  • 1. Data: 2002-07-03 17:32:21
    Temat: Kapsuła w Pekao SA [trochę długie]
    Od: "MALko KP" <h...@s...wp.pl>

    Znalazlem taki artykulik w lokalnym tygodniku.
    Spotkaliscie sie z takimi kapsulami?
    Czy naprawde nie ma lepszych (mniej uciazliwych) sposobow ochrony malych
    oddzialikow?

    "Kapsuła odstrasza nie tylko przestępców

    W jednym z sochaczewskich banków zainstalowano nowy system antywłamaniowy.
    Ma on na celu doskonalsze zabezpieczenie pracowników placówki, ich klientów
    oraz przechowywanej gotówki. Jego funkcjonowanie budzi jednak sporo
    kontrowersji.

    W filii I O. Banku Pekao S.A., przy ulicy Narutowicza, zainstalowano
    niedawno kapsułę antynapadową. Składa się ona z kątowników stalowych, a
    wewnątrz obudowy znajdują się podwójne drzwi ze szkła antywłamaniowego.
    Kapsuła działa następująco: najpierw otwiera drzwi zewnętrzne, wpuszcza
    jednego klienta, zamyka drzwi, kontroluje obecność metalowych przedmiotów i
    po pozytywnej weryfikacji otwiera drzwi wewnętrzne. Procedura wyjścia
    wygląda podobnie. Cała operacja trwa około pół minuty, pod warunkiem, że nie
    trzeba wracać się, aby pozostawić drobne metalowe przedmioty w specjalnych
    skrytkach depozytowych. Działanie kapsuły ma za zadanie chronić pracowników
    filii i jej klientów przed napadami.
    Mimo widocznych korzyści dla bezpieczeństwa tej niewielkiej filii, klienci
    nie kryją oburzenia. - Nie dosyć, że w banku cały czas są kolejki, to
    jeszcze takie utrudnienia robią - powiedział "Expressowi" jeden z klientów,
    proszący o anonimowość. Inny dodaje: - Szkoda, że to tak długo trwa, zanim
    wejdę muszę zostawić klucze w skrytce i jeszcze poczekać, aż wyjdą ci ze
    środka. Osoby, które odwiedzają bank, najbardziej skarżą się właśnie na
    bardzo długi czas dostania się do środka, a potem opuszczenia banku.
    Uciążliwa jest także konieczność deponowania przedmiotów, wykrytych przez
    kapsułę. Ponadto jeśli ktoś chciałby wpłacić większą kwotę pieniędzy
    przyniesioną w stalowym neseserze, musi liczyć się z tym, że nie wniesie go
    do środka. Wreszcie nie ma raczej potrzeby sprawdzania klienta, kiedy
    wychodzi z banku.
    Podczas mojej wizyty w placówce, pracownik ochrony chciał pokazać, co się st
    anie, gdy wejdzie z bronią. Po kontroli okazało się jednak, że kapsuła nie
    wykryła broni, bo była ona w kaburze. Dopiero, gdy została wyjęta z pokrowca
    włączył się sygnał ostrzegawczy.
    Instalowanie takiej kapsuły stoi pod znakiem zapytania z kilku powodów. Po
    pierwsze, wydłuża się czas przebywania klienta w banku, co nie jest bez
    znaczenia w godzinach szczytu. Po drugie, system wykrywania metali jest w
    pewien sposób nieprzewidywalny - nigdy nie ma się pewności, jak małe
    przedmioty należy zdeponować. Na przykład co mają zrobić panie, które noszą
    długie, fikuśne kolczyki? Wreszcie, kapsuła nie pasuje do tak małego
    budynku, w którym znacznie utrudnia normalne funkcjonowanie placówki.
    Wydaję się, że tak skomplikowany i niewygodny system ochrony jest
    nieadekwatny do potencjalnych zagrożeń oraz potrzeb placówki w zakresie
    obsługi klientów. Na pewno nie przyczyni się do zmniejszenia tłoku i kolejek
    w Banku Pekao S.A. Na zakończenie warto dodać, iż takich kapsuł nie
    instaluje się nawet w Kancelarii Premiera czy Prezydenta.

    Łukasz Kuciński
    "Express Sochaczewski"

    Pozdr
    MALko KP

  • 2. Data: 2002-07-03 17:59:05
    Temat: Re: Kapsuła w Pekao SA [trochę długie]
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MALko KP"
> [...]
    > po pozytywnej weryfikacji otwiera drzwi wewnętrzne. Procedura wyjścia
    > wygląda podobnie. Cała operacja trwa około pół minuty,
    (....)

    cale szczescie ze moge sie obsluzyc przez internet bo gdyby w moim oddziale
    takie cos zainstalowali to dla zasady bym sie od nich wyprowadzil. Zadna
    przesada nie jest dobra
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-07-04 07:35:30
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

> [...]
    > anie, gdy wejdzie z bronią. Po kontroli okazało się jednak, że kapsuła nie
    > wykryła broni, bo była ona w kaburze. Dopiero, gdy została wyjęta z

    ROTFL :-)))))))))))))

    K. Kowalski

  • 4. Data: 2002-07-04 07:49:46
    Od: "KOmiX" <m...@p...nospam.pl>

    Użytkownik "MALko KP" napisał w wiadomości ...
> [...]
    | włączył się sygnał ostrzegawczy.
    | Instalowanie takiej kapsuły stoi pod znakiem zapytania (...)

    Szczegolnie przy takiej skutecznosci wykrywacza metali...

    Aaaa, to juz wiem, dlaczego procedura powtarza sie przy wychodzeniu.

    Pzdr

    KOmiX

  • 5. Data: 2002-07-04 08:50:03
    Od: "MALko KP" <h...@s...wp.pl>

    Użytkownik "MALko KP" <h...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Znalazlem taki artykulik w lokalnym tygodniku.
    > Spotkaliscie sie z takimi kapsulami?
    > Czy naprawde nie ma lepszych (mniej uciazliwych) sposobow ochrony malych
    > oddzialikow?

    W Sochaczewie jest tylko jeden oddzial Pekao SA. Nietrudno sobie wyobrazic
    dlugosc kolejek (dodam, ze mieszkancy maja do wyboru Pekao, PKO BP, BGZ i
    bank spoldzielczy), tym bardziej, ze ze swiadomoscia zdalnych sposobow
    dostepu do uslug bankowych (nawet bankomat) jest w takich miasteczkach
    roznie. Zeby te kolejki rozladowac - niedaleko oddzialu otwarto punkt
    obslugi kasowej. I rzeczywiscie, do momentu zainstalowania nowoczesnej
    kapsuly - kolejki w oddziale i w filii odrobine zmalaly.

    korzystalem z tej kapsuly i musze stwierdzic, ze rozwiazanie, choc w jakis
    sposob skuteczne, jest bardzo bardzo niewygodne. I do wczoraj myslalem, ze
    jest to jedyna forma zabezpieczania malenkich oddzialikow bankow. Zobaczylem
    jednak podobne rozwiazanie (filia bodajze VII O/Warszawa) na Sadybie. Polega
    ono na tym, ze z dwojga drzwi, ktore trzeba przejsc, by dostac sie do
    wewnatrz, w tym samym momencie moga byc otwarte tylko jedne. Nie wiem jak
    jest ze skutecznoscia w porownaniu do kapsuly, ale zdecydowanie jest
    wygodniej.

    BTW informacja na temat korzystania z wejscia do filii na Sadybie, zawiera
    bardzo zreczne sformulowanie: "po odczekaniu odpowiedniej ZWLOKI".

    Pozdr
    MALko KP

  • 6. Data: 2002-07-04 09:45:45
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    nie
    > trzeba wracać się, aby pozostawić drobne metalowe przedmioty w specjalnych

    Zaraz. WYJSCIA?
    To juz nie moge sobie wybrac pieniedzy w monetach, bo nie wyjde z banku?
    LOL

    Michal.

  • 7. Data: 2002-07-05 12:43:59
    Od: hmmm <h...@w...pl>

    Wed, 3 Jul 2002 19:32:21 +0200, "MALko KP" <h...@s...wp.pl>
    napisal/a:

    >Znalazlem taki artykulik w lokalnym tygodniku.
    >Spotkaliscie sie z takimi kapsulami?

    w oddziale na Kruczej w Warszawie - horror - ciagle piszczalo -
    zrezygnowalam po trzeciej probie

    hmmm

  • 8. Data: 2002-07-05 15:56:02
    Od: k...@i...pl (Roman k.)

    From: "hmmm" <h...@w...pl>

    > w oddziale na Kruczej w Warszawie - horror - ciagle piszczalo -
    > zrezygnowalam po trzeciej probie

    Na lotnisku w Berlinie tez ciagle piszczalo. Nie zrezygnowalem i dzieki
    temu wrócilem do domu. :-)

    Pozdrowienia
    Roman K.

    INTERIA.PL: Portal pelen informacji... >>> http://link.interia.pl/f1604

  • 9. Data: 2002-07-06 18:25:41
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com>

    Użytkownik "Roman k." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Na lotnisku w Berlinie tez ciagle piszczalo. Nie zrezygnowalem i dzieki
    > temu wrócilem do domu. :-)

    I to był błąd - trzeba było zostać i ściągnąć rodzinę
    T.

  • 10. Data: 2002-07-07 03:35:30
    Od: k...@i...pl (Roman k.)

    From: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com>

    > I to był błąd - trzeba było zostać i ściągnąć rodzinę

    Niestety, to była bramka kontrolna a nie teleport! :-)

    Pozdrowienia
    Roman K.

    Wiesz, co zdarzylo sie dzisiaj? >>> http://link.interia.pl/f1605