  • 11. Data: 2007-12-27 22:26:15
    Temat: Re: Karta MasterCard autoryzacja pin czy podpis
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Gru, 22:49, <a...@p...onet.pl> wrote:

    > a tak konkretnie to masz coś do powiedzenia na ten temat ?
    > Ja mam wątpilwości do sposobu autoryzacji operacji na kwotę 1780 zł i wcale
    > nie twierdziłem ,że mam wielką wiedzę na ten temat

    Niech ktos sprobuje wykorzystac podpis w bankomacie ;)

    A reklamacje zakupow autoryzowanych podpisem w wiekszosci przypadkow
    banki uznaja i obciazaja nimi sklep w ktorym zakwestionowano platnosc.
    Natomiast pin...trzeba bylo nie udostepniac niepowolanym osobom.

  • 12. Data: 2007-12-28 01:45:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@p...onet.pl wrote:

    > no to tylko tak Ci się wydaje .czy Ty kiedyś udowodniałeś ,że to nie
    > twój podpis ? Moje rozumowanie jest takie: złodziej nie zna pinu
    > pieniędzy nie ruszy ,Złodziej ma kartę z podpisem ,podrabia i bierze a
    > ja muszę udadniać ,że nie brałem .

    A jak ma pin, to nawet udowadniać nie musisz. Po prostu straciłeś wszystko.

    Jeśli to był tylko podpis, to z dużą szansą odzyszkasz wszystko lub
    prawie wszystko.

  • 13. Data: 2007-12-28 01:46:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysztofsf wrote:
> [...]
    wiadomościnews:0mt7n31mfn18os9597epgkfct37oqiuuqr@4a
    x.com...

    > Nie widze jaki masz problem w tym temacie ;)

    zaufanie do czego, a nie w co.

  • 14. Data: 2007-12-28 06:26:11
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Gru, 02:46, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    wiadomościnews:0mt7n31mfn18os9597epgkfct37oqiuuqr@4a
    x.com...

    >   zaufanie do czego, a nie w co.

    A "w tym temacie" to juz jest OK? :)

  • 15. Data: 2007-12-28 10:06:48
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]

    banki uznaja i obciazaja nimi sklep w ktorym zakwestionowano platnosc.
    Natomiast pin...trzeba bylo nie udostepniac niepowolanym osobom.

    Dziękuję za rozjaśnienie mi w głowie , po prostu nie zastanawiałem się nad
    tym, zakladalem że przy prawidłowym postępowaniu z pinem - przy jego
    właściwej ochronie ,jest o wiele trudniej go uzyskać niż podrobić podpis.

    akohoro

  • 16. Data: 2007-12-28 13:43:39
    Od: k...@o...pl

    > O, kolejny który łyknął marketingowe bajędy o bezpieczeństwie PIN-u.
    >
    > Masz PIN - złodziej podpatruje PIN i kradnie Ci kartę. Efekt - nie
    > masz kasy.
    >
    > Masz podpis - złodziej kradnie Ci kartę. Efekt - masz swoją kase z
    > powrotem z wyjątkiem małej kwoty (zależnej od banku).
    Ten temat zawsze tutaj powraca:)
    To co piszesz opiera się na założeniu że transakcji potwierdzonej
    PINem nie da się reklamować.
    Tymczasem banki nigdzie nie piszą, że tak jest. Takie zapisy były
    kiedys w regulaminach ale juz dawno znikły.
    Fakt byłoby trudniej, ale jesli bank robiłby problemy to tak samo moze
    robic w przypadku transakcji potwierdzanej podpisem..

  • 17. Data: 2007-12-28 13:58:19
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Gru, 14:43, k...@o...pl wrote:

> [...]
    > PINem nie da się reklamować.
    > Tymczasem banki nigdzie nie piszą, że tak jest. Takie zapisy były
    > kiedys w regulaminach ale juz dawno znikły.

    http://dlaciebie.bzwbk.pl/13452

    Jeśli nieuprawniona transakcja została dokonana przy użyciu kodu PIN,
    proces rozpatrywania reklamacji będzie trudniejszy - dlatego tak ważne
    jest aby nikomu nie udostępniać kodu PIN.

  • 18. Data: 2007-12-28 14:16:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 28 Dec 2007 05:43:39 -0800 (PST), k...@o...pl wrote:

    >To co piszesz opiera się na założeniu że transakcji potwierdzonej
    >PINem nie da się reklamować.

    Reklamować się da. Tylko bank ta reklamację odrzuci.

    >Tymczasem banki nigdzie nie piszą, że tak jest. Takie zapisy były
    >kiedys w regulaminach ale juz dawno znikły.

    Mhm... Ciekawe, czemu są dalej?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 19. Data: 2007-12-28 14:28:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 27 Dec 2007 22:49:32 +0100, w <fl16lf$a8l$1@news.onet.pl>,
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > a tak konkretnie to masz coś do powiedzenia na ten temat ?
    > Ja mam wątpilwości do sposobu autoryzacji operacji na kwotę 1780 zł i wcale
    > nie twierdziłem ,że mam wielką wiedzę na ten temat

    Już chyba (prawie) wszystko powiedziano w tym wątku, masz jeszcze archiwum
    grupy w razie wątpliwości.

    Dodam, że jeżeli jakiś bank oferuje mi kartę potwierdzaną PIN-em to oczywiście
    jej nie biorę.

  • 20. Data: 2007-12-28 14:29:34

    Fri, 28 Dec 2007 11:06:48 +0100, w <fl2hrt$lb9$1@news.onet.pl>,
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Dziękuję za rozjaśnienie mi w głowie , po prostu nie zastanawiałem się nad
    > tym, zakladalem że przy prawidłowym postępowaniu z pinem - przy jego
    > właściwej ochronie ,jest o wiele trudniej go uzyskać niż podrobić podpis.

    Na pewno PIN jest trudniej ukraść niż podrobić podpis, ale jeżeli już komuś się
    uda, to o wiele wiele trudniej (o ile nie beznajdziejnie trudno) jest udowodnić
    fakt "skradzenia" PIN-u niż podrobiony podpis.