    From: XYrl <x...@u...wp.to.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK w mBanku - anegdotka? ;-)
    Date: Mon, 31 Oct 2005 00:29:52 +0100

    Michal M napisał(a):

    > podatek tak a podstawe podatkow do pelnych zlotych - wytlumacze ci to na
    > przykladzie:
    > - jesli masz 51gr odsetek to zaokragla sie to do 1zl od tego liczy sie
    > podatek czyli 19gr a po zaokragleniu daje 20gr
    > - jesli masz 49gr odsetek to zaokragla sie to do 0zl dalsze liczenie
    > niby nie ma ssens bo 19% z 0 daje 0 ale nie w mBanku! bo tu po kilku
    > mscach robia wyrownania...

    > prze... co? jestem grzecznym klientem a to ze wygenerowali mi -7gr na
    > pustym eKoncie to chyba raczej blad w ich systemie...

    Z tego co napisałeś to prawdopodobnie za wcześnie "sprzątnąłeś" odsetki
    :-) "księgowo" powodując powstanie debetu. Ty go nie widziałeś ale
    system zachował się ja najbardziej poprawnie - naliczył odsetki karne.

    Kapitalizacja odsetek na eKoncie następuje pierwszego dnia następnego
    miesiąca (lub jeśli wypada on w dzień wolny w ostatni dzień roboczy
    miesiąca) z datą operacji na 2-giego. Odsetki te widzisz na saldzie ale
    "księgowo" pojawią się tam właśnie 2-giego.
    Jeśli przeksięgujesz je wcześniej to powodujesz powstanie *debetu* !

    Pretensje miej do siebie. Rachunki bankowe nie służą do zabawy.