  • 1. Data: 2007-02-27 22:29:57
    Temat: kredyt konsolidacyjny-oprocentowanie wibor
    Od: s...@o...pl

    Witam!!

    Będę brał kredyt konsolidacyjny na pokrycie , zadłożenia w innym
    banku ,z tego co mi zaproponowano w ING to, potrzebuje 14 tyś ,ale
    musze wziąć 20 bo takie jest minimum, z tym że to co zostanie moge
    wydać na dowolny cel nawet moge to wpłacić jako częściową spłate
    kredytu, co raczej nie wchodzi w rachube , 60 miesięcy rata
    390pln,pozostałe opłaty również do zaakceptowania .
    Kredyt jest oprocentowany WIBOR 6M + marża 2% , martwi mnie ten
    WIBOR ,wiem że on się cały czas zmienia i dlatego rata może się
    zmieniać , ale może jest tu ktoś kto brał już wcześniej podobny kredyt
    i ma jakieś doświadczenia w tym temacie, jak często to się będzie
    zmieniać i jakiego rzędu zmian się można spodziewać??
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-27 22:42:26
    Temat: Re: kredyt konsolidacyjny-oprocentowanie wibor
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > i ma jakieś doświadczenia w tym temacie, jak często to się będzie
    > zmieniać i jakiego rzędu zmian się można spodziewać??

    nic na ten WIBOR nie poradzisz, nie sądzę, aby bank chciał udzielić
    kredytu ze stałym oprocentowaniem...

    w duzym skrocie: WIBOR jest uzalezniony od poziomu inflacji, jezeli ta
    bedzie rosla to WIBOR rowniez...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-02-28 05:45:01
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > nic na ten WIBOR nie poradzisz, nie sądzę, aby bank chciał udzielić
    > kredytu ze stałym oprocentowaniem...

    Są takie które udzielają

    Darek

  • 4. Data: 2007-02-28 08:03:55
    Od: s...@o...pl

    dzięki za zainteresowanie tematem

    On 28 Lut, 06:45, "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote:

    > Są takie które udzielają
    >
    > Darek

    no to powiedz które, jak nie możesz na grupie to daj na pw.

    Panowie najbardziej mi chodzi o to jakie są realne niebezpieczeństwa
    takiego oprocentowania.
    Może ktoś, kto ma,taki kredyt się podzieli swoim zdaniem.

  • 5. Data: 2007-02-28 09:12:17
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Są takie które udzielają
    >
    > Darek

    nie spotkalem sie z takim, dlatego oswiec mnie...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-02-28 09:43:39
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Panowie najbardziej mi chodzi o to jakie są realne niebezpieczeństwa
    >takiego oprocentowania.

    Przecież sam sobie na nie odpowiedziałeś w 1 poście: "Wibor sie zmienia i
    rata się zmienia"
    To jedyne niebezpieczeństwo, o ile ratę masz tak wyliczoną że jak będziesz
    musiał zapłacić parę zł więcej to nie będziesz miał na chleb.
    Pocieszę Cię - teoretycznie WIBOR możę też spaść (co jest akurat obecnie
    dość nieprawdopodobne aczkolwiek nie niemożliwe).

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2007-02-28 20:31:52
    Od: Karolina Godyń <k...@a...spamnie.com>

    On 27 Feb 2007 14:29:57 -0800, s...@o...pl wrote:

    >zmieniać i jakiego rzędu zmian się można spodziewać??

    http://www.bankier.pl/fo/kredyty/components/elw/inde
    x.html?what=6M&dataminY=2005&dataminM=2&dataminD=28&
    datamaxY=2007&datamaxM=2&datamaxD=28&zakladka=wibor

    pod tym linkiem masz historie, możesz sprawdzić jak było. Ew. wywróżyć
    jak będzie :)
    --
    Kajka GG:2182391

  • 8. Data: 2007-02-28 21:20:00
    Od: "sygnetmk3" <s...@o...pl>

    Co do tego się nie zgodzę, udzielam od bardzo dawna kredytów w PLN i np od 6
    miesięcy WIBOR ma cały czas tendencję spadkową ;) natomiast LIBOR ciągle
    rośnie, kolejna podwyżka stóp procentowych na CHF już w marcu wiec o czym my
    tu mówimy.

    Popierwsze zasana number 1 bierze sie kredyt w takiej walucie jakiej się
    zarabia.
    Kombinowanie nie zawsze wychodzi na dobre.

    Marcin Sygnowski
    Doradca ds. Bankowości Hipotecznej

  • 9. Data: 2007-03-01 09:06:51
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "sygnetmk3" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > miesięcy WIBOR ma cały czas tendencję spadkową ;) natomiast LIBOR ciągle
    > rośnie, kolejna podwyżka stóp procentowych na CHF już w marcu wiec o
    > czym my

    Trend trendem ale...
    Jeżeli miałbyś postawić swoje (nie kredytobiorcy) pieniądze na to że RPP
    podniesie lub obniży stopy % na kolejnych posiedzeniach to na co byś
    postawił?
    :)

    > Popierwsze zasana number 1 bierze sie kredyt w takiej walucie jakiej się
    > zarabia.

    Jest to tzw Urban-legend propagowana przez banki ktore nie udzielają
    kredytow walutowych...
    Nie zrozum mnie źle sam mam kredyt hipoteczny w PLN ale nie zgadzam sie z
    Twoją (i Richarda Mbewe) tezą.

    > Kombinowanie nie zawsze wychodzi na dobre.

    Mam podobne zdanie.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 10. Data: 2007-03-01 11:56:46
    Od: d...@g...com

    On 27 Lut, 23:42, RobertS <r...@x...pl> wrote:

> [...]
    > kredytu ze stałym oprocentowaniem...
    >
    > w duzym skrocie: WIBOR jest uzalezniony od poziomu inflacji, jezeli ta

    Przeciez są kredytu ze stałym oprocentowaniem, oczywiście jest ono
    wyższe od zmiennego i przeważnie na max czas ok. 10 lat.
    Ale chyba nikt przy zdrowych zmysłach takiego oprocentowania nie
    weźmie...:)

    Pozdr