie kredytu w PLN
    kurs sprzedazy CHF musialby podskoczyc do okolo 3.9 PLN czyli o okolo 1 PLN

    ostrzezenie!
    po przeliczeniu na zlotowki kwota calego kredytu tez wzrasta
    i to nie malo bo do okolo 114 195 PLN (1 CHF = 3.9 PLN)

    zdaje sobie rowniez sprawe, ze kredyt w PLN moze jeszcze troche potaniec
    ale przy obecnym ukladzie rzadowym nie beda to wielkie spadki, jezeli nie
    wzrosty :-(
    Balcerowicz czuwa i przy jakiejkolwiek obsuwie podniesie stopy %owe.

    wiec okreslenie "mocne nerwy" uwazam, za przesade
    zastrzegam jednak, ze jest to moje prywatne zdanie i nalegam aby sie nim nie
    sugerowac
    przy wyborze waluty kredytu
    jak to mowia: kat widzenia zalezy od punktu siedzenia :-)

    nie biore rowniez, odpowiedzialnosci za prawidlowosc wyliczen
    i jezeli jest w nich jakis blad to prosze o naprostowanie mojego toku
    myslenia

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2003-08-08 20:26:03
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał

    > ostrzezenie!
    > po przeliczeniu na zlotowki kwota calego kredytu tez wzrasta
    > i to nie malo bo do okolo 114 195 PLN (1 CHF = 3.9 PLN)

    i poprzestawialy mi sie kratki w excelu :-(
    ma byc: 139 176 PLN (1 CHF = 3.9 PLN)

    czyli nie "ostrzezenie!" tylko OSTRZEZENIE!!!!
    :-)

    jeszcze raz pozdrawiam
    Grzegorz