  • 21. Data: 2019-07-07 21:43:44
    Temat: Re: Karta zawsze autoryzowana
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Jul 2019 11:09:08 +0200, cef napisał(a):

    > Też się kiedyś dziwiłem, że cała transakcja trwała jedną czy dwie sekundy,
    > a jednak na stronie banku kwoty blokowane widoczne, więc jednak
    > autoryzowane.
    > To są ułamki sekund i praktycznie wszystko jest autoryzowane.

    Ale czy blokada swiadczy o autoryzacji, czy terminal zakonczyl i
    wyslal transakcje, a bank sobie zalozyl blokade ?

    Co by nie mowic, to "pikacz" dziala szybko, po wsadzenie karty w
    czytnik trwa znacznie dluzej. Wiec chyba sa roznice na poziomie
    protokolu.

    J.

  • 22. Data: 2019-07-08 02:03:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Jul 2019 10:52:19 +0200, J.F. napisał(a):

    > Chyba prepaidy sa zawsze autoryzowane. Niby na chipie moglaby byc
    > dostepna kwota, ale pewnie sie boja ...

    Aa - sa jeszcze wroclawskie biletomaty. Teraz wersja 2.

    Wpisac PIN nie ma gdzie, bilety ograniczone do 50 zl.

    Ale prepaidy kiedys obslugiwaly - musialy jakos sprawdzac stan konta.

    J.

  • 23. Data: 2019-07-08 10:09:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 7 Jul 2019 02:06:55 -0700 (PDT), w
    <b...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > W biedronku on-line trwa 2-3s, offline ok. sekundy - ciężko rozróżnić jak się nie
    przyglądasz, tylko zakupy pakujesz.
    > A sprawdza się albo w ST, czy jest blokada, albo powiadomieniem albo na slipie -
    jeśli jest gdzieś napis typu "3N", "3", "3(N)" albo "OFFLINE" (ten ostatni
    charakterystyczny dla biedronka) to było oflibe, a jak "1", "1N", "1(N)" (i często
    obok 6-cyfrowy kod) to on-line.
    > Albo jeśli jest kod "TC" to offline, a jak jest kod "ARQN" to on-line.

    No dobra, ale czy ta karta ze skarbonki w ogóle ma wyłączoną możliwość
    transakcji off-line?

  • 24. Data: 2019-07-08 11:49:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2019 10:10:39 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

> [...]
    obok 6-cyfrowy kod) to on-line.

    > No dobra, ale czy ta karta ze skarbonki w ogóle ma wyłączoną możliwość

    Tego się nie dowiesz od banku - jedyna możliwość to "anty-dowiedzieć się", czyli
    podczas eksperymentów zrobić płatność offline - ale nie sądzę, by udało się to zrobić
    w mniej skomplikowanym miejscu niż samolot.
    Skarbonka ma w ofercie również breloki i naklejki (a naklejka nawet podobno jest za
    darmo) - tutaj jest spora szansa, że offline nie przejdzie nigdy - ale też upewnić
    trzeba by się w samolocie.
    Inna sprawa, jak będzie z ew. wypłatą naklejką czy brelokiem w bankomacie.

  • 25. Data: 2019-07-08 13:16:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    r...@k...pl napisał:

> [...]
    >się", czyli podczas eksperymentów zrobić płatność offline - ale nie
    >sądzę, by udało się to zrobić w mniej skomplikowanym miejscu niż

    A nie maja internetu przez satelite ?

    >Skarbonka ma w ofercie również breloki i naklejki (a naklejka nawet
    >podobno jest za darmo) - tutaj jest spora szansa, że offline nie
    >przejdzie nigdy - ale też upewnić trzeba by się w samolocie.

    Dlaczego mialoby nie przejsc ?
    Inna sprawa ... ciekawe miejsce na fraudy ?
    Choc moga zdazyc zweryfikowac transakcje po wyladowaniu,i pasazera w
    kajdanki :-)

    >Inna sprawa, jak będzie z ew. wypłatą naklejką czy brelokiem w
    >bankomacie.

    Sa juz takie "zblizeniowe" ?

    J.

  • 26. Data: 2019-07-09 00:04:26
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2019-07-07 o 10:43, r...@k...pl pisze:

    > Na automacie był monitor, było "łączenie po GPRS" i trochę się naczekałem.

    Parkometr miejski GPRS-ował za 1.50 zł - LOL
    - komunikat na wyświetlaczu łączenie GPRS, autoryzacja

    Pozdro

  • 27. Data: 2019-07-09 12:48:07
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-08, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Tego się nie dowiesz od banku - jedyna możliwość to "anty-dowiedzieć się",
    > czyli podczas eksperymentów zrobić płatność offline - ale nie sądzę, by
    > udało się to zrobić w mniej skomplikowanym miejscu niż samolot.

    A wrocławskie biletomaty w tramwajach to już online działają? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 28. Data: 2019-07-10 10:56:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Gwoli update'u - potestowałem milkową platynę i wyszło, że działa jak "zwykła" karta,
    czyli autoryzuje wszędzie, gdzie tylko może.
    Być może ma to związek z tym, że nie wymagała pierwszej transakcji z chipa - od razu
    można było pikaczu.
    Oczywiście dla upewnienia się, pierwsza transakcja w serii testów była z chipa,
    pozostałem oczywiście pikaczu na mniej niż 50zł.
    Czyli jest to "platyna dla (zbyt) ostrożnych".

    Inna sprawa, że o platynę teraz łatwo - a jeszcze jakiś czas temu db oraz wbk
    marudziły coś o dochodach min. 10k - ale to akurat są "prawdziwe" platyny, z
    porządnym ubezpieczeniem oraz priority pass.
    Bo w milku jest tylko ubezpieczenie, a jedyne wymaganie na platynę to to, żeby limit
    był min. 20k, co wcale nie wymaga wielkich zarobków. Bezpłatna przy 5 pyk/mc.
    W citku platyna jest jeszcze mnie "platynowa", bo nie ma zupełnie żadnych specjalnych
    bonusów (teraz już chyba dla wszystkich kart dali 100% odpowiedzialności za fraudy
    przerzucone na bank - i to jeszcze do 72h wstecz) - dadzą każdemu, kto ma limit min.
    15k - wystarczy poprosić o zamianę - i nawet jest szansa, że przy zamianie z
    simplicity utrzymają bezwarunkową bezpłatność.

    W santanderze zaś "prawdziwą" platynę dostałem z klika - limit 20k. Zdziwiłem się ;)
    Bezpłatna przez rok, potem 10 pyk/mc (ale liczą się też transakcje kartami
    dodatkowymi - a dodatkowe bezpłatne bez warunków, tyle że nie mają priority pass, ale
    ubezpieczenia mają).

    A żona dostała z klika z limitem 10k... Szkoda, że nie wcześniej, to byśmy dostali
    piłkę adidasa, a nie taką zwyczajną (jedynie wyróżnia ją logo visa), jaką dawali za
    wzięcie "pajacyka".

  • 29. Data: 2019-07-10 12:25:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Gwoli update'u - potestowałem milkową platynę i wyszło, że działa jak
    >"zwykła" karta, czyli autoryzuje wszędzie, gdzie tylko może.

    Moze roznica by sie objawila, gdyby sie nie mogla autoryzowac, bo
    skoro terminal ma lacze ... to czemu tego nie zrobic ?
    A przeciez i tak trzeba przeslac info o platnosci ...

    >Być może ma to związek z tym, że nie wymagała pierwszej transakcji z
    >chipa - od razu można było pikaczu.

    Hm ...
    -pin miala nadany wczesniej ?
    -a gdyby ktos przejal koperte ?
    -a gdyby ktos ukradl karte ?

    J.

  • 30. Data: 2019-07-16 14:23:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 6 Jul 2019 07:45:04 -0700 (PDT), w
    <7...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > No to tylko skarbonka - nawet jest za darmo, jedynie wydanie karty 15zł, dla
    rodzica jest specjalne bezpłatne "konto rodzica" (bo technicznie karta to pre-paid
    wydany do konta rodzica, a dziecko jest tylko użytkownikiem - ciekawa kombinacja, jak
    ktoś vez zdolności do czynności prawnych może zostać pełnomocnikiem...).
    > Milek minionkom (<13 lat) kart niedaje, choć konto można.
    > Hmm, milek ma jeszcze w ofercie pre-paidy...

    Jeszcze o skarbonce:
    Czyli ja muszę założyć sobie tam konto, aby podpiąć kartę dziecka?
    Ile tam koszą za to? :)