  • 1. Data: 2005-10-24 07:44:05
    Temat: KK w mBanku - anegdotka? ;-)
    Od: Michal M <w...@...pl>

    Witam,
    Przypomnialo mi sie jak pol roku temu mialem chwilowy napad zeby sobie wyrobic
    KK w mBanku bo byla jakas promocja. Z moich dochodow wynikalo ze moge sie starac
    o 2500zl ale nie chcialem bawic sie w zaswiadczenia o dochodach itp wiec
    staralem sie o KK na podstawie obrotow na koncie i stazu (jestem w mBanku od
    2001). Chcialem 900zl wyliczyli mi max 700zl - zgodzilem sie (tak na probe) a
    cala rozmowa przez telefon trwala okolo 30min!!
    Kazali czekac, czekalem ze 4dni (system mielil moje dane) az w koncu dostalem maila:

    "Uprzejmie informujemy, że Pani/Pana wniosek nie został zaakceptowany z powodu
    bieżących lub historycznych nieprawidłowości w obsłudze Pani/Pana zobowiązań
    finansowych. Główny powód to negatywny wynik oceny z Biura Informacji Kredytowej
    (BIK)."

    A wiecie dlaczego? (prawdopodobnie) dlatego ze po wprowadzeniu podatku belki
    bawilem sie przez pol roku w ten sposob ze na jednym koncie zawsze mialem 49gr
    odsetek zeby "ominac" ten podatek ;-) i po kilku miesiacach tej zabawy dowalili
    mi -7gr na ekoncie w ramach wyrownania ;-) (pojawil mi sie debet)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2005-10-25 12:04:37
    Temat: Re: KK w mBanku - anegdotka? ;-)
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

> [...]
    > tej zabawy dowalili mi -7gr na ekoncie w ramach wyrownania ;-) (pojawil mi

    Ten bank coraz bardziej przypomina chory sens pijanego narkomana...

    MAd Hat
    ter

  • 3. Data: 2005-10-25 15:43:25
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Dnia 2005-10-25, $$Szalony_Kapelusznik$$ napisał/a/o:

    > Ten bank coraz bardziej przypomina chory sens pijanego narkomana...

    Bardziej, to przedpiśca coś bełkocze. Przede wszystkim podatek
    zaokrągla się do pełnych dziesiątek groszy. A po drugie napisali mu, że
    w BIK ma przechlapane. Powinien sobie zrobić rachunek sumienia i
    przypomnieć.

    Chyba, że wcześniej w BIK umieścił go mBank i na pytanie o klienta,
    mBank z BIKu dostał odpowiednią odpowiedź :). Coż, niedozwolony debet,
    to niedozwolony debet.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2005-10-26 06:08:48
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Powinien sobie zrobić rachunek sumienia i
    > przypomnieć...

    .. czy nie zgubił kiedyś dowodu :)

    Miroo

  • 5. Data: 2005-10-27 12:07:07
    Od: Michal M <w...@...pl>

    > zaokrągla się do pełnych dziesiątek groszy. A po drugie napisali mu, że

    podatek tak a podstawe podatkow do pelnych zlotych - wytlumacze ci to na
    przykladzie:
    - jesli masz 51gr odsetek to zaokragla sie to do 1zl od tego liczy sie podatek
    czyli 19gr a po zaokragleniu daje 20gr
    - jesli masz 49gr odsetek to zaokragla sie to do 0zl dalsze liczenie niby nie ma
    ssens bo 19% z 0 daje 0 ale nie w mBanku! bo tu po kilku mscach robia wyrownania...

    > w BIK ma przechlapane. Powinien sobie zrobić rachunek sumienia i
    > przypomnieć.

    prze... co? jestem grzecznym klientem a to ze wygenerowali mi -7gr na pustym
    eKoncie to chyba raczej blad w ich systemie...

  • 6. Data: 2005-10-27 13:47:21
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > prze... co? jestem grzecznym klientem a to ze wygenerowali mi -7gr na pustym
    > eKoncie to chyba raczej blad w ich systemie...

    A przedstawisz historię rachunku z 2 m-cy przed tym obciążeniem
    łącznie z opisem transakcji na te 7gr?

  • 7. Data: 2005-10-27 15:45:31
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Dnia 2005-10-27, Michal M napisał/a/o:

> [...]
    > jesli masz 49gr odsetek to zaokragla sie to do 0zl dalsze liczenie
    > niby nie ma ssens bo 19% z 0 daje 0 ale nie w mBanku! bo tu po kilku

    niemokurdeżliwe

    > prze... co? jestem grzecznym klientem a to ze wygenerowali mi -7gr na
    > pustym eKoncie to chyba raczej blad w ich systemie...

    składałeś reklamację?

    --
    Pete

  • 8. Data: 2005-10-28 12:41:31
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    Michal M napisał(a):

> [...]
    > - jesli masz 49gr odsetek to zaokragla sie to do 0zl dalsze liczenie
    > niby nie ma ssens bo 19% z 0 daje 0 ale nie w mBanku! bo tu po kilku

    Chyba jednak ściemniasz. Na jakiej podstawie?

    Piotr Hołda
    f o t o . m a s z y n a . p l - http://foto.maszyna.pl

  • 9. Data: 2005-10-30 23:29:52
    Od: XYrl <x...@u...wp.to.pl>

    Michal M napisał(a):

> [...]
    >

    > prze... co? jestem grzecznym klientem a to ze wygenerowali mi -7gr na
    > pustym eKoncie to chyba raczej blad w ich systemie...

    Z tego co napisałeś to prawdopodobnie za wcześnie "sprzątnąłeś" odsetki
    :-) "księgowo" powodując powstanie debetu. Ty go nie widziałeś ale
    system zachował się ja najbardziej poprawnie - naliczył odsetki karne.

    Kapitalizacja odsetek na eKoncie następuje pierwszego dnia następnego
    miesiąca (lub jeśli wypada on w dzień wolny w ostatni dzień roboczy
    miesiąca) z datą operacji na 2-giego. Odsetki te widzisz na saldzie ale
    "księgowo" pojawią się tam właśnie 2-giego.
    Jeśli przeksięgujesz je wcześniej to powodujesz powstanie *debetu* !

    Pretensje miej do siebie. Rachunki bankowe nie służą do zabawy.

  • 10. Data: 2005-10-31 11:54:15
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Michal M" <w...@...pl> napisał w wiadomości

    > - jesli masz 49gr odsetek to zaokragla sie to do 0zl dalsze liczenie
    > niby nie ma ssens bo 19% z 0 daje 0 ale nie w mBanku! bo tu po kilku
    > mscach robia wyrownania...

    Nic podobnego, nie ma zadnych "wyrownan".

    marekz