    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 13 Dec 2016 07:49:54 -0800 (PST)
    <7...@g...com>
    <b...@g...com>
    <5...@g...com>
    Subject: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, w świetle tych problemów, jakie naświetliłeś, rozwiązanie citkowe spada na
    ostatnie miejsce pod względem użyteczności (choć może tylko tej uniwersalnej, o czym
    za chwilę). Ale przy kartach są jeszcze inne czynniki - niezawodność działania kart
    oraz ogólna "poważność" banku.

    Karty wielowalutowej pekao nie testowałem, bo nie chcę ani spełniać warunków ani
    płacić za konto. Do tego paskudna jest - ale, jeśli bankowi wierzyć, funkcjonalnie
    najwygodniejsza - choć nie wiem dokładnie, które konto i z jaką ew. prowizją obciąża
    przy zapłacie w walucie innej niż PLN, EUR, USD, GBP i CHF.

    Alior jest kretyński z tym, że wszystkie karty jako "domyślną" walutę mają USD i np.
    na podróż po Europie trzeba zabrać i EURową i dolarową - oraz również kupić euro i
    dolary.

    Citkowa na podróż po europie wydaje się najlepsza (oczywiście UK to nie Europa ;), a
    nawet można ją zabrać w świat - jeśli z niego z kolei wyłączymy USA (i tak trzeba
    mieć wizę, łobuzy ;). Zaś do płacenia w Polsce trzeba mieć po prostu kredytówkę i już
    - no, może jeszcze problem z bankomatami, citek blika póki co nie ma.

    Co do citi gold, to sam pisałeś, że jedynie sens jest przy posiadaniu oszczędności
    trzymanych w walucie - wtedy z żadnym banku ponad 0,1% się nie dostanie. Złotówek
    trzymać nie warto. Tzn. ja teraz przez kilka miesięcy potrzymam, bo się skusiłem na
    promocję z premią 300zł - choć te warunki tak niejasne, że nie wiem, czy z tego w
    końcu nie wyjdzie obrażenie się na citka - co dla sumy 30k daje, w zależności od
    interpretacji, dodatkowe 2 do 4pp na lokacie 3-miesięcznej (bazowo i tak jest na 2%).
    Ale to raczej tylko dla testu, potem to priority zamknę, do niczego mi nie jest
    potrzebne.