  • 1. Data: 2007-02-27 19:31:56
    Temat: Przelew kasy za granicę dla kontrahenta
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam
    Firma w ktorej pracuję zawarła umowę najmu jako najemca z oddziałem spółki
    mającej siedzibę w jednym z krajów UE (oddzial ten jest wlascicielem pewnej
    nieruchomosci. Czynsz został określony w EURO i ma byc płacony w EURO. Czynsz
    nasza firma ma placic w euro przelewem na konto tego oddzialu mieszczące sie w
    jego macierzystym kraju.
    Moje pytanie brzmi: czy w takim wypadku (obydwa podmioty umowy są rezydentami
    według prawa dewizowego) konieczne jest zezwolenie dewizowe? Moim zdaniem nie
    jest potrzebne gdy obrot dewizowy z zagranicą jest dozwolony. Przejrzałem
    ustawę o prawie dewizowym i za cholere ta sytuacja nie podpada pod
    ograniczenia występujące w tej ustawie. Wprawdzie art.9 pkt 15 tej ustawy
    wspomina o zezwoleniu dewizowym ale przeciez nasze rozliczenia tak naprawdę
    dokonują sie zagranicą a nie w Polsce. Inna sprawa gdyby oczywiscie czynsz w
    EURO byl płacony czy to gotówką czy przelewem na terenie Polski, wtedy
    oczywiscie jest konieczne zezwolenie z NBP.
    Prosze o ewentualne uwagi.
    pozdrawiam