  • 11. Data: 2019-07-07 10:52:19
    Temat: Re: Karta zawsze autoryzowana
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Jul 2019 10:43:46 +0200, r...@k...pl napisał(a):
    > Sat, 6 Jul 2019 07:45:04 -0700 (PDT), w
    > <7...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski

    > Normalnie -- nie proszą o PIN, a traksakcja przechodzi błyskawicznie.
    > Za szybko, aby autoryzować, chyba że technika się poprawiła.

    Quake dziala szybko, podpowiedzi google w czasie wpisywania tez
    dzialaja szybko ... to czemu banki nie mialyby autoryzowac szybko.

    > Na automacie był monitor, było "łączenie po GPRS" i trochę się naczekałem.

    Chyba prepaidy sa zawsze autoryzowane. Niby na chipie moglaby byc
    dostepna kwota, ale pewnie sie boja ...

    J.

  • 12. Data: 2019-07-07 10:58:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > No to tylko skarbonka - nawet jest za darmo, jedynie wydanie karty 15zł, dla
    rodzica jest specjalne bezpłatne "konto rodzica" (bo technicznie karta to pre-paid
    wydany do konta rodzica, a dziecko jest tylko użytkownikiem - ciekawa kombinacja, jak
    ktoś vez zdolności do czynności prawnych może zostać pełnomocnikiem...).

    Czyli trzeba udać się do PKO BP.

    Ciężko mi to będzie znieść ;)

    Dzięki.

  • 13. Data: 2019-07-07 11:06:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 7 lipca 2019 10:46:28 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Normalnie -- nie proszą o PIN, a traksakcja przechodzi błyskawicznie.
    > Za szybko, aby autoryzować, chyba że technika się poprawiła.

    "Na oko to chłop w szpitalu umarł". Aleś se "normalność" wymyślił...
    Technika się poprawiła, sklepy mają terminale na "sztywnym złączu", a i komórkowe są
    o niebo lepsze.
    W biedronku on-line trwa 2-3s, offline ok. sekundy - ciężko rozróżnić jak się nie
    przyglądasz, tylko zakupy pakujesz.
    A sprawdza się albo w ST, czy jest blokada, albo powiadomieniem albo na slipie -
    jeśli jest gdzieś napis typu "3N", "3", "3(N)" albo "OFFLINE" (ten ostatni
    charakterystyczny dla biedronka) to było oflibe, a jak "1", "1N", "1(N)" (i często
    obok 6-cyfrowy kod) to on-line.
    Albo jeśli jest kod "TC" to offline, a jak jest kod "ARQN" to on-line.

    Więc sprawdź normalnie i nie rób zamieszania.

    > Na automacie był monitor, było "łączenie po GPRS" i trochę się naczekałem.

    Takich zabytków pod uwagę nie bierzemy.
    Pamiętam jeszcze, jak lata temu koleś kupował kartą bilet do CSW w Zamku Ujazdowskim
    - terminal był przez modem, z 5 minut załatwiali.

  • 14. Data: 2019-07-07 11:09:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-07-07 o 10:43, r...@k...pl pisze:

    > Normalnie -- nie proszą o PIN, a traksakcja przechodzi błyskawicznie.
    > Za szybko, aby autoryzować, chyba że technika się poprawiła.

    Też się kiedyś dziwiłem, że cała transakcja trwała jedną czy dwie sekundy,
    a jednak na stronie banku kwoty blokowane widoczne, więc jednak
    autoryzowane.
    To są ułamki sekund i praktycznie wszystko jest autoryzowane.

  • 15. Data: 2019-07-07 11:10:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 7 Jul 2019 10:52:19 +0200, w
    <1kpo3sebny39m$.xdy7goqxgzg8$.dlg@40tude.net>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Chyba prepaidy sa zawsze autoryzowane. Niby na chipie moglaby byc
    > dostepna kwota, ale pewnie sie boja ...

    To była akurat kredytówka.

  • 16. Data: 2019-07-07 11:10:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Strach z Tobą skoczyć po fajki.

    -----

  • 17. Data: 2019-07-07 11:22:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 7 lipca 2019 11:10:38 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Strach z Tobą skoczyć po fajki.

    To lepiej rzuć palenie ;P
    I masz do kompletu:
    - 1K - autoryzacja on-line z PINem sprawdzanym on-line (czyli w banku) - zwykle jest
    przy pikaczu >50zł,
    - 3F - bez autoryzacji kwoty (offline) z PINem offline (czyli sprawdzanym na chipie),
    - 1F - najlepsze, autoryzacja on-line z PINem off-line (miewam takie, oczywiście musi
    być z chipa).

  • 18. Data: 2019-07-07 11:27:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 7 lipca 2019 11:02:15 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

> [...]
    ktoś vez zdolności do czynności prawnych może zostać pełnomocnikiem...).

    Może coś się zmieniło, choć klientem tam nigdy nie byłem (w żubrze przez 15 lat nie
    zmieniło się nic, choć wczoraj trafiłem na kompetentną i miłą panią - ale takie się
    tam trafiają, np. ta, co znalazła po 10 latach moje 20$ - musiała szukać w papierach,
    bo "w komputerze" nie było).

    Kiedyś jeszcze mieli karty w formie breloczka - bankomaty pikaczowe już są dość
    powszechne, a taki breloczek to jakiś kamuflaż. Choć testowałem taką wypłatę raz i
    była porażka, ale to była karta popierdółki krokodyla.

  • 19. Data: 2019-07-07 20:08:41
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-07, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Też się kiedyś dziwiłem, że cała transakcja trwała jedną czy dwie sekundy,
    > a jednak na stronie banku kwoty blokowane widoczne, więc jednak
    > autoryzowane.

    Jak kiedyś terminale chodziły po GPRS, a teraz LTE, to różnica jest znaczna.
    Ale czasem zdarzają się jakieś lokale usługowe w lokalizacjach o słabym
    zasięgu i wtedy można sobie poczekać :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2019-07-07 21:03:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Terminal może sobie nadal być po GPRS/2G - ważne, że telefony już nie są w GSM/2G.
    A lokalizację ze słabym zasięgiem mam przy drzwiach - dostawcy pizzy muszą
    kombinować. Choć poprawiło się - jak się wprowadzałem, orange nie kiał zasięgu w
    windzie, rozłączało, a teraz nawet można pogadać (a przynajmniej przy jexdzie z
    parteru na 4. piętro nie rozłącza) - a telefony te same.