  • 11. Data: 2007-02-28 13:01:16
    Temat: Re: Karta płatnicza do zakupów w internecie
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Charakter bubla to ma Twoja wypowiedz. Pomyslales chocby o tym, ze w
    > wielu przypadkach placenie np. VE w internecie jest znacznie tansze od
    > placenia KK ?.

    Niby w jakich przypadkach ? Placac KK wydaje pieniadze banku, a moje w tym
    czasie zarabiaja w innym miejscu. KK jest bezplatna, a za VE Inteligo czy eKarte
    trzeba placic. Tak wiec moze pomysl zanim cos napiszesz.

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2007-02-28 13:06:32
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:es3unl$hte$1@atlantis.news.tpi.pl, *Mithos* wrote:

> [...]
    > w tym czasie zarabiaja w innym miejscu. KK jest bezplatna, a za VE
    > Inteligo czy eKarte trzeba placic. Tak wiec moze pomysl zanim cos

    Zgaduje ale pewnie mu chodzi o linie lotnicze i dodatkowe oplaty jak jest to
    KK a nie KD.
    Ale jak wiemy to teoria...

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."

  • 13. Data: 2007-02-28 13:56:43
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    darnok wrote:
    > Zgaduje ale pewnie mu chodzi o linie lotnicze i dodatkowe oplaty jak
    > jest to KK a nie KD.
    > Ale jak wiemy to teoria...

    Tyle, ze linie lotnicze to chyba nie bardzo maja jak rozroznic czy dana karta
    jest kredytowa czy debetowa.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2007-02-28 15:41:23
    Od: darek <b...@h...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Tyle, ze linie lotnicze to chyba nie bardzo maja jak rozroznic czy dana
    > karta jest kredytowa czy debetowa.

    Czyzby? Zachecam do sprobowania. Chocby na stronie EasyJet i wielu
    innych, najczesciej wymagajacych rezerwacji serwisow. Wielokrotnie na
    grupie poruszano juz ten temat.
    Ja w zaden sposob nie kwestionuje sensownosci posiadania i korzystania z
    KK jednak przy zalozeniach podanych przez zalozyciala watku karta VE z
    odblokowana mozliwoscia placenia zdalnego (chocby Inteligo, DB,
    przedplacona ING czy VE Millennium) wydaje sie najtanszym rozwiazaniem.

    darek

  • 15. Data: 2007-02-28 16:21:49
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Czyzby? Zachecam do sprobowania. Chocby na stronie EasyJet i wielu
    > innych, najczesciej wymagajacych rezerwacji serwisow. Wielokrotnie na
    > grupie poruszano juz ten temat.

    mam i debetowke i kredytowki, do placenia w necie (i w zasadzie
    gdziekolwiek) uzywam kk, jeszcze mi sie nie zdarzylo, aby byl za to
    karany np. wyzsza cena lub prowizja, jest wrecz przeciwnie zdarza sie,
    ze korzystajac z kart okreslonych bankow dostaje dodatkowy rabat
    (polskie sklepy)

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 16. Data: 2007-02-28 19:31:14
    Od: "darek" <d...@o...pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości:

> [...]
    > np. wyzsza cena lub prowizja, jest wrecz przeciwnie zdarza sie, ze
    > korzystajac z kart okreslonych bankow dostaje dodatkowy rabat (polskie

    Nie rozumiemy się. Ja dobrze znam korzyści wynikajace z posiadania KK i sam
    je często używam. W wielu sytuacjach są nawet niezastapione, choćny
    prozaiczny rent a car za granicą. Są jednak serwisy, choćby wspomniany już
    EasyJet, AirBerlin i stado innych, gdzie za płatność KK poniesiesz dodatkowe
    koszty, 6,5 euro nieby niewiele ale ... przy 10 rezerwacjach to ok 250 zł. W
    takich sytuacjach wymierne są korzyści płacenia VE.

    pozdrawiam,
    darek

  • 17. Data: 2007-02-28 19:45:54
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@p...pl>

    Grzegorz Kamionka napisał(a):

    > A jeśli średnie miesięczne saldo będzie niższe niż 100 PLN to opłata *za
    > karte* jest wyższa? :-P

    Nie, ale prowadzenie konta z darmowego przekształca się na takie za 4,99/m-c.

    PS Czepiasz się :-P

    --
    Jacek Wojaczyński

    JabberID: j...@j...wp.pl

  • 18. Data: 2007-02-28 20:50:21
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    RobertS wrote:

> [...]
    > karany np. wyzsza cena lub prowizja, jest wrecz przeciwnie zdarza sie,
    > ze korzystajac z kart okreslonych bankow dostaje dodatkowy rabat

    Dzisiaj kupowałem bilet dwóm kolegą (kierunek województwo londyńskie) na
    ryanair.com jakoś, że lecą z Poznania to tak jakby płacił visa electron
    to cena biletu się nie zmienia a jako, że ja płaciłem kartą visa
    (citi-bp) to doliczyło po 10,70 zł od osoby o ile dobrze pamiętam :/
    dlaczego tak jest nie mam zielonego pojęcia. Kiedyś się coś linie
    tłumaczyły, że to opłata za zabezpieczenie transakcji jak się do nich
    komisja czy inny organ UE doczepiła. Tylko dlaczego ta opłata jest różna
    dla różnych kart albo nie ma jej wcale dla visa electron to cholera wie.
    Ostatnio kupowałem bilet koleżance na easyjet to było jeszcze lepiej bo
    chyba dorzucić musiała 7,5 euro :/

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 19. Data: 2007-02-28 23:23:28
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Bartosz 'bart' Nowakowski napisał(a):

> [...]
    > komisja czy inny organ UE doczepiła. Tylko dlaczego ta opłata jest różna
    > dla różnych kart albo nie ma jej wcale dla visa electron to cholera wie.

    Potwierdzam. Ryanair rozróżnia VE od pozostałych, albo raczej każe sobie
    rozróżnić. W przypadku wpisania numeru VC i zaznaczeniu "VE" - odrzuca.
    W momencie wpisania numeru VE Inteligo i zaznaczenia "VE" - przyjmuje i
    nie dolicza dodatkowej opłaty za płatność kartą. Jak się zachowa system
    po wpisaniu numeru VE i wybraniu "VC" - nie sprawdzałem. :-)

    Co ciekawe - po wybraniu "VE" znika miejsce na CVV2...

  • 20. Data: 2007-03-01 09:27:50
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Wojciech Nawara wrote:

> [...]
    > nie dolicza dodatkowej opłaty za płatność kartą. Jak się zachowa system
    > po wpisaniu numeru VE i wybraniu "VC" - nie sprawdzałem. :-)

    O ile pamiętam kiedyś kombinowałem i nie chciał przyjąć ale pewności nie
    ma, bo kart teraz na rynku jest oporowo najróżniejszych, więc może jakaś
    kombinacja zadziała ;)
    Mnie dziwi to, że nikt się do nich jeszcze nie doczepił za te dodatkowe
    opłaty bo z tego co wiadomo opłaty kartami są niby bezpłatne. Skoro tak
    jak kiedyś słyszałem jest to zabezpieczenie transakcji (pewny serwer,
    łącze, DNSy itd itp marketingowe bełkoty) to dlaczego jeżeli kupuje dwa
    lub więcej biletów płacę za każdy z osobna skoro transakcja jest jedna
    na jedną kwotę? Mamią ludzi biletami za 9pln albo 0,01euro a z
    dodatkowych opłat za lotnisko/bagaż/kartę/jakieś ubezpieczenia wychodzi
    minimalnie drugie tyle a przeważnie dużo lepiej.
    Tanie linie lotnicze są naocznym przekładem tych "bezpłatnych płatności
    bezgotówkowych" kartami :)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski