  • 11. Data: 2005-08-01 18:54:54
    Temat: Re: Karta kredytowa - jakiego Banku??
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 01 Aug 2005 20:31:59 +0200,
    osoba podpisana: r...@a...net.pl <r...@a...net.pl>
    napisała:
    [...]
    > Średni czas kredytu z karty = 27 dni
    > Czyli co miesiąc zarabiasz na odsetkach 4%/12 = 0,33%. Żeby miesięcznie zarobić
    > 100zł na odsetkach, musiałbyś wydawać ponad 30 tys. zł.
    Możesz zrobić podobne obliczenia gdy wykorzystuje się linię kredytową
    oprocentowaną (strzelam) 12%.
    W tym momencie kwota do wydania staje się 4 razy mniejsza, nieprawdaż?

    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    GNU is Not Unix

  • 12. Data: 2005-08-01 19:03:37
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 1 Aug 2005 18:54:54 +0000 (UTC), w
    <s...@k...kjonca.bogus>, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Możesz zrobić podobne obliczenia gdy wykorzystuje się linię kredytową
    > oprocentowaną (strzelam) 12%.
    > W tym momencie kwota do wydania staje się 4 razy mniejsza, nieprawdaż?

    A to zależy czy masz jakąś kasę, czy żyjesz na kredyt :).
    Jeżeli na kredyt, to tak.

  • 13. Data: 2005-08-01 19:14:55
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > W zwiazku z tym rzeczywisty zysk brutto mam istotnie wyzszy niz 1000
    > zł, ale odjalem sobie koszty obslugi niektorych kart i inne koszty.
    > Napisalem jak to wychodzi "na czysto", w reakcji na utyskiwania
    > jednego z uzytkownikow kk.

    Średni czas kredytu z karty = 27 dni

    Sztuka na tym polega aby "wydac" wiekszosc limitu na poczatku okresu
    rozliczeniowego. :-)

    Czyli co miesiąc zarabiasz na odsetkach 4%/12 = 0,33%. Żeby
    miesięcznie zarobić
    100zł na odsetkach, musiałbyś wydawać ponad 30 tys. zł.

    Zmniejszam sobie saldo linii kredytowej oprocentowanej na 9,5%. A
    zatem nie stopa 4% a 9,5%. Jesli to saldo jest nizsze powiedzmy o
    20.000 zł w ciagu calego miesiaca, to daje miesieczny "zysk" rowny
    okolo 158 zł :-)

    Ponadto nawet jeśli tak by było, to zysk jest iluzoryczny z innego
    powodu --
    płacąc gotówką uzyskałbyś miesięcznie -- licząc pesymistycznie -- 2%
    rabatu,
    czyli de facto traciłbyś raczej 600zł/m-c :)

    Zysk ten nie jest iluzoryczny. Jest to prawdziwy zysk. Tam gdzie opcja
    gotowkowa jest lepsza, wybieram opcje gotowkowa.

    marekz

  • 14. Data: 2005-08-01 19:20:17
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    Drobna uwaga, jesli juz przeprowadzasz takie obliczenia, to sredni
    czas kredytu karcianego powinienes raczej przyjac jako rowny, na
    przyklad dla BPH: (24+54)/2 = 39 dni. Przy uzyciu typowej karty
    kredytowej bowiem, ciezko wygenerowac okres bezodsetkowy, krotszy niz
    ilosc dni uplywajaca od daty wyciagu, do daty splaty. Mozna go
    oczywiscie wygenerowac wczesniejsza, dobrowolna splata, ale nie to
    jest sensem uzywania kk.

    Policzyles prawdopodobnie (0+54)/2 = 27 co jest podejsciem
    nieprawidlowym.

    pozdrawiam, marekz

  • 15. Data: 2005-08-02 05:33:03
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Użytkownik MarekZ napisał:

    > Tak ? Ja "zarabiam/oszczedzam" na moich KK z pewnoscia ponad 1000 zł
    > na rok... Bez cudow typu "rabaty", bo to sciema, czy tam "darmowe
    > ubezpieczenia". A z KK dla pytajacego, to polecilbym Vise Rajfiego,
    > choc jest droga (oprocz Nowej, ale ta z kolei jest dosc beznadziejna).

    W czym w takim razie poza krotszym GPobjawia sie beznadziejnosc Visy
    Nowej w stosunku do "starej" ?
    darek

  • 16. Data: 2005-08-02 07:46:05
    Od: bankier <a...@w...pl>

    Dawid napisał(a):
    > Witam.
    > Jako, że czasem zdarzają się momenty, w których potrzebuję troszkę większej
    > ilości gotówki, zdecydowałem się złożyć wniosek o kartę kredytową.
    > Najatrakcyjniejsza wydawała mi się oferta Banku BPH - jednakże za względu na
    > wiek (wymagane jest 25, a ja mam 24) wniosek odrzucono.

    Proponuję kartę mBank-u
    Więcej informacji i wniosek na stronie www.ebezpieczenstwo.neostrada.pl.
    Może adres niezbyt odpowiedni ale proponuję sprawdzenie
    Arek

  • 17. Data: 2005-08-02 10:50:43
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "darek" <d...@f...com.pl> napisał w wiadomości

    > W czym w takim razie poza krotszym GPobjawia sie beznadziejnosc Visy
    > Nowej w stosunku do "starej" ?
    > darek

    Ta dosc-beznadziejnosc, oprocz krotkiego gp, objawia sie tym, ze ta
    karta to klasyczny "golec", czyli jest pozbawiona jakichs "wartosci
    dodanych". Oczywiscie mozna sie spierac, czy warto doplacac 60 zł na
    rok, aby miec gp dluzszy o 14 dni oraz dosc iluzoryczne darmowe
    ubezpieczenie zagraniczne NNW. Mysle, ze Nowa moze byc dobrym wyborem,
    jesli ktos chce korzystac z ubezpieczenia ProtektorPlus, bo kosztuje
    ono tyle samo co dla starej, a praktycznie zawiera w sobie to
    zagraniczne NNW, no i jesli nie przeszkadza mu najkrotszy na rynku gp,
    oprocz zerowego w Inteligo. Z kolei Nowa jest wydawana na ladnym
    plastiku, a stara na brzydkim.

    Dodatkowa cecha kart Rajfiego, transakcje rozliczaja sie na nich
    najszybciej ze wszystkich kart jakich kiedykolwiek uzywalem. Ogromna
    wiekszosc jest rozliczana juz nastepnego dnia po ich dokonaniu. Ma to
    zalety, ma to i wady. Aha, to ze sa one rozliczone, to oczywiscie nie
    znaczy, ze to jest widoczne od razu w podgladzie internetowym u
    Rajfiego.

    marekz

  • 18. Data: 2005-08-02 12:08:18
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Użytkownik MarekZ napisał:

    > Mysle, ze Nowa moze byc dobrym wyborem, jesli ktos chce korzystac z

    No widzisz, jednak ma zalety :-)
    Oczywiscie, zgadzam sie - nie jest to zadna rewelacja ale calkiem
    przyzwoity produkt, ma tez te ceche , ze jak chyba wszystkie pozostale
    KK z tego banku jest bardzo atrakcyjna dla tych, ktorym zdarza sie
    uzywac KK do podejmowania gotowki z bankomatu (dotyczy tylko wlasnych
    bankomatow Rajfiego - brak dodatkowej prowizji poza oczywiscie
    oprocentowaniem lecacym od razu)
    Sposrod tanszych w uzytkowaniu kart wybralbym jednak zdecydowanie
    Economica z Millennium.
    darek

  • 19. Data: 2005-08-02 12:38:36
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 1 Aug 2005 21:20:17 +0200, w <dclslt$f30$1@nemesis.news.tpi.pl>, "MarekZ"
    <m...@w...irc.pl> napisał(-a):

    > Drobna uwaga, jesli juz przeprowadzasz takie obliczenia, to sredni
    > czas kredytu karcianego powinienes raczej przyjac jako rowny, na
    > przyklad dla BPH: (24+54)/2 = 39 dni.

    Tak, słusznie -- mój błąd :)

  • 20. Data: 2005-08-02 13:58:48
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    darek <d...@f...com.pl> wrote:

> [...]
    > uzywac KK do podejmowania gotowki z bankomatu (dotyczy tylko wlasnych
    > bankomatow Rajfiego - brak dodatkowej prowizji poza oczywiscie

    Orientuje się może ktoś czy ta bezprowizyjność dotyczy tylko polskich
    banomatów Rajfiego czy zagranicznych też?

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst