  • 1. Data: 2005-08-01 09:58:18
    Temat: Karta kredytowa - jakiego Banku??
    Od: "Dawid " <f...@g...pl>

    Witam.
    Jako, że czasem zdarzają się momenty, w których potrzebuję troszkę większej
    ilości gotówki, zdecydowałem się złożyć wniosek o kartę kredytową.
    Najatrakcyjniejsza wydawała mi się oferta Banku BPH - jednakże za względu na
    wiek (wymagane jest 25, a ja mam 24) wniosek odrzucono.
    Zdecydowałem się później, na kartę banku, w którym mam konto konto osobiste
    (BZ WBK), jednakże i tutaj mimo dużych zarobków (powyżej średniej krajowej)
    wniosek odrzucono.
    Jaki jeszcze Bank i jego kartę byście polecili??
    Generalnie, maksymalny okres spłaty kredytu (ok. 55 dni) w większości banków
    jest podobny, tak samo jak oprocentowanie, interesowałyby mnie niskie koszty
    obsługi, limit w wysokości 1000-2000 złotych, ewentualnie możliwość
    wyrobienia karty dodatkowej dla osoby trzeciej, możliwość jednorazowej spłaty
    zadłużenia i co najważniejsze obsługa konta przez internet (możliwość
    podglądu salda karty, ostatnich operacji, ewentualnie jakieś przelewy)
    Myślałem o PKO BP, ale może jest coś godniejszego uwagi??

  • 2. Data: 2005-08-01 10:02:27
    Temat: Re: Karta kredytowa - jakiego Banku??
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Dawid napisał(a):

    > Myślałem o PKO BP, ale może jest coś godniejszego uwagi??

    Multi, mBank.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-08-01 10:29:32
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dawid " <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jako, że czasem zdarzają się momenty, w których potrzebuję troszkę
    większej
    > ilości gotówki, zdecydowałem się złożyć wniosek o kartę kredytową.

    > Jaki jeszcze Bank i jego kartę byście polecili??

    Visa Economic w Millennium.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2005-08-01 13:00:05
    Od: "gg" <np osoba@microsoft.com.pl>

> [...]
    > ilości gotówki, zdecydowałem się złożyć wniosek o kartę kredytową.
    > Myślałem o PKO BP, ale może jest coś godniejszego uwagi??

    Naprawdę poleciłbym Ci jakąś kartę gdyby była godna uwagi. Ale z moich
    obserwacji wynika że nie ma takiej karty. KK to pułapka na jelenia. Jeden,
    dwa błędy i już Cięmają na widelcu.
    Każdy bank-wystawca czyha na Twoje potkniecie w spłacie karty. Albo jakąś
    głupotę w stylu wyciągnięcie gotówki...
    Reasumując. Jeżeli nie wybierasz się z tą kartą za granicę to odpuść sobie
    temat KK.
    A to że na KK się "zarabia/oszczędza" możesz włożyć od razu między
    bajki...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2005-08-01 13:18:18
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "gg" <np osoba@microsoft.com.pl> napisał w wiadomości

    > A to że na KK się "zarabia/oszczędza" możesz włożyć od razu między
    > bajki...

    Tak ? Ja "zarabiam/oszczedzam" na moich KK z pewnoscia ponad 1000 zł
    na rok... Bez cudow typu "rabaty", bo to sciema, czy tam "darmowe
    ubezpieczenia". A z KK dla pytajacego, to polecilbym Vise Rajfiego,
    choc jest droga (oprocz Nowej, ale ta z kolei jest dosc beznadziejna).

    marekz

  • 6. Data: 2005-08-01 14:09:49
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 1 Aug 2005 15:18:18 +0200, w <dcl7eu$68u$1@atlantis.news.tpi.pl>, "MarekZ"
    <m...@w...irc.pl> napisał(-a):

    > Tak ? Ja "zarabiam/oszczedzam" na moich KK z pewnoscia ponad 1000 zł
    > na rok...

    Żeby tyle zaoszczędzić musiałbyś wydawać z 8000-10000 zł/_miesięcznie_.

  • 7. Data: 2005-08-01 14:50:39
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    zobacz tutaj:

    http://kredyt.org.pl/kartykredytowe/

    pozdrawiam
    @dams

  • 8. Data: 2005-08-01 16:30:25
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    Żeby tyle zaoszczędzić musiałbyś wydawać z 8000-10000
    zł/_miesięcznie_.

    W rzeczywistosci wydaje rzecz jasna mniej, co nie znaczy, ze nie ma
    obrotow na kartach wyzszych niz liczby ktore podales. I wcale nie
    trzeba takiej sumy wydawac miesiecznie tylko dwumiesiecznie (jesli gp
    jest bliski 60 dni).
    W zwiazku z tym rzeczywisty zysk brutto mam istotnie wyzszy niz 1000
    zł, ale odjalem sobie koszty obslugi niektorych kart i inne koszty.
    Napisalem jak to wychodzi "na czysto", w reakcji na utyskiwania
    jednego z uzytkownikow kk.

    marekz

  • 9. Data: 2005-08-01 16:59:13
    Od: trainer <t...@p...org>

    gg wrote:

    > Naprawdę poleciłbym Ci jakąś kartę gdyby była godna uwagi. Ale z moich
    > obserwacji wynika że nie ma takiej karty. KK to pułapka na jelenia.
    > Jeden, dwa błędy i już Cięmają na widelcu.

    to samo można powiedzieć o seksie (syf, HIV - jeden błąd i już cie mają
    na widelcu).
    Ale jak ktoś umie korzystać to sobie użyje - dlaczego mu odradzać?

  • 10. Data: 2005-08-01 18:31:59
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 1 Aug 2005 18:30:25 +0200, w <dclinb$g2q$1@nemesis.news.tpi.pl>, "MarekZ"
    <m...@w...irc.pl> napisał(-a):

> [...]
    > zł, ale odjalem sobie koszty obslugi niektorych kart i inne koszty.
    > Napisalem jak to wychodzi "na czysto", w reakcji na utyskiwania

    Średni czas kredytu z karty = 27 dni
    Czyli co miesiąc zarabiasz na odsetkach 4%/12 = 0,33%. Żeby miesięcznie zarobić
    100zł na odsetkach, musiałbyś wydawać ponad 30 tys. zł.

    Ponadto nawet jeśli tak by było, to zysk jest iluzoryczny z innego powodu --
    płacąc gotówką uzyskałbyś miesięcznie -- licząc pesymistycznie -- 2% rabatu,
    czyli de facto traciłbyś raczej 600zł/m-c :)